Vreemde SMTP server foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
De afgelopen week krijg ik in mijn maillogs allemaal 'vreemde' foutmeldingen.
rejected EHLO from xxxxxxx.vpt.adsl.euronet.nl [194.134.243.74]: syntactically invalid argument(s): C:\Email\Headers\From DomainsOnly 5-1.txt
Deze fouten komen ook telkens van andere ip's/hosts, maar wel altijd die bepaalde file (C:\Email\Headers\From DomainsOnly 5-1.txt)

Heeft iemand enig idee wat deze fout veroorzaakt?

//edit: bij nader inzien, misschien past dit topic beter in Software / Non-Windows OS?

• eborn
*schopje*

Ben toch wel benieuwd wat 't is :)

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft met forwarden van email te maken denk ik. Wat staat er precies in die text file? Ik gok dat dat een lijstje is met domains die WEL mogen mailen over jouw server.

Die melding lijkt erop dat iemand wil verbinden met jouw mailserver (via EHLO) maar geweigerd word. Misschien is die txt file corrupt? Het lijkt erop dat er verkeerd arguments worden gebruikt om in het text file te kijken ofzo.

• eborn
Ik heb geen idee wat er in die textfile staat :D Want ik heb die textfile niet. Zowiezo draait Exim natuurlijk op Linux, dus dan gaat dat path erg moeilijk :P

Maar het feit dat er zoveel mensen (ip's) zijn die deze fout veroorzaken, dat vind ik een beetje vreemd. En het is ook pas iets van de laatst tijd.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 15:59 schreef eborn het volgende:
Zowiezo draait Exim natuurlijk op Linux, dus dan gaat dat path erg moeilijk :P
Tsja, ik kan ook niet ruiken welke mailserver jij gebruikt, en ook niet dat je Linux draait.

Is Exim er soms ook voor Windows? Best kans dat dit een exploit is, eentje die wel op een Windows systeem werkt, maar niet op een Linux computer.

• eborn
Op zondag 26 mei 2002 16:16 schreef TheManinBlack het volgende:

Tsja, ik kan ook niet ruiken welke mailserver jij gebruikt, en ook niet dat je Linux draait.

Is Exim er soms ook voor Windows? Best kans dat dit een exploit is, eentje die wel op een Windows systeem werkt, maar niet op een Linux computer.
Sorry, mijn fout :) Ik kan me herinneren dat ik 't er wel bij wilde typen oorspronkelijk :)

Geen idee, maar daar zou je idd wel eens gelijk in kunnen hebben. Het is in ieder geval nu opgehouden, dus ze zullen 't wel nooit weten :)

I.i.g bedankt voor je tijd
Pagina: 1