[apache] 2de domeinnaam via redirekt?

Pagina: 1
Acties:

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

hoofddomeinnaam: sleepdienst.nl
subdomeinnaam: bijmabv.nl & bijmabv.com

De domeinnamen bijmabv.nl en bijmabv.com staan door verwezen naar sleepdienst.nl. Echter verschijnt dan de naam sleepdienst.nl als je via bijmabv.nl of bijmabv.com binnenkomt. Dit wil ik niet maar volgens de provider kan dit niet anders omdat er Apache wordt gedraait.
Voor wat betreft de doorlink van de domeinnaamen, wel, dit is helaas niet mogelijk zoals jij het zou willen.

Waarom niet zul je je nu afvragen wel dat komt omdat we sinds enkele weken alle nieuwe aanvragen op het Apache platform zetten. Het gevolg van de doorlinken is dat dit dan niet meer zoals voorheen met een CNAME aangegeven kan worden maar dat dit via een redirect moet. Door die redirect is het dus niet mogelijk om de domeinnaam in de balk te laten staan. Ik weet dat dit voor de andere domeinen wel werkt echter als deze in de toekomst ook gaan
verhuizen naar het Apache platform dan is dit ook weer niet mogelijk meer.
Ik ken me niet voorstellen dat het bij Apache niet mogelijk is. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het wel moet?

Verwijderd

bullshit, je kunt prima met virtual hosts meerdere domeinnamen naar 1 webpagina laten verwijzen terwijl in de url balk gewoon het adres blijft staan wat je typte...

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Oftewel ik moet de hosting provider er op aanspreken dat het wel dergelijk allemaal wil?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:20 schreef Mark Olthuis het volgende:
Oftewel ik moet de hosting provider er op aanspreken dat het wel dergelijk allemaal wil?
inderdaad, het kan absoluut, is echt bullshit, het is supersimpel zelfs....

ik zou als ze echt niet willen serieus overwegen naar een andere webhoster over te stappen, concurrentie genoeg

zie www.webselect.nl

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:28

Petuhr

FreeBSD

Op vrijdag 24 mei 2002 11:23 schreef Kertje het volgende:

[..]

inderdaad, het kan absoluut, is echt bullshit, het is supersimpel zelfs....
Zoals jij het voorstelt is het heel simpel.. als je 3 domeinen op een server heb draaien ja..

Niet als je daar zeer veel domeinen op heb draaien.. Zo is dat systeem gewoon niet opgezet.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Kettrick

Rantmeister!

Name: apache02.hosting.vuurwerk.net
Address: 62.250.15.129
Aliases: www.sleepdienst.nl
Name: www.redirect.vuurwerk.nl
Address: 62.250.254.1
Aliases: www.bijmabv.nl
Zoals in het mailtje ook al wordt vermeld stappen zo over naar een nieuw platform, waarschijnlijk zijn ze gewoon te lui en onpersoonlijk om alle sites over te zetten naar het apache platform. :X

Whois verteld me dat beide .nl domeinen op 16-5-2002 geregged zijn, beetje vreemd dat ze ze dan op 2 verschillende servers zetten :?.

Anders maar gewoon een nieuwe hoster zoeken, dit zijn typische vuurwerk geintjes :)

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Naar zojuist contact te hebben gehad met vuurwerk. Het heeft te maken dat er heel erg veel domeinnamen aan een server hangen, wanneer ze elke keer handmatig die wijzigingen moeten doorvoeren kost dat gewoon te veel geld.

Ik wil nog wel even zeggen dat Vuurwerk wel degelijk met klachten omgaat en ze ook zeer snel en professioneel oplost. Met de volgende zin:
Anders maar gewoon een nieuwe hoster zoeken, dit zijn typische vuurwerk geintjes
Ben ik het dan ook niet eens! Ze hebben een hoog service peil!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 13:02 schreef Mark Olthuis het volgende:
Ik wil nog wel even zeggen dat Vuurwerk wel degelijk met klachten omgaat en ze ook zeer snel en professioneel oplost. Met de volgende zin:
[..]

