Ik denk dat een bass-reflex systeem minder geschikt is in kleine ruimtes, en dan met name in het laag.
Aangezien je met een bass relext systeem dus ook bass-reflex pijpen hebt, die vaak moeilijker te plaatsen zijn, en het vaak sneller "boommie" gaat klinken.
Verder denk ik dat je afhankelijk bent van bepaalde resonanties van je kamer. En doordat je een hogere en lagere luchtdruk in de luidspreker opbouwd bij het uitslaan van de woofer in een gesloten systeem, lijkt het me ook een strakker geluid geven.
Hoewel de woofer misschien geen even lange slag kan maken, maar dat is waarschijnlijk niet nodig in een kleinere ruimte.
Ik kom op dit idee, bij het nadenken over een Sub ontwerp.
Poll: bass-reflex slechter in kleine ruimtes
• Ja, dit systeem is dan minder geschikt.
• Nee, niet mee eens. wel geschikt
• Maakt geen verschil.
• Ik zou het niet weten.
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Aangezien je met een bass relext systeem dus ook bass-reflex pijpen hebt, die vaak moeilijker te plaatsen zijn, en het vaak sneller "boommie" gaat klinken.
Verder denk ik dat je afhankelijk bent van bepaalde resonanties van je kamer. En doordat je een hogere en lagere luchtdruk in de luidspreker opbouwd bij het uitslaan van de woofer in een gesloten systeem, lijkt het me ook een strakker geluid geven.
Hoewel de woofer misschien geen even lange slag kan maken, maar dat is waarschijnlijk niet nodig in een kleinere ruimte.
Ik kom op dit idee, bij het nadenken over een Sub ontwerp.
Poll: bass-reflex slechter in kleine ruimtes
• Ja, dit systeem is dan minder geschikt.
• Nee, niet mee eens. wel geschikt
• Maakt geen verschil.
• Ik zou het niet weten.
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen