[EL] 9Volt batterij/accu

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Voor mijn nieuwste projectje ben ik op zoek naar een vervanger van een 9Volt adapter.
Op de adapter staat:
code:
1
2
3
4
5
PHILIPS
AC ADAPTOR
MODEL:HKA-A0970-230
PRI. :230V ~ 50Hz 11W
SEC. :9V ~ 700mA 6.3VA

Deze adapter dient voor van die kleine PC speakers, die ik "mobiel" wil maken.
Als iemand een andere oplossing weet, hoor ik het graag !

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op vrijdag 24 mei 2002 11:05 schreef freakstar het volgende:
code:
1
2
3
4
5
PHILIPS
AC ADAPTOR
Dat wat op je voeding staat, hoeft nog niet hetgene te zijn wat je speakers verbruiken. Maar voor berekeningen kun je deze waardes wel gebruiken om schattingen te maken...

Hoe lang wil je mobiel kunnen blijven? Je kan NiMh penlites gebruiken van 1800mAH. Dan zou je ongeveer 1800/700 = 2,5 uur erop kunnen draaien... Maar eigenlijk moet je met deze oppassen dat je ze niet te ver kan ontladen. En zo een beveiliging zal niet in de speakers zitten.

Je kan ook een 12V gelaccu nemen (wordt ook in modelbouw gebruikt). Deze zijn meestal wel wat groter, maar hebben ook een hogere capaciteit. Als je hier dan een 9V regulator tussen zet, kan de accuspanning nooit onder 10,5V komen (aangenomen dat je geen low-drop exemplaar gebruikt). Over zo een regulator moet nl een bepaalde spanning komen te staan voor dat ding om te werken.

Geef eerst maar wat meer specificaties wat je van plan bent... Wil je echt klein (dan batterijen), of wil je langer er mee kunnen doen??? Pas als ik zulke dingen weet, kan ik makkelijker zeggen wat voor jou het beste is...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op vrijdag 24 mei 2002 11:05 schreef freakstar het volgende:
Voor mijn nieuwste projectje ben ik op zoek naar een vervanger van een 9Volt adapter.
Op de adapter staat:
code:
1
2
3
4
5
PHILIPS
AC ADAPTOR

Deze adapter dient voor van die kleine PC speakers, die ik "mobiel" wil maken.
Als iemand een andere oplossing weet, hoor ik het graag !
uhh, een probleem, hoe wil je een accu/batterij AC laten leveren, volges mij is een accu/batterij toch echt DC

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op vrijdag 24 mei 2002 11:13 schreef Orion84 het volgende:

[..]

uhh, een probleem, hoe wil je een accu/batterij AC laten leveren, volges mij is een accu/batterij toch echt DC
GOED PUNT!!!

Had ik niet eens op gelet... Maar ik denk wel dat er in de speaker dan een gelijkrichter zit... Moet je die eerst openhalen... Pas dan weet je het zeker...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:18
Dat zal denk ik niet het probleem zijn, maar houd er wel rekening mee dat hij gelijkgericht wordt in de versterker, en dan wordt de spanning (mits gebruik van bufferelco's, wordt er wel gebruikt) 9v * wortel(2) = 12,7v
Dan zou je het met een 12v accu net kunnen redden (is vaak 13,8v).

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik ga vrij vaak met een grote groep naar een zwembad, en dan is het wel leuk om wat muziek erbij te hebben.
We hadden eerst altijd zo'n "ghettoblaster" mee, maar die is vorig jaar stuk gegaan.
Ik wil nu es uitzoeken of dit misschien goedkoper is.

Als ik ongeveer 8 uren gebruik kan maken van die accu, is het genoeg.
Begrijp ik dat ik de speakers even open moet draaien ?

• h.hoepel
  • Laatst online: 21:06
Koop anders gewoon van die boxjes die ervoor gemaakt zijn. Ik heb hier nu een stje van sony staan. Moeten 6 baterijen (ik weet niet precies hoelang ze dan mee gaan maar 8 uur houden ze zeker uit) en het geeft genoeg geluid voor op het zwembad, want daar gebruik ik ze namelijk ook voor :)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 11:35 schreef h.hoepel het volgende:
Koop anders gewoon van die boxjes die ervoor gemaakt zijn. Ik heb hier nu een stje van sony staan. Moeten 6 baterijen (ik weet niet precies hoelang ze dan mee gaan maar 8 uur houden ze zeker uit) en het geeft genoeg geluid voor op het zwembad, want daar gebruik ik ze namelijk ook voor :)
Ik weet van het bestaan van dat soort setjes af, maar ik heb hier meerdere pc speaker setjes staan, dus dat wil ik eerst es proberen.

Ik heb nu de "hoofd" speaker opengedraaid voor mij liggen. Waaraan kan ik een gelijkrichter herkennen ?
Pagina: 1