Toon posts:

[Coldfusion] De toekomst?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gezocht, maar het meeste wat ik kan vinden hier op GoT en met Google is behoorlijk gedateerd.

Kan iemand positieve en negatieve toekomstvoorspellingen voor Coldfusion geven?

Coldfusion heeft nu ook een MX versie en ondersteund nu ook bijvoorbeeld .Net.

Wordt er nog veel mee gewerkt? Wordt de technologie nog in de toekomst gevraagd?

Sites met info zijn ook welkom! Iemand een idee?

Verwijderd

als ik hier antwoord op kon geven was ik nu ZEEEEEEEEER RIJK !

Verwijderd

Topicstarter
Je kan toch vertellen wat jezelf denkt dat er gaat gebeuren? Ik neem het je niet kwalijk hoor als het niet goed is ;)

Verwijderd

Ikzelf programmeer nu al twee jaar in coldfusion en ik heb het op zien komen. Sinds Macromedia het heeft overgenomen en het zeer veel heeft gepromoot zijn er nu ook bekende en commerciele sites in coldfusion (logitec, tudelft, zo even uit mijn hoofd). Bovendien zijn er eindelijk ook eens wat hostingpakketten met coldfusion verschenen.

Voor de toekomst, ik hoop dat het blijft bestaan en blijft groeien. In samenwerking met Coldfusion Studio is het een zeer krachtige taal, met een aantal zeer handige functies. Alleen is het te vrezen voor freeware als PHP of Perl. Voor bedrijven is het prijskaartje wat aan CF hangt toch wel hoog helaas... Maar ja dan kun je ook wel fulltime support verwachten van Macromedia!!

Verwijderd

Ik denk niet dat het echt enorm gebruikt gaat worden. Coldfusion is relatief makkelijk te leren, het enige nadeel is dat je een dure smurfer moet neerzetten, ASP is precies hetzelfde. Ik programmeer zelf in ASP maar dat komt omdat we dat hier op de zaak gebruiken, en alle smurfers kunnen gebruiken van het werk om te ontwikkelen. Ik denk dat voor thuis PHP gewoon het beste is, aangezien het zeer goedkoop in aanschaf is. Coldfusion - ik word er niet warm van

Verwijderd

Voor ColdFusion moet je net zoveel betalen voor de hardware als elk ander stukje software. Ook ColdFusion draait op de algemene platformen als NT, Linux, Solaris etc :) Alleen ColdFusion zelf kost wel enige dollars. In vergelijking met een BEA Weblogic of IBM Websphere is de prijs dan wel weer peanuts.

Die prijs die je bij aanschaf betaald voor het product verdien je weer makkelijk terug door de lagere ontwikkeltijd icm ColdFusion.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Laat ik dan het positieve verhaal maar doen...

Macromedia is heel erg hard aan de weg aan het timmeren met ColdFusion MX. Het is nu nog niet geheel duidelijk, tenzij je Beta tester bent :), maar de MX versies van alle Macromedia producten worden 1 groot geintegreerd platform. ColdFusion & JRUN voor op de server, Flash Player voor de client en DreamWeaver, HomeSite+ en Flash als ontwikkelomgeving.

Met wat ik tot nog toe heb gezien van ColdFusion MX maak ik me absoluut geen zorgen meer over de techniek die er achter zit en over de commitment die Macromedia heeft naar ColdFusion toe. Ik verwacht dat ColdFusion in de toekomst vaker gebruikt gaat worden en belangrijker wordt, maar ik heb als ontwikkelaar nu al geen enkel probleem met de hoeveelheid werk die er beschikbaar is >:)

Ik ben lid van Team Macromedia voor het product ColdFusion en daarom per definitie bevooroordeeld.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ook ik programmeer een jaar of 2 in CF en zie dat de groei steeds sterker wordt. Ik denk dat met een jaar 2 CF net zo ingeburgerd zal zijn als JSP, PHP en ASP.