Ben ik het dan ook niet eens! Ze hebben een hoog service peil!
right, daarom zijn er altijd klachten over vuurwerk; je moet het zelf weten, betaal lekker veel voor je pakket en krijg je troep, is geheel je eigen keus

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 24 mei 2002 13:20 schreef Kertje het volgende:

[..]

right, daarom zijn er altijd klachten over vuurwerk; je moet het zelf weten, betaal lekker veel voor je pakket en krijg je troep, is geheel je eigen keus
Het is geen troep, het werkt gewoon wat anders. Maar binnen Vuurwerk krijg je dit niet voor elkaar denk ik. Evt. met een frame werken zou een optie kunnen zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:59 schreef HGM het volgende:

[..]

Het is geen troep, het werkt gewoon wat anders. Maar binnen Vuurwerk krijg je dit niet voor elkaar denk ik. Evt. met een frame werken zou een optie kunnen zijn.
onee? vuurwerk is nogal vaak gehackt, open accounts, verkeerde dns configuratie's, etc etc

vuurwerk WAS ooit goed, tegenwoordig is het troep 1e klas

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 24 mei 2002 15:05 schreef Kertje het volgende:

[..]

onee? vuurwerk is nogal vaak gehackt, open accounts, verkeerde dns configuratie's, etc etc

vuurwerk WAS ooit goed, tegenwoordig is het troep 1e klas
Ach, iedere provider waarmee ik te doen heb gehad, had z'n problemen. En daarvoor hoef je niet op (het spamarchief) van webselect te kijken hoor :o

Maar gelukkig heb ik niets meer met Vuurwerk te maken ;)

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 15:09 schreef HGM het volgende:

[..]

Ach, iedere provider waarmee ik te doen heb gehad, had z'n problemen. En daarvoor hoef je niet op (het spamarchief) van webselect te kijken hoor :o

Maar gelukkig heb ik niets meer met Vuurwerk te maken ;)
uh?
/me kijkt niet in het spamarchief van webselect?

anyway, ik heb vuurwerk bijna vanaf het b egin meegemaakt, het probleem is dat ze door hun eigen succes de mist in zijn gegaan, en inmiddels is het zo;n grote organisatie geworden dat je ook niet meer op persoonlijke service hoeft te wachten...

tuurlijk heeft elke provider zijn problemen, maar als je een behoorlijk bedrag voor een accountje moet betalen, kun je wel verwachten dat die fouten die vuurwerk keer op keer maakt voorkomen kunnen worden, en zoals wat de topicstarter zou willen ff gedaan zou kunnen worden...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 24 mei 2002 13:02 schreef Mark Olthuis het volgende:
Ze hebben een hoog service peil!
Ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee.

Ik heb het eens meegemaakt dat door een update van pakket A -> B (weet de namen zo niet) de site drie dagen offline is geweest. :(

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Name: apache02.hosting.vuurwerk.net
Address: 62.250.15.129
Aliases: www.sleepdienst.nl

Name: www.redirect.vuurwerk.nl
Address: 62.250.254.1
Aliases: www.bijmabv.nl
Hoe kun je deze gegevens opvragen!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Op vrijdag 24 mei 2002 15:16 schreef Kertje het volgende:

[..]

uh?
/me kijkt niet in het spamarchief van webselect?

anyway, ik heb vuurwerk bijna vanaf het b egin meegemaakt, het probleem is dat ze door hun eigen succes de mist in zijn gegaan, en inmiddels is het zo;n grote organisatie geworden dat je ook niet meer op persoonlijke service hoeft te wachten...

tuurlijk heeft elke provider zijn problemen, maar als je een behoorlijk bedrag voor een accountje moet betalen, kun je wel verwachten dat die fouten die vuurwerk keer op keer maakt voorkomen kunnen worden, en zoals wat de topicstarter zou willen ff gedaan zou kunnen worden...
Tis wel netjes dat ze voor elke 5 min. downtime vooraf een mailtje sturen.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:36 schreef Super__Nerd het volgende:

[..]

Tis wel netjes dat ze voor elke 5 min. downtime vooraf een mailtje sturen.
is opzich wel netjes ja, maar downtime hoeft inprincipe bijna nooit expres voor te komen, zeker niet als men op linux of variant systemen draait.
Pagina: 1