Toon posts:

router of hub??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
huidige situatie:

2 pc's netwerk utp met in allebei een 10/100 netwerkkaartje, op pc 1 zit een USB adsl modem
op pc 2 zit nix maar maakt connectie via winproxy
om te internetten.

nu lukken sommige dingen niet op pc 2 omdat winproxy dat niet ondersteund ofzo (zoals icq) dus
nu wil ik iets (hub of router??) kopen waar me usb modem op aangesloten staat waar allebei de pcs hun utp kabel in pluggen zodat ze kunnen internetten tegelijk.

is dit mogelijk en wat heb ik dan nodig een hub of een router en werkt dit dan gelijk als firewall?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Je hebt nodig:

Een router!
Een nieuwe adsl moden met utp aansluiting!!!, routers ondersteunen voor zover ik weet echt geen usb!
Misschien een usb naar utp omvormer ergens?
edit:

Hardwarematige routers dan, maar aan de vergelijking router-hub lijkt me dat ie dat wil!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

edit:

reply sloeg nergens op .. sorry, niet goed gelezen ;)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Router idd

je adsl ondersteunt idd geen USB

suc6

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
er zijn routers die wel de usb modem ondersteunen!!! ik heb der nog geen ervaring mee :) maar ik heb ze wel gezien

Verwijderd

Het enige wat je nodig hebt is een usb router. Draytek heeft zo'n router de draytek 2200 usb die is erg goed en heel makkelijk in gebruik hij is ook nog eens niet te duur. Kijk maar eens op de volgende site

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

Deze router kost 202 euro volgens de pricewatch valt best mee toch.

Heb zelf de draytek 2200E en die bevalt erg goed. Gewoon pc met netwerkkaart aansluiten aanzetten en internet en netwerk is gelijk klaar voor gebruik.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

Vliegvlug

Flight Simple

nu lukken sommige dingen niet op pc 2 omdat winproxy dat niet ondersteund ofzo (zoals icq) dus
Is het niet gewoon handiger/goedkoper om dan een andere proxy te pakken?
Ik heb een tijd ook met 2 pc's en proxy+ gewerkt en icq deed het gewoon bij mij.

Heb nu ADSL met router :) en dat werkt inderdaad wel lekkerder, maar ja kost ook meer

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Je kunt ook een goedkopere optie nemen, en dat is met een andere proxy of iets dergelijks werken. Met winroute kun je zover ik weet veel meer dan winproxy.

Wèh zedde gij??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Softwarematige router kan ook... Kijk eens naar de Internet Connection Sharing... Zie de NT FAQ.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor de tips,
die Vigor2200USB Router lijkt me wel wat (alleen Duur)
maar eerst ga ik ff nog checken met een andere
proxy proggie, als er nog meer tips zijn graag :)

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 13:52 schreef bajo4life het volgende:
hey bedankt voor de tips,
die Vigor2200USB Router lijkt me wel wat (alleen Duur)
maar eerst ga ik ff nog checken met een andere
proxy proggie, als er nog meer tips zijn graag :)
Gewoon de standaard Internet Connection Sharing aanzetten, of Winroute als je het mooier en een beetje beheersbaarder wilt. Een softwarematig oplossing dus.
Dan krijg je NAT zoals dat heet en word je ADSL simpelweg gedeeld over je PC's. Eigenlijk lijkt het dan op elke PC alsof je direct contact hebt met Internet. Al je applicaties (zoals ICQ en je games) werken dus standaard meteen.

Beetje simpel uitgelegd, maar dat leek mij wel handig :Y)

Het mooiste wat je echter kunt doen is zo'n Draytek 2200 USB, dat is een mooi ding en erg veel mogelijkheden. Is trouwens ook meteen een 4 poorts 100Mb switch! *D
Pagina: 1