Toon posts:

Waterblok-SLOT A,monteren met AD zou jij het doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een mail gekregen van oc-shop, daarin in zei hij dat deze blok :

Alleen maar vastgemaakt werd met Artic Silver Thermal Adhesive......dat zal betekenen dat als dat ding erop zit dat ik er NOOOOOOIIIIID meer kan afhalen...... mja dan word het afhalen incl core enzo :P

Zou jij dit doen ???

Verwijderd

In een woord "NEE"

ligt er wel aan hoe duur die koeler is en op welke kaart je het gaat prikken. Zonde als ie een keer eraf moet,

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
over welk waterblok slot A heb je het. ?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb met dat plakspul een passive koeler op mijn chipset geplaatzt. Maar die krijg je er nooit meer van af.

Zommige leveranciers leveren (meetal videokaarten) met de koeler erop geplakt, dat vind ik perzoonlijk wat minder.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Nee nee nee :D

Duidelijk niet... Je bent echt de sigaar als je het erg niet goed op zet en volgens mij geleid die adhesive niet zo goed als gewone. Beter een ander blok zoeken lijkt me ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik zou gewoon creatief met wat hout worden.. Dan moet je makkelijk iets kunnen maken dat dat blok op de processor klemt..

Verwijderd

Topicstarter
DIt blokje is het.....maare....... in die SLOT a zitten meerdere gaatjes...... daarmee kan ik wel iets maken :PPPP

dit blokje is het :

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/Slot%20Version%20Large.gif

Dit zou die dan kosten : 58 euro...... en evt kan ik die dacht ik ook wel gebruiken voor een andere proc ? :P

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 12:06
Mmmm, ik heb dan wel slot1 (slot1 naar socket adapter, naar cel667), maar een lijmklem werkt perfect bij mij. Mooi is anders, maar het werkt wel. >:)

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ziet er zo zelfgemaakt uit :)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Duur voor zo'n standaard blokje imho ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mja redelijk duur idd voor zo'n blokje :( !

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

In 't slot zitten gaten: Gebruik die. De proc van een slot-A zit in het midden. Zet daar het koelblok. "Plak" het tegen de proc met behulp van enkele schroeven (die volledig door de socket gaan dus)En dan aan de bovenkant met 2 moertjes en 2 of meer metaalstripjes iets knutselen. Wel wat normale koelprut ertussen dan :)

Suc6

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 23:44 schreef Aetje het volgende:
In 't slot zitten gaten: Gebruik die. De proc van een slot-A zit in het midden. Zet daar het koelblok. "Plak" het tegen de proc met behulp van enkele schroeven (die volledig door de socket gaan dus)En dan aan de bovenkant met 2 moertjes en 2 of meer metaalstripjes iets knutselen. Wel wat normale koelprut ertussen dan :)

Suc6
Dat was wel mijn id.......alleen.......je hebt 2 rijen met gaatjes...

de binnenste zitten zo dicht op de core dat er maar een koelblok van 3,5 cm tussen past.....dus ik moet de buitenste gaan gebruiken :).......maare..........tgaat wel lukken hoor :PPP

Verwijderd

Topicstarter
EN een bigass socket A koeler erop maken dan ???

Verwijderd

Topicstarter
zoals hier op het plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/senfu/athlon320.jpg

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

kijk dit is intressant... ik wil mn athlon 800@950 ook gaan wc'en, al wast het alleen maar om alvast ervaring op te doen voor mn volgende proc :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

En ik wacht en wacht en wacht... maar op mijn zelfontworpen blokje...wat maar nie gefreesd geraakt precies :-(

Ach ja... Slot A rulez :-)

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Verwijderd

was iemand die had het met oude spaken vast gezet ! ik kan het niet meer vinden maar was iemand die had hele smalle gleuven in ze blokje gevreest-geveilt

en daar kwamen die spaken in kan het nergens meer vinden ...

