Op vrijdag 24 mei 2002 11:05 schreef freakstar het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| PHILIPS
AC ADAPTOR
MODEL:HKA-A0970-230
PRI. :230V ~ 50Hz 11W
SEC. :9V ~ 700mA 6.3VA |
Dat wat op je voeding staat, hoeft nog niet hetgene te zijn wat je speakers verbruiken. Maar voor berekeningen kun je deze waardes wel gebruiken om schattingen te maken...
Hoe lang wil je mobiel kunnen blijven? Je kan NiMh penlites gebruiken van 1800mAH. Dan zou je ongeveer 1800/700 = 2,5 uur erop kunnen draaien... Maar eigenlijk moet je met deze oppassen dat je ze niet te ver kan ontladen. En zo een beveiliging zal niet in de speakers zitten.
Je kan ook een 12V gelaccu nemen (wordt ook in modelbouw gebruikt). Deze zijn meestal wel wat groter, maar hebben ook een hogere capaciteit. Als je hier dan een 9V regulator tussen zet, kan de accuspanning nooit onder 10,5V komen (aangenomen dat je geen low-drop exemplaar gebruikt). Over zo een regulator moet nl een bepaalde spanning komen te staan voor dat ding om te werken.
Geef eerst maar wat meer specificaties wat je van plan bent... Wil je echt klein (dan batterijen), of wil je langer er mee kunnen doen??? Pas als ik zulke dingen weet, kan ik makkelijker zeggen wat voor jou het beste is...
Ik zag, ik nam en ik kwam...