Zebra poorten staan hier open?

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:52

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik deed net een nmap vanaf mn linux bak naar mn win2k(deze) bak, en hij vond oa dit:
2600/tcp open zebrasrv
2601/tcp open zebra
Na even zoeken kom ik erachter dat het dit is:
Zebra is a routing software package that manages TCP/IP based routing protocols. Adding to routing protocol support, Zebra provides interface address configuration and advanced filtering
Nou is mijn vraag, wat doet het op mijn bak? Volgens mij is het ook nog eens een GNU/Linux package dat hier niet eens hoort te kunnen draaien, en het ik vind het ook niet in task manager of tussen de services.

Waarschijnlijk heeft iets anders die 2 poorten opengezet, hoe kom ik erachter wat het is, en hoe krijg ik het weg?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke netwerkonderdelen zijn er geinstalleerd onder je netwerkkaart ? Voor een kabelinternetverbinding zou tcp/ip voldoende moeten zijn, de rest kun je verwijderen. Als je zeker weet dat het er niet bij staat dan zou het in princiepe ook wel een trojan kunnen zijn ( lijkt me trouwens wel erg onwaarschijnlijk )

Just as Good

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 16:36 schreef iznogood het volgende:
Welke netwerkonderdelen zijn er geinstalleerd onder je netwerkkaart ? Voor een kabelinternetverbinding zou tcp/ip voldoende moeten zijn, de rest kun je verwijderen. Als je zeker weet dat het er niet bij staat dan zou het in princiepe ook wel een trojan kunnen zijn ( lijkt me trouwens wel erg onwaarschijnlijk )
Onder beide TCP/IP, Client for MS networks en File/printer sharing. (hm geen IPX moet ik er nog ff opzetten voor RA2 enzo :)

Khang trouwens via een Win2k winroute bak aan een ADSL verbinding, deze draait ook win2k.

Trojans openen toch altijd maar 1 poort?

Stichting eth0

• iznogood
  • Niet online
Trojans openen toch altijd maar 1 poort?
Meestal wel, maar het is niet slim om daarvan uit te gaan dat dat nu ook het geval is. Het is waarschijnlijk geen Trojan. Ik zou gewoon even in je opstartlijst kijken en kijken welke programma's opgestart worden, waarschijnlijk zal hier het programma ook wel bijstaan die deze poorten opend.

Just as Good

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 10:43 schreef iznogood het volgende:

[..]

Meestal wel, maar het is niet slim om daarvan uit te gaan dat dat nu ook het geval is. Het is waarschijnlijk geen Trojan. Ik zou gewoon even in je opstartlijst kijken en kijken welke programma's opgestart worden, waarschijnlijk zal hier het programma ook wel bijstaan die deze poorten opend.
Kheb al de startup en services lijsten afgezocht, ik zie zo snel niets dat het zou kunnen zijn...

edit:

Nog een x genmapped, hij is nu ook weer weg :?

Stichting eth0

• iznogood
  • Niet online
Een zelf-verdwijnende service :) hehe .. nou gefeliciteerd.

Just as Good

Pagina: 1