Zeker de leercurve is heel erg kort en dat is wel een groot voordeel. Een aparte server is niet nodig bij ons draait CFserver gewoon op de webserver en niet op een aparte. Qua performance hebben wij hier nog geen klachten over.

Iig ben ik zeer positief.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
Welke ontwikkeltools gebruiken de tweakers? en welke dbs?
Wat voor applicaties maak je?

• jochemd
Op vrijdag 24 mei 2002 15:18 schreef HPE het volgende:
Welke ontwikkeltools gebruiken de tweakers? en welke dbs?
ColdFusion Studio, Notepad, Dreamweaver MX, vi (en in die volgorde)

Iets dat enigszins SQL compliant is, maar als ik de keuze zelf kan bepalen ga ik minimaal voor PostgreSQL.

Wat er besteld is.

Verwijderd

php & mysql
lekker standaard, ik weet het, maar het werkt nou eenmaal goed, snel, goedkoop, dus wat wil je nog meer...
verschillend... wat ik moet maken, af en toe eigen project(je)

Verwijderd

Ik gebruik ColdFusion al vanaf de eerste versie :) Heb zelfs nog 1 van de eerste beta's geprobeerd :)

Voor ontwikkeling gebruik ik ColdFusion Studio, met de design mode tab op uitgeschakeld :P ...

Voor databases hangt het vaak af waarvoor het gebruikt gaat worden en wat de klant ervoor over heeft. Meestal is dit Oracle 8i/9i en Ms SQL Server 7/2000. MsAccess wordt gebruikt voor de lichte 1 dags projectjes :P

Voor de prijs "beste feature in de CF Admin" ga ik voor de optie "Single Threaded Locking" .. :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
HPE: Welke ontwikkeltools gebruiken de tweakers? en welke dbs?
The Right Tool For The Right Job (tm)

Oftewel, alles, afhankelijk van wat er gevraagd wordt natuurlijk ;)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58

mulder

ik spuug op het trottoir

Werken nu met ColdFusion hier, het is aardig maar we gaan waarschijnlijk toch over op .NET. Kan niet echt zeggen dat in CF prettig vind werken, weet niet hoe het met MX is, maar vind bijvoorbeeld cfscript erg mager.

Maar het heiligdom www.bacardi.com gebruikt ook CF, dus dat maakt weer een hoop goed.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op vrijdag 24 mei 2002 16:16 schreef jurriebur het volgende:
php & mysql
lekker standaard, ik weet het, maar het werkt nou eenmaal goed, snel, goedkoop, dus wat wil je nog meer...
verschillend... wat ik moet maken, af en toe eigen project(je)
Heb je per ongeluk in het verkeerde topic gepost ofzo!? |:(

Systeem | Strava

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 16:19 schreef Don Facundo het volgende:
maar vind bijvoorbeeld cfscript erg mager.
Hoezo vind je het erg mager? die volg ik even niet..

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 13:17

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Doen jullie ook wel eens aan Fusebox ?
En heeft daarvoor wel eens iemand naar Adalon gekeken ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
jvhaarst: Doen jullie ook wel eens aan Fusebox ?
Ik heb een tijdje volgens de FuseBox methode gewerkt aan een Cold Fusion project (ongeveer een jaartje terug).
Nee.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Adelon heb ik na gekeken, ik kon er niet mee werken, toch maar teryg naar cf studio. Voor de toekomst van cf ben ik niet bang, de geavanceerde opties die in cf zitten (clustering enz) zitten absoluut niet in php, of asp. Dus ik ben niet bang en die prijs, ach ja, das een malige afschrijving.

Valt wel op dat php veel bugs heeft dus daar blijf je aardig patchen (zie het aantal versies dat uitkomt) terwijl bij cf dat een stuk minder is.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Zit in MX eindelijk fatsoenlijke arrays met de daarbijbehorende verwerking ?

