Toon posts:

[ASP]Data uit recordset teruggeven vanuit function

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in mijn ASP-pagina met modules en includes, omdat ik diverse functionaliteiten meerdere keren nodig heb. Een van de dingen die regelmatig terugkomen is het ophalen van dezelfde data uit een database. In de function open ik de connectie en vervolgens de recordset. Maar hoe krijg ik de data vanuit die function naar mijn reguliere programma? Ik heb geprobeerd de recordset terug te geven en die te doorlopen, maar dat werkt niet. Alles in een array zetten en dat array teruggeven werkt ook niet. Hoe pak ik dit aan? Hoe geef ik OF een recordset OF een array terug?

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Zet het in een session array?

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 11:32 schreef Sjnirk het volgende:
Zet het in een session array?
dat kan dus niet. Ik gebruik soms dezelfde functie op een pagina, die vanuit dezelfde module een andere dataset aanmaakt. Die kan ik dan niet in hetzelfde array zetten, dan ben ik mijn andere gegevens kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
nog meer ideeen?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Een Recordset terug geven werkt toch gewoon?
Post anders je code ff, dan kijk ik er naar.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 17:43

Crazy D

I think we should take a look.

Recordset of array teruggeven zou moeten werken, anders kun je altijd nog een recordset of array ByRef aan je functie meegeven. Of in de worst case kun je een standaard naam gebruiken voor je recordset, en die recordset openen in je functie. Niet netjes, maar werkt wel ;) Voorkeur gaat trouwens naar de 1e methode :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1