[MySql] Tablenames spontaan naar lowercase

Pagina: 1
Acties:

• Wortelpudding
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met MySql 3.23.34.
Ik heb in my.ini set-variable=lower_case_table_names=0 toegevoegd om ook hoofdletters in tabelnamen te kunnen gebruiken.
Ik gebruik de database via een ODBC datasource.

Het probleem is, dat soms spontaan ineens alle tabellen in m'n database weer volledig lowercase worden :? |:(. Dit is een probleem, want dan kan m'n applicatie de tabel niet meer vinden omdat mysql blijkbaar case-sensitive is.

Iemand een oplossing? (behalve teruggaan naar lowercase)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

heb je de mysql daemon opnieuw opgestart?

btw, welk OS?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Wortelpudding
  • Niet online

Ja, de service is opnieuw gestart, het duurt altijd een tijdje (kan dagen zijn) voordat het probleem zich voordoet...

• Wortelpudding
  • Niet online
Het probleem doet zich vooral voor in combinatie met een ander probleem:

Bij date/time velden wordt op client niveau de veldwaarde voor NULL aangezien als de waarde '0000-00-00 00:00:00' is. Op het moment dat ik zo'n record ga wijzigen, krijg ik op de client (borland c++ builder 5) de foutmelding dat een andere user het record gewijzigd heeft.
Als dit een aantal keer voorkomt, dan worden de tabelnamen ook allemaal ineens lowercase...

Iemand een idee?

• Wortelpudding
  • Niet online
Zou het kunnen helpen als ik een ander tabel-formaat selekteer? Ik gebruik nu: MyISAM...

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:45

TweakBoy

---

Op dinsdag 28 mei 2002 11:39 schreef MrHuge het volgende:
Zou het kunnen helpen als ik een ander tabel-formaat selekteer? Ik gebruik nu: MyISAM...
het is volledig systeem afhankelijk.
Windows maakt er lowercase van, omdat het Hooflettergevoeligheid niets uitmaakt onder Windows.

Onder UNIX blijven de hoofdletters bestaan..

las ik net in mijn MySQL boek.. :9

---

• Wortelpudding
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 11:45 schreef TweakBoy het volgende:
het is volledig systeem afhankelijk.
Windows maakt er lowercase van, omdat het Hooflettergevoeligheid niets uitmaakt onder Windows.

Onder UNIX blijven de hoofdletters bestaan..
Zou het uitmaken of het FAT32 of NTFS is waar het op komt te staan? NTFS heeft weliswaar geen case-sensitivity, maar wel een beter filename-systeem dan FAT...
Pagina: 1