Toon posts:

Vraag over krasje op Golden Orb Cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo koele kasten!

Ik heb een Termaltake Golden Orb (voor S370), die zonder dat draai meganisme. Dat type dus dat van de fabriek uit veel te strak zit op m'n FC-PGA socket.

Toen ik hem voor het eerst op mijn socket probeerde te prakken, molde ik bijna mijn CPU, omdat hij 10 keer te strak zat.
Ik dat ding er weer afgehaald en ik kijken: Krasje onder op mijn cooler.
Nu heb ik de bevestigings-klem een beetje gebogen zodat ie nu wel past zonder mijn CPU te pletten.
Maar mijn vraag is nu: Kan ik die cooler nu nog gebruiken, nu er een (klein) krasje op zit? Als ik er met mijn nagel overheen ga, voel ik het krasje een klein beetje.
Gewoon doen? of niet?

Huidige config:
ASUS-P2B Rev. 1.10
ASUS S370-133 Slot 1 --> Socket 370 Converter
Intel Pentium !!! 850 MHz
Coolermaster DP5-5F11 Cooler (Deze wil ik dus vervangen door de Golden Orb, zodat ik een beetje kan OC'en)

Alvast bedankt, gasten!

Verwijderd

Je kan proberen om het krasje er een beetje uit te polijsten en anders gewoon zorgen dat het krasje vol zit met koelprut. Koelprut is namelijk bedoeld om oneffenheden op de cooler en de proc op te vangen en dus te zorgen voor een beter contact oppervlak.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Maakt niks uit een klein krasje.
Alleen is het raak oppervlak met je processor een heel klein beetje minder maar dat zul je niet gaan merken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 13:30 schreef Capice het volgende:
Je kan proberen om het krasje er een beetje uit te polijsten en anders gewoon zorgen dat het krasje vol zit met koelprut. Koelprut is namelijk bedoeld om oneffenheden op de cooler en de proc op te vangen en dus te zorgen voor een beter contact oppervlak.
Ja, dat lijkt me inderdaad wel een goed idee!
Waar polijst je die onderkant van de cooler eigenlijk mee? Heb je daar speciale doekjes/borstels/spul voor ofzo?

By the way: Je specs1 zijn cool :-) P2B'tjes zijn leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 13:36 schreef gsjonnie het volgende:
Maakt niks uit een klein krasje.
Alleen is het raak oppervlak met je processor een heel klein beetje minder maar dat zul je niet gaan merken.
Op zo'n antwoord hoopte ik eigenlijk, want ik ben een heel lui persoon :)

Ik geloof dat ik jullie adviezen mix. Ik polijst het een klein beetje, om er zeker van te zijn dat de "randen" van het krasje niet uitsteken.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als het krasje alleen naar binnen gaat is het niet zo erg, maar als er een beetje opstaande randjes langs zitten (het materiaal van de kras moet toch ook ergens heen) dan heb je bijna geen contact tussen CPU en koeler. Met polijsten moet je uitkijken, een kras polijst je niet zomaar weg, en als je verkeerd polijst dan heb je een deuk in de onderkant van je koeler en dat koelt veel slechter dan een krasje...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
OK thanks, mensen!
Ik weet nu wel ongeveer wat ik moet doen. Ik vraag wel aan die ouwe heer van me om me te helpen met die cooler te polijsten, want dat weet ie wel, want hij polijste vroeger altijd brommer-zuigers enzo. Toen waren er nog geen computers om te OC'en :)
Maar ik zal hem inderdaad aan zijn verstand proberen te brengen dat er geen deuk ingepolijst moet worden :)
Pagina: 1