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

Ik ontwikkel nu ook alweer een paar maanden in CFM voor een opdracht daarvoor alles in php gedaan.
In het begin vond ik het _niks_, maar als je er eenmaal aan gewend raakt, en de manier van denken.
Dan begint het op een gegeven moment toch wel zijn charmes te krijgen.

-Ontwikkelen in CFM gaat idd vrij snel.
-Je hebt een goede editor beschikbaar (CFStudio)
-Je hebt fantastische debug output ;)
-Krachtige scripttaal (cfscript :))

Nadelen (vind ik)
-Je kan geen query output binnen een query output doen
-Er missen een aantal functies die bij een heleboel (script)talen wel standaard zijn.
-Gebrekige regex functies
maar vind bijvoorbeeld cfscript erg mager
Mager ???
Hoe bedoel je ?
Ik vind CFSCRIPT wel ok. Ben tot nog toe niets tegen gekomen wat ik anders niet zelf in een functie zou kunnen gieten...

• jochemd
Op vrijdag 24 mei 2002 17:29 schreef jvhaarst het volgende:
Zit in MX eindelijk fatsoenlijke arrays met de daarbijbehorende verwerking ?
Als jij niet vertelt waarom je de arrays die in eerdere versies zaten niet fatsoenlijk vindt kunnen wij daar moeilijk op antwoorden :)

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Op vrijdag 24 mei 2002 17:41 schreef jochemd het volgende:

[..]

Als jij niet vertelt waarom je de arrays die in eerdere versies zaten niet fatsoenlijk vindt kunnen wij daar moeilijk op antwoorden :)
Heb je wel eens geklust met 2D arrays in v4 ?
Dat is ongelofelijk huilen.

Sort kan bijvoorbeeld alleen op 1D arrays, dat soort dingen.

Ik zeg niet dat CF slecht is, verre van zelfs, maar dit is gewoon 1 van de kleine dingen waar ik me aan erger, that's all.

Als het in MX allemaal beter is, dan zal ik toch eens moeten kijken of ik de ontwikkelbak moet gaan upgraden.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op vrijdag 24 mei 2002 16:21 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Hoezo vind je het erg mager? die volg ik even niet..
Hoe open je een query in cfscript. Volgens mij kan dat niet. Zo zijn er meer dingen. Eigen functies? Kan niet. Je zit altijd met tags te kloten. Je kunt niet cfscript zonder cfml gebruiken. Ik wil mijn serverside code 'gescheiden' van m'n clientside code hebben, maar in CF is dat echt een uitdaging, zoniet onmogenlijk.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:52 schreef Don Facundo het volgende:

[..]

Hoe open je een query in cfscript. Volgens mij kan dat niet. Zo zijn er meer dingen. Eigen functies? Kan niet. Je zit altijd met tags te kloten. Je kunt niet cfscript zonder cfml gebruiken. Ik wil mijn serverside code 'gescheiden' van m'n clientside code hebben, maar in CF is dat echt een uitdaging, zoniet onmogenlijk.
:? Volgens mij heb je de klok horen luiden maar weet je niet waar de klepel hangt :) cfscript is totaal serverside. Het is gewoon een xtraatje wat je krijgt naast de tagbased syntax. Veel functies zijn undocumenten, maar je zult versteld staan van de hoeveelheid functies in cfscript :)

En waarom zou je queries uitvoeren in cfscript :? .. daar is geen enkele reden voor nl.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 16:31 schreef jvhaarst het volgende:
Doen jullie ook wel eens aan Fusebox ?
Ja maar ik vind er nogal wat nadelen aanzitten. FuseBox is een methodiek welke het doel heeft om objectbased te werken en overzicht te houden. Nadeel is dat door het heen en weer geswap met includes en custom tags je juist het overzicht sneller kwijt bent.

FuseBox is voor veel projecten gewoon overdone, en te omslachtig. Als ik simpel een link wel moet ik via fuseactions en fuse-exitpoints gaan werken.. mij niet gezien, ik maak wel een include die nog sneller is ook.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 17:50 schreef jvhaarst het volgende:

[..]