• BaRF

BaRF

bijna kerst

mmm, spaken? :P hey welk SOCKET A coolblokje zou het best op een SLOT A gemonteerd kunnen worden? Ik bedoel, als je dat grote ding van senfu bv bekijkt, dan is dat ietsjes te of niet? gewoon een maze2 ofzo = beter?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ohja en dan een koelblok met de aansluitingen op de bovenkant, of aan de zijkant?

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
gewoon een maze blokje met de aansluitingen van boven. En de aansluitingen geknikt in eenhoek van 90 graden ofzo...denk ik zo een beetje

Verwijderd

Topicstarter
eff wat afmeting voor een ev. waterblokje :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2243338537

• BaRF

BaRF

bijna kerst

thanks stan-slash-rené! :) nu nog een waterblokje :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 07:53 schreef BaRF het volgende:
thanks stan-slash-rené! :) nu nog een waterblokje :P
Ik ben al bezig om een koperen plaat te regelen...evt zelf solderen :) ( test-fase :) )

Verwijderd

Topicstarter
Kickje :) :P

• BaRF

BaRF

bijna kerst

olé ik heb een pompie :+ Nu nog ff wachten tot Genius_P terug mailt :P

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Ff een kickje > zijn er al vorderingen met je watercooling Stanley? Ik wacht nog steeds op mn blokkie! (achja, geld overmaken is niet zo snel he :7)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hoe ga je je cashe chippies kewlen :?
Leuk maar je moet dus 3 chippies kewlen. :P

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• BaRF

BaRF

bijna kerst

...

uh blazen? ;(

mmm, ik ga het toch eerst eens proberen met de originele heat-plate erop *D

OF zoals hier: http://www.digital-explosion.co.uk/public_html/Tutorial_SlotCPUWaterBlock.html :D

mmm, in een ander topic vond ik dit:
The copper spacer was not significantly better than the brass spacer. The lumps of brass shown on the cache chips are not actually in my system now as cache cooling turned out to be completely useless (room temperature cooling anyway).
(http://www.cheese83.freeserve.co.uk/comp/slot-a_cooling.htm)

en ja, nog 1 :)

http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_senfu_wc_na/

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_senfu_wc_na/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_senfu_wc_na/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_senfu_wc_na/4.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 22:23 schreef Speedy-J het volgende:
Hoe ga je je cashe chippies kewlen :?
Leuk maar je moet dus 3 chippies kewlen. :P
Hoeft niet.....kheb mijn slot A heatplate er eff afgehaald en die chippies heb ik het grijze koelprut verwijderd........aangezien er een MEGA laag op zit warmt dat alleen maar op.
Dus eraf en cache kan max op 412 lopen :) goed genoeg :)

Ow....... ik ben in onderhandeling over plaatjes koper van 2 mm dikte en ga ik daar een eigen van fabriceren !

CHECK ook deze topic : [topic=507626/1/50]

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:57 schreef stanley het volgende:

[..]

Ow....... ik ben in onderhandeling over plaatjes koper van 2 mm dikte en ga ik daar een eigen van fabriceren !
Een onderplaat van 2 mm is niet echt veel ofzo.. Kan je niet beter 3 of 4 mm doen dan? ;)

Verwijderd

lol nu nog 55 euro voor een slot a uitgeven? een duron is 55 euro maar goed.. of ben ik nu geen tweaker?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

w00t :) dus toch gelijk: die cahce hoeft niet gekoeld? :9 Da's toch weer een voordeel he! Ik ga morgen mn heat plate eens goed bekijken. Toch pas erafhalen als ik mn blokkie heb hoor :P

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 30 mei 2002 23:01 schreef BzrK het volgende:
lol nu nog 55 euro voor een slot a uitgeven? een duron is 55 euro maar goed.. of ben ik nu geen tweaker?
da's het leuke: ik krijg een SOCKET A cooler, dus straks na mijn overstapje pleurt ik mn WC set gewoon over >:)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Mm, tis toch wel een goed idee om een spacer/shim te gebruiken of niet? iemand een idee waar ik die kan vinden? thanks :P

edit:
mmm, krijg net mail dat ze niet bestaan :P - zelf maken dan maar? :D

Pagina: 1