[WC] Waterblok polijsten!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Ik zat net een ander topic te lezen over het polijsten van koelers. Heeft het nut en zoja hoeveel om de onderkant van mijn waterblokken voor de cpu en chipset te polijsten?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Kan je toch in dat topic vragen. :?
[topic=503826/1/50]

Verwijderd

Als je dat nou ook in dat topic post :P

Maare jah, hoe gladder de oppervlakte hoe beter...

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 12:16 schreef DigitalFX het volgende:
Als je dat nou ook in dat topic post :P

Maare jah, hoe gladder de oppervlakte hoe beter...
Ik open dit topic omdat het mij dus pur om een waterkoeler gaat.

Verder zoek ik dus ook iemand met ervaring hiermee ofzo. Als het niet mag, sluit em dan maar...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 12:17 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Ik open dit topic omdat het mij dus pur om een waterkoeler gaat.

Verder zoek ik dus ook iemand met ervaring hiermee ofzo. Als het niet mag, sluit em dan maar...
waterkoeling of luchtkoeling maakt dus niks uit qua koelblok, hoe vlakker de oppervlakte van je koelblok (aan de kant van je CPU) hoe dunner de koelpasta kan en hoe beter de warmteoverdracht zal zijn!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

AleXtc

Wannabe Pirat

Wat ik me afvraag wat dan de beste verhouding is.....

Ok, hoe gladder hoe beter, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vlak je proc is .....

Dus hoeveel mu (µ) is het oppervlak van de proc eigenlijk??

Verwijderd

Ik heb er ervaring mee!! :9

Ik heb dus m`n alpha 8045 gepolijst. Nu zijn die al erg glad dus ik twijfelde over het resultaat. Er zaten wat "ringen" in (heb je vast wel eens gezien).
Nou ik kan je vertellen dat ik het voortaan bij iedere koeler/heatsink doe (en dus ook bij mijn toekomstige waterblok). Het helpt echt onwijs! Er ging 6 graden af! En dat was met standaard koelprut. Nu heb ik ook nog AS3 ertussen en is er krap 10 graden af gegaan. Nu moet ik er wel bijzeggen dat dit alleen op zwaar overgeklokte systemen werkt (met hogere temps bedoel ik). Dan is de winst namelijk groter.
Al met al was ik er een half uurtje mee bezig. Koeler araf/polijsten/koeler erop.

Wat dit betekende voor mijn OC:
Ten eerste kon ik flink hoger klokken. Van 1750Mhz naar 1840Mhz met een XP1600+ (is wel een klein recordje denk ik). Maar wat ik veel leuker vind is dat ik nu een stille papst erop kan zetten. Resultaat is 1600Mhz @ no noise. Hij kan hoger, maar dat vind ik onzin. Die 1750 is nu steeds mogelijk hoor, maar ik "voel" geen verschil plus dat m'n temps nu wat beter zijn met het warme weer.

Conclusie: Doen dus!

btw: Ik heb het van iemand anders hier op GoT. Bij de Gamma Commandant Nr4 kopen (kost geen f*ck) en met een polijst dingetje op je dremel lekker gaan pielen. Echt zo klaar! En als een spiegel..

Edit: Als het bij koelers werkt, werkt het natuurlijk ook bij waterblokken. Lijkt me logisch..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wel uitkijken dat je niet te lang op 1 plek blijft hangen... als je snel en netjes polijst wordt het oppervlak glad en geeft het beter warmte door, maar als je het verkeerd doet wordt de onderkant van je koeler hol en koelt hij voor geen meter meer...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Op vrijdag 24 mei 2002 13:28 schreef Demoniac het volgende:
Wel uitkijken dat je niet te lang op 1 plek blijft hangen... als je snel en netjes polijst wordt het oppervlak glad en geeft het beter warmte door, maar als je het verkeerd doet wordt de onderkant van je koeler hol en koelt hij voor geen meter meer...
Daarom moet je ook polijsten op een spiegel of glasplaat.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

idd, op spiegel doen, en daarna effe krasjes wekwerken met dat spul, polish heb ik, verkope we op me werk, dus heb dat maar gekocht, ook bijv. handig om krassebn op je window mee weg te werken

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Brasso met een lapje stof. Maar ik zag weinig temepratuur verschil btw. Contact is wel beter, eerst zat er als ik me koeler loshaalde nog plukjes koelpasta op me processor. Nu zit er een kaal vierkantje op me blok en een schone proc :)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ik ga het laten doen door iemand die best veel polijst. Heb hem pas nog een uitlaatpoort van een cilinder zien polijsten, die glimt nu als een spiegel.

Ik ga het zo aan hem vragen, ff bellen :) Maar ik denk dat het van eht weekend wel gaat lukken!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

maybe FAQ maken over hoe te polijsten en wat te gebruiken?? (voor de newbs zoals ik)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Op vrijdag 24 mei 2002 18:00 schreef cyberbetica het volgende:
maybe FAQ maken over hoe te polijsten en wat te gebruiken?? (voor de newbs zoals ik)
ja, daar heb ik ook wel behoefte aan, mijn koeler koelt minder dan ik had verw8.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

/me denkt er over om zijn dremel uit de kast te halen en zijn blokkie ook ff te doen :)
maar een FAQ is inderdaad een goed plan :)

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:06 schreef Dannyke het volgende:
/me denkt er over om zijn dremel uit de kast te halen en zijn blokkie ook ff te doen :)
maar een FAQ is inderdaad een goed plan :)
Hmm, okee.
* DaBit maakt een noot daarover.

TD-DMZ (ik kan maar niet onthouden hoe ik TD-DMZ nu ookalweer moet schrijven. Was het nou MOL, _MOL_ of __MOL__? :P ):

Ik ben behoorlijk fan van het lappen en polijsten van blokken. Het scheelt altijd, en echt veel moeite is het niet. Maar zorg er wel voor dat het blok vlak blijft!

Mijn WB is nu op de vlakbank gevlakt, en dat geeft toch weer een graadje winst ofzo. Nadeel van vlakken: Arctic Silver word minder efficient t.o.v. standaard koelprut :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 20:07 schreef DaBit het volgende:

[..]

Hmm, okee.
* DaBit maakt een noot daarover.

TD-DMZ (ik kan maar niet onthouden hoe ik TD-DMZ nu ookalweer moet schrijven. Was het nou MOL, _MOL_ of __MOL__? :P ):

Ik ben behoorlijk fan van het lappen en polijsten van blokken. Het scheelt altijd, en echt veel moeite is het niet. Maar zorg er wel voor dat het blok vlak blijft!

Mijn WB is nu op de vlakbank gevlakt, en dat geeft toch weer een graadje winst ofzo. Nadeel van vlakken: Arctic Silver word minder efficient t.o.v. standaard koelprut :)
Het was TD-DMZ, maar ivm met waarschijnlijk ander werk ff me standaard nick voor games gepakt -=MOL=- !!!

Verder, die faq lijkt me een erg goed idee! En dat het vlak gebeurt regel ik wel :)

Verwijderd

http://www.petersvwpagina.tmfweb.nl/

Hij doet heel veel auto-onderdelen polijsten, ik ken hem goed...

Ik kan zelf ook goed polijsten, heb ik van hem geleerd. Dus als iemand veel onderdelen wil polijsten kom maar langs!
Pagina: 1