Dat is ongelofelijk huilen.

Sort kan bijvoorbeeld alleen op 1D arrays, dat soort dingen.
Sort kun je ook gewoon doen op 2d arrays hoor. Ik gebruik ze zelfs op 4d arrays. :?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 17:40 schreef Defspace het volgende:
Nadelen (vind ik)
-Je kan geen query output binnen een query output doen
-Er missen een aantal functies die bij een heleboel (script)talen wel standaard zijn.
-Gebrekige regex functies
Je kunt wel een query output in een query output doen hoor. Je hoeft gewoon geen cfoutput tags te gebruiken omdat je binnen een functie werkt :)

- Je kunt zelfs queries maken van een gecachede query :)
- Welke functies mis jij dan? Over het algemeen mis ik in de andere talen meer functies dan in CFML :)
- ColdFusion heeft standaard uitgebreide support voor die-hard regexes hoor :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
MoBi:
Valt wel op dat php veel bugs heeft dus daar blijf je aardig patchen (zie het aantal versies dat uitkomt) terwijl bij cf dat een stuk minder is.
Jij snapt er duidelijk niks van dus |:(
PHP is trouwens opensource, dus je kunt die bugs ook zelf corrigeren. Verder komen bij php er regematig veel features bij.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op vrijdag 24 mei 2002 19:05 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

:? Volgens mij heb je de klok horen luiden maar weet je niet waar de klepel hangt :) cfscript is totaal serverside.
Dat cfscript totaal serverside is weet ik ook, het gaat of HTML tegenover (CMFL & cfscript). Daar is geen scheiding tussen mogenlijk.
Het is gewoon een xtraatje wat je krijgt naast de tagbased syntax. Veel functies zijn undocumenten, maar je zult versteld staan van de hoeveelheid functies in cfscript :)
Maar eigen functies kan ik niet maken, als programmeur vind ik dat k#t. Ik kan customtags maken, maar die kun je niet in je cfscript gebruiken. Ik kan dan wel alleen cfml gebruiken, maar dat kan ik weer geen html laten uitspuigen, er alleen maar 'tussen stoppen'
En waarom zou je queries uitvoeren in cfscript :? .. daar is geen enkele reden voor nl.
Genoeg. Het maakt cfscript bijna waardeloos. Nesten is niet mogenlijk. Daar heeft CF toch al moeilijk mee.

Je kan veel dingen doen CF, en is zeker krachtig, maar de toekomst is het zeker niet.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

- Je kunt zelfs queries maken van een gecachede query
- Welke functies mis jij dan? Over het algemeen mis ik in de andere talen meer functies dan in CFML
- ColdFusion heeft standaard uitgebreide support voor die-hard regexes hoor
Zie je nou wel... CFM roeleert ;)

Deze b.v. :D
code:
1
2
3
4
5
function Upperfirst(string)
    {
    var string1 = UCase(Left(string, 1))&right(string,len(string)-1);
    return string1;
    }

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Op vrijdag 24 mei 2002 19:08 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Sort kun je ook gewoon doen op 2d arrays hoor. Ik gebruik ze zelfs op 4d arrays. :?
Welke versie van CF ?

Want ik heb het uiteindelijk ook allemaal wel aan de praat gekregen, maar dat was uiteindelijk aardig wat gedoe.

• jochemd
Op vrijdag 24 mei 2002 17:50 schreef jvhaarst het volgende:

Eigenlijk ben ik van mening dat 2D arrays niet bestaan :)

Alle meerdimensionale arrays in CF zijn in feite geneste arrays. Ik zie daar het probleem niet van in. En als je ze wil sorteren download je een customtag van de DevEx of copy paste je een paar functies van de website van Jim Davis (OK, niet voor v4, maar CF heeft inmiddels al een aardige tijd custom functies hoor).

