Compo wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 21:13

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
K Heb een vaag probleem. Me compo wil nie meer starten. Hij viel spontaan uit en toen die restarte bleef ie hangen. Nu hangt ie de hele tijd zodra je hem aandoet. Helemaal op het begin nog voordat de videokaart is geinitialiseerd. Ik heb 3 dagen geleden me bios geflashed naar een andere versie maar t kan toch niet zo zijn dat ie eerst 3 dagen werkt en daarna spontaan uitvalt??? De fans draaien allemaal wel van de voeding en de koeler en ook me videokaart koelertje draait dus de voeding is t probleem niet. Wat dan wel? Processor stuk? Mobo niet meer lekker of wel die bios?

specs: MSI k7t pro ; AMD Duron 600 ; 512 mb SDRAM ; Geforce 2 MX 400

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Dat je fan draait wil nog niet zeggen dat je voeding inderdaad goed is. Het kan net zo goed zijn dat je voeding gewoon brak is hoor.... probeer voor de zekerheid toch maar eens een andere voeding.

Raku

Verwijderd

Het meest waarschijnlijke is dat er een kaart of geheugen in je computer defect is geraakt.
Trek zoveel mogelijk los.
Laat grafische kaart, minimaal geheugen er in zitten dus ook harddisk los.
Opstartfloppy plaatsen en opstarten.
Kom je nu wel verder dan 1 voor 1 je kaarten terug zetten.
Kijk waar het schip strand en die kaart of iets dergelijks is kapot.
Heb je een modemkaart probeer het eerst zonder die kaart, komt vaak voor.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Begin eens met je bios te resetten..

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 21:13

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
bios heb ik gereset maar levert niets op, euhmm dat batterijtje kon het ook nog zijn maar die heb ik ook vervangen. ehmmm ik heb alle pci-kaarten eruit gegooid maar het probleem doet zich al voor, voordat er ook maar iets wordt geinitialiseerd dus vanzelfsprekend blijft ie gewoon hangen. Ik denk dat het dan me voeding zal zijn maar ik moet eerst een vervangende regelen voordat ik dat kan testen. Kunnen jullie me wel zeggen dat het uitgesloten is dat het door de bios-flash komt. Dat neemt al in ieder geval een hoop speculaties weg.

Dit weekend dan maar voeding vervangen en anders is de duron naar de klote, dan wordt het dat vervangen.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||