Ik weet niet hoe oud je laptop nu is
edit:
laat maar, ik zie dat je er een GeForce4 in hebt zitten
, maar vaak zijn batterijen los te koppelen van je systeem, zodat je er een tweede batterij in kan stoppen -> Verdubbeling van je computer tijd. Deze batterij kan je eventueel los opladen alleen weet ik niet of hier een standaard oplader voor is of dat je eea moet modden.
Ik zie meerdere mogelijkheden. Als je gaat backpacken huur je wellicht een auto, of rij je mee met daar opgedane vrienden. Dan lijkt mij een autolader het simpelst (sigarette-aanstekerlader voor laptop, tegenwoordig universeel).
ten tweede, veel geheugen meenemen. Dan hoef je misschien niet eens tussentijds je laptop op te laden, als je maar even in een kwartier tijd je geheugen leeg kan pompen en je laptop daarna weer op Hibernate zet. Met een gemiddelde tijd van 2,5 uur op 1 batterij, kan je tien keer je geheugen leegtrekken. Neem je twee keer 128 Meg aan geheugenkaartjes mee, dan heb je 2,5 Gig aan foto op dat moment. Ik denk dat je harde schijf dan ook wel tegen zijn max aanloopt. Eventueel een tweede batterij meenemen en je kan deze getallen met twee vermenigvuldigen.
(als je wilt weten hoeveel foto's dit zijn: 1 megapixel is ongeveer 250 kilobyte op zeer acceptabele JPEG kwaliteit, dus 2500 foto's op 4 megapixel, ik denk dat je tegen die tijd wel tegen een stopcontact bent aangelopen).
Als je het persé op zonneenergie wilt doen, moet je eea uitzoeken over hoeveel Volt, Ampere etc. Vaak zijn oplaadbare batterijen/accu's erg tolerant, zolang je er maar niet teveel stroom of spanning op zet.
Daarna zal je toch echt zelf aan de slag moeten met soldeerbout enzo. Zelf heb ik daar niet veel verstand van, maar er zijn wel sites waar mensen helemaal gek zijn van dit soort toepassingen en waar ze je graag willen helpen. Ik denk niet dat Tweakers.net hiervoor de aangewezen site is, maar meer sites en forums voor mensen die ook de Elektuur of aanverwante bladen van cover tot cover uitspellen (weet er geen een uit mijn hoofd).
Waarschijnlijk ben je niet de eerste die met deze vraag zit en zijn er ergens op het NET al oplossingen te vinden, alleen de vraag rust: WAAR??? Het is wel leuk, maar niet het efficientst om opnieuw het wiel uit te vinden.
Succes!
Ps. Ik neem aan dat je er al aan hebt gedacht, maar controleer op wat voor stroomnet Australie werkt, 110 of 220 Volt, wat voor stekkers etc.