• jochemd
Op vrijdag 24 mei 2002 19:11 schreef Gordijnstok het volgende:

- ColdFusion heeft standaard uitgebreide support voor die-hard regexes hoor :)
Dat ben ik niet met je eens. CF MX (spoedig :)) heeft het wel, maar in eerdere versies is de performance van RegEx echt een drama als hij meer dan zo'n 20 K moet doorspitten.

• jochemd
Op vrijdag 24 mei 2002 19:24 schreef Don Facundo het volgende:

Dat cfscript totaal serverside is weet ik ook, het gaat of HTML tegenover (CMFL & cfscript). Daar is geen scheiding tussen mogenlijk.
Heb jij voor het laatst met versie 2 gewerkt ofzo?
Maar eigen functies kan ik niet maken, als programmeur vind ik dat k#t. Ik kan customtags maken, maar die kun je niet in je cfscript gebruiken. Ik kan dan wel alleen cfml gebruiken, maar dat kan ik weer geen html laten uitspuigen, er alleen maar 'tussen stoppen'
Ach, als we versies uit de vorige eeuw gaan vergelijken dan kan ik ook wel wat verhalen over andere talen vertellen...

Custom Functions/UDF's zijn wel mogelijk in ColdFusion.
Genoeg. Het maakt cfscript bijna waardeloos. Nesten is niet mogenlijk. Daar heeft CF toch al moeilijk mee.
Wat kan je precies niet nesten?

• mocean
  • Laatst online: 31-08 09:14
Je kan inderdaad wel zelf functies maken (alhoewel andere mensen beweren van niet).

Ik programmeer in allerleit talen: ASP, PHP, CF, VB en ik vind CF veruit het snelste werken. Die aanschafkosten heeft ieder bedrijf binnen de kortste keren terug verdiend met de lagere ontwikkelkosten. En de uitgebreide functionaliteit incombinatie met de vele mogelijke custom tags is ook bijzonder. Je kan zelf in bijvoorbeeld VB een custom tag bouwen, als iets in CF echt niet zou kunnen.

Enige nadeel vind ik dat de scripts (soms) onoverzichtelijk worden omdat de CF tags er hetzelfde uitzien als HTML tags.

Ik zie CF wel als een taal voor de toekomst, zeker nu het in de handen van macromedia is. Je ziet hoe ze Flash hebben gepromoot en dat wordt nu toch al zeer veel gebruikt.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op vrijdag 24 mei 2002 22:02 schreef jochemd het volgende:

[..]

Heb jij voor het laatst met versie 2 gewerkt ofzo?
[..]

Ach, als we versies uit de vorige eeuw gaan vergelijken dan kan ik ook wel wat verhalen over andere talen vertellen...

Custom Functions/UDF's zijn wel mogelijk in ColdFusion.
[..]
Ik heb even gecheckt, vanaf versie 5 dus UDF. Niet zo heel oud dus.
Wat kan je precies niet nesten?
Bv Queryloops in queryloops, ik heb vaak genoeg ondervonden dat fields van een query niks terug gaven indien nested: een 'feature' van Cold Fusion: weet idd of dit nu met CFS 5 is opgelost.
Ik programmeer in allerleit talen: ASP, PHP, CF, VB en ik vind CF veruit het snelste werken.
Dat is zo. CF is makkelijk op te pakken en je kunt snel resultaat behalen.

Ik klink misschien wel negatief over CF, en ik werk er ook pas 5 maandjes mee... *stop* *slapen* *te dronken*

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Op vrijdag 24 mei 2002 19:13 schreef ddc het volgende:

[..]

