Toon posts:

[flash 5] preloading gerotzooi *zucht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan deze site aan het werken (www.circuscompany.com/new) die zo'n 400 Kb bij elkaar is.

Ik had een preloader erin gezet die deze hele 400 Kb inlaadde, alvorens door te gaan met het intro. Ik heb m er nu ff uitgehaald, want met een snelle verbinding streamed ie vrij goed naar je toe, hij stalled eigenlijk nergens.

Toch wil ik de spikes (bandwidth monitor uitschieters) preloaden, met mijn chello verbinding weet ik wat het is om niet altijd een snelle verbinding te hebben.

Iemand enig idee hoe ik een gedeelte preload ? Kan ik getBytestotal/getBytesloaded gebruiken voor een MC of een scene ? Ik heb natuurlijk zitten zoeken (flashkit etc..) maar kan nix vinden.

thnx

Verwijderd

Topicstarter
*kick* .. flash guru's in the house ?

Verwijderd

Kan ik getBytestotal/getBytesloaded gebruiken voor een MC of een scene ?
volgens mij geef je het antwoord zelf al...

Verwijderd

Topicstarter
ah .. de cryptische reactie .. fijn.

goed, het kan dus niet ? of fool je maar wat around ?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 20:49 schreef samlem het volgende:
ah .. de cryptische reactie .. fijn.

goed, het kan dus niet ? of fool je maar wat around ?
Als je zelf al enig idee hebt welke functies je nodig zou kunnen hebben, dan kun je het best even in de reference guide duiken.

Verwijderd

op http://www.actionscripts.org staat een uitleg over preloaders, daar kun je een hoop uithalen denk ik, heeft mij geholpen met het maken van een uitgebreide preloader

Verwijderd

Topicstarter
ja ook die had ik gezien, maar goed, ik ben eruit.

Voor de nieuwsgierigen/toekomstige searchers:

De enige manier die ik heb kunnen ontdekken is om de spikes die je wilt preloaden in een aparte .swf (preloader.swf) te stoppen, je preloader script (_root.getBytesloaded etc..) in deze .swf te stoppen en die .swf in de 1e frame van je main movie op te roepen (loadmovie in een level).
Als je preloader alles binnen heeft de preloader sturen naar het laatste frame van preloader.swf en daar met _level0.nextframe de mainmovie naar het volgende frame van je mainmovie te sturen waar je preloader.swf weer unloadt.

Een beetje een omweg, maar het werkt iig wel. De ingeladen symbols staan in je cache en zijn zo te gebruiken in je mainmovie. Wanneer je je spikes in een aparte scene plaatst lukte het mij iig niet om loadbytes/totalbytes van deze scene te krijgen, net zomin als met het inladen van de .swf in een MC v/d mainmovie.

Er zijn vast slimmere manieren, ik ben iig al blij dat ik een werkende methode heb kunnen knutselen.

happy flashing... :)
Pagina: 1