[ASP] Opvangen wisseling datumformaat op de server

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:04
Voor mijn stageopdracht met ASP ben ik afhankelijk van het datumformaat zoals dit op de server wordt aangehouden. De dataabase die erachter zit is een Access DB.

In de database worden de datumvelden weergegeven als 'dd-mm-yyyy'. In dit formaat schrijf ik de gegevens ook weg naar de db.

Alleen met het ophalen van de datums kom ik in de problemen. Als de server normaal werkt, dan krijg ik de datums in het goede formaat terug. Bij het weergeven van de datums gebruik ik replace(objRECORDSET("Datum"),"/","-") zodat ik voor 1 juni 2002 terugkrijg "01-06-2002".

De server is de laatste tijd echter zeer raar bezig en zet het datumformaat op de meest willekeurige momenten over op Amerikaans. Daardoor verandert de weergave van de datums naar "1-6-02", bij de aanroep van hetzelfde commando replace(objRECORDSET("Datum"),"/","-").

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik te allen tijde het juiste datumformaat terugkrijg onafh. van de datuminstelling van de server?

Verwijderd

je moet je asp-file beginnen met:
code:
1
<%@LCID=1043%>

dan staat de taalinstelling voor die pagina op NL
[edit]
dan is die replace() ook niet meer nodig, en dag- en maand-namen worden in het NL weergegeven

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:04
Session.lcid werkt ook niet helemaal, omdat de Nederlandse datum notatie is "dd-mm-jj", waarbij de voorloopnul bij de maand en het jaar wordt weggelaten. Ik wil overal hetzelfde formaat 'dd-mm-jjjj' met voorloopnul.

Verwijderd

Kan je niet gewoon formatDateTime() gebruiken?

http://www.w3schools.com/vbscript/func_formatdatetime.asp

Verwijderd

nee, vanwege de voorloop-nullen

Verwijderd

Ik heb ook heel erg vaak dit probleem....

Uiteindelijk gewoon besloten om de datum in stukken te hakken en daarna weer aan elkaar te plakken...

6-9-2002 zet ik om in 20020906 en schrijf ik weg in de db

(Dus Jaar, Maand, Dag) sorteren kan nu ook prima op getal grote...

Suc6!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Op vrijdag 24 mei 2002 10:43 schreef deur het volgende:
code:
1
<%@LCID=1043%>
was t maar zo`n feest.... k heb veel session.lcid en hij blijft 6 uur achter lopen bij mij :{ (host m bji brinkster)

heb hier mischien nog wat...
http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/setlocale.html

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1