Jij snapt er duidelijk niks van dus |:(
PHP is trouwens opensource, dus je kunt die bugs ook zelf corrigeren. Verder komen bij php er regematig veel features bij.
features komen er ook bij cf bij, maar meer bij een grote nieuwe versie. Bugs die tussen die versies zitten zijn er bijna niet. Doordat php opensource is komt er na mijn mening soms te vaak een nieuwe versie uit. Webhosters staan er om bekend om nu niet echt bij te zijn met versies. Alleen bij hele grote bugs enverandereingen gaan ze upgraden. Maar soms zonder medeweten van de klant zodat in 1 keer hele scripts niet meer werken (Zie sommige topics hier op got)

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zaterdag 25 mei 2002 08:39 schreef MoBi het volgende:

[..]

features komen er ook bij cf bij, maar meer bij een grote nieuwe versie. Bugs die tussen die versies zitten zijn er bijna niet.
Coldfusion heeft natuurlijk in het verleden 1 van de grootste exploits allertijden gehad. Iedere default installatie had een script meegeinstalleerd waarmee je in 2 eenvoudige stappen gewoon via een web based form een nieuwe frontpage uploaden. Via een bepaalde zoek query in bv. altavista kon je zo ook nog vonurable sites opsporen. Gevolg: vrijwel iedere site die toendertijd coldfusion draaide is gedefaced.
Ik denk niet dat welke scriptaal / omgeving ooit ook maar weer zo'n fout zal maken.
Doordat php opensource is komt er na mijn mening soms te vaak een nieuwe versie uit. Webhosters staan er om bekend om nu niet echt bij te zijn met versies. Alleen bij hele grote bugs enverandereingen gaan ze upgraden. Maar soms zonder medeweten van de klant zodat in 1 keer hele scripts niet meer werken (Zie sommige topics hier op got)
het is natuurlijk onzin dat je deze nieuwe versies moet gebruiken. Bij PHP kan je op ieder moment de nieuwste CVS instaleren dat wil toch nog niet zeggen dat je die kan gebruiken? Je kan gewoon voor PHP3 kiezen en daar alleen upgraden in het geval van een security bug (wat zeldzaam is). Als je binnen dezelfde major versie blijft zal het wel meevallen met incompatibilities.

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• jochemd
Op zaterdag 25 mei 2002 04:48 schreef Don Facundo het volgende:

Bv Queryloops in queryloops, ik heb vaak genoeg ondervonden dat fields van een query niks terug gaven indien nested: een 'feature' van Cold Fusion: weet idd of dit nu met CFS 5 is opgelost.
Bug or feature; the eternal question >:)

Gewoon queries in arraynotatie aanspreken en het werkt zoals jij dat kennelijk wil.

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van dit topic en de twee bekendste topics:

[topic=62887/1/30]
[topic=100163/1/30]

(gelukkig post AHL niet meer zoveel hier ;) )

heb ik besloten om toch het coldfusion eens op te gaan pakken. Ik heb zowel de server als de studio "gevonden" en ga het eens proberen.

Zijn er boeken die jullie aanraden, bijvoorbeeld die van Forta?

En waar kan je beste online resources vandaan halen?

• jochemd
Op zondag 26 mei 2002 11:37 schreef HPE het volgende:
heb ik besloten om toch het coldfusion eens op te gaan pakken. Ik heb zowel de server als de studio "gevonden" en ga het eens proberen.

Zijn er boeken die jullie aanraden, bijvoorbeeld die van Forta?

En waar kan je beste online resources vandaan halen?
De documentatie is zeker niet slecht. Begin gewoon eens met een volledige installatie, inclusief example applications, en het doorwerken van de documentatie. De boeken van Forta heb ik ook wel gebruikt, maar het handigste vond ik toch om nadat ik de basics kende de hele CFML Reference van kaft tot kaft te lezen.

Voor online resources moet je eens op de site van Forta kijken. Verder kan je voor vragen natuurlijk altijd bij de ColdFusion User Group Nederland terecht of op de Macromedia Forums.

• jochemd
Op zondag 26 mei 2002 19:30 schreef Defspace het volgende:
Ik heb altijd deze bij de hand, hier heb ik altijd genoeg aan gehad.

[..]
Ik prefereer de LiveDocs.
Pagina: 1