Toon posts:

volgorde bepalen voor inladen van images

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Is het mogenlijk om aan te geven welke images op een grote site als eerste worden geladen. Ik noem als voorbeeld even deze site.

http://www.clonewars.tk

Toen ik net ging kijken werden eerst de screens geladen en als laatste pas het menu en de layout van de site.

Greetzz,
Jazzie

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Kan je door de plaatjes eerst te preloaden en daarna in seconde toewijzen waneer welk plaatje geopent kan worden kan je in dreamweave rook doen zonder verstand vna JS dacht ik. Het preloaden in iedergeval wel.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De groeten kun je achter wegen laten jazzie :)
maar goed groeten terug :)

ik weet 't niet zeker, maar volgens mij ligt dat er aan in welke volgorde ze in de src staan :? gok ik

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

ff in de source-code kijken, dan zie je hoe het wordt gedaan.

onLoad="MM_preloadImages('images/epnr_over_1.jpg','images/epnr_over_2.jpg','images/epnr_over_4.jpg','images/epnr_over_5.jpg','images/epnr_over_6.jpg','images/epiv_screen.jpg','images/epv_screen.jpg','images/epi_screen.jpg','images/epii_screen.jpg','images/epvi_screen.jpg')"

• Niakmo
Op vrijdag 24 mei 2002 13:36 schreef zkywalker het volgende:
ff in de source-code kijken, dan zie je hoe het wordt gedaan.

onLoad="MM_preloadImages('images/epnr_over_1.jpg','images/epnr_over_2.jpg','images/epnr_over_4.jpg','images/epnr_over_5.jpg','images/epnr_over_6.jpg','images/epiv_screen.jpg','images/epv_screen.jpg','images/epi_screen.jpg','images/epii_screen.jpg','images/epvi_screen.jpg')"
MM_preload standaart Dreamweaver script :D :D :D

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 13:46 schreef zirus het volgende:

[..]

MM_preload standaart Dreamweaver script :D :D :D
I know. Nu weet hij het ook.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik weet wel wat preload is, en dit is er alleen voor dat de images al in het geheugen worden geladen voor het mouseover effect, zodat er dan geen plaatje meer hoeft worden geladen. :)

Het gaat om de pagina daarna.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:04 schreef Jazzie het volgende:

Het gaat om de pagina daarna.
:? dan even aangeven, kan geen gedachten lezen.

het vervolg is vlgns mij gewoon een frameset, zit niks specifieks in dat ervoor zorgt dat iets eerder wordt geladen,... soms komen bij mij de images eerst, soms de tekst....

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kunt onload van het menu-frame natuurlijk pas de content inladen.. dan weet je zeker dat in ieder geval dat enorme verhaal later komt.

Wat je in ieder geval moet doen is dat verhaal in meerdere pagina's opdelen :P Want zo is het geen doen imho...

• Niakmo
Als jij de volgorde vna openen wild bepalen dna zou je alle plaatjes moeten preloaden en dan toewijzen welke het eerst geopent moeten worden is niet zo moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 15:29 schreef Bosmonster het volgende:
Wat je in ieder geval moet doen is dat verhaal in meerdere pagina's opdelen :P Want zo is het geen doen imho...
was ik al van plan idd.
Ik denk dat voor de gemiddelde modem gebruiker dit een hele uitdaging zal worden :-)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
zirus:
Als jij de volgorde vna openen wild bepalen dna zou je alle plaatjes moeten preloaden en dan toewijzen welke het eerst geopent moeten worden is niet zo moeilijk.
zirus, Als je probeert te helpen, help dan ook daadwerkelijk, in plaats van maar wat in de lucht te lullen... Draag dan ook gewoon een oplossing aan als je die denkt te hebben want op deze manier kan ik ook wel in alle threads reageren.

Kijk voortaan ook even naar je spelling, want hier schieten de tranen van in m'n rug. Op zo'n manier is het èn niet te lezen, èn wordt je niet serieus genomen.

< /offtopic >

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1