Toon posts:

Fout bij WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo ik heb sinds kort problemen met me windows..hij loopt nl. vast en geeft een blauwe scherm...

Als ik opnieuw opstart krijg ik dit te zien bij de raport verzenden ding..

C:\WINDOWS\Minidump\Mini052402-01.dmp
C:\DOCUME~1\ADIENA~1\LOCALS~1\Temp\WER17.tmp.dir00\sysdata.xml

Ik weet niet wat dit is plz help me :'(

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03

St@m

@ Your Service

specs van je systeem?
Op welke punten loopt ie vast?
loopt ie altijd vast?

Die minidump kun je uitzetten, ergens bij systeem (ik heb geen xp bij de hand)

Leuke spullen: https://cjcollectibles.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nl gevonden in XP bij system in control panel..
hij liep vast als ik iets aan het downloaden was..of een spel starte...ff kijken of het nu nog voorkomt :r

• St@m

St@m

@ Your Service

ik denk het wel, je hebt nu namelijk alleen de minidump uitgezet, hij zal nu wel blijven vastlopen denk ik, heb je je systeem overgeklokt oid?
geef anders ff je systeem specificaties

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ehhh... Z'n specs staan in z'n sig hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
nee nit overgeklokt...

specs zijn ::: TB 1.4@1.4, 256 DDR 2100, GeForce 2 GTS

ik denk dat het aan de geheugen legt hoor..maar weet het niet hoop het niet...ik hoop dat het aan die minidump lag

• MrEdge_
Op vrijdag 24 mei 2002 10:28 schreef delerix het volgende:
nee nit overgeklokt...

specs zijn ::: TB 1.4@1.4, 256 DDR 2100, GeForce 2 GTS

ik denk dat het aan de geheugen legt hoor..maar weet het niet hoop het niet...ik hoop dat het aan die minidump lag
Die minidump is zoals St@m al zei alleen maar een optie om de gegevens die zijn verzameld over de fout te "dumpen" in een file. Als je de minidump uitzet heb je niet de fout opgelost, maar alleen maar het windowtje met de melding uitgeschakeld... Je bluescreen zul je er niet mee opgelost hebben.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe oplos ik dat dan? :(

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 10:16 schreef delerix het volgende:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini052402-01.dmp
>>> is een dump van wat in je geheugen staat op het moment van crashen

C:\DOCUME~1\ADIENA~1\LOCALS~1\Temp\WER17.tmp.dir00\sysdata.xml
>>> Probleemgevend bestand? Kijk die xml eens goed na.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 07:27
goed kijken waarop die vastloopt en daar wat mee doen.
ik kreeg met windows xp ook steeds van dit soort foutmeldingen. ik heh het toen opgelost door win2000 te installeren, maar dat is niet voor iedereen en optie.

probeer je pc is op te schonen en de opstartprogrammas uit zetten.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb net hele pc gezocht met search en hij heeft die bestand niet gevonden...wat nu??? :(:(

Ik heb alle opstart proggies verwijdert uit de opstart map..behalve me firewall...

• kleefding
krijg je vastlopers of alleen een foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een blauwe scherm ...waaarin de fout staat die altijd hetzelfde is.. en aan het eind staat

Begining physical memory dump..
Memory Dump done...

en dan blijft ie zo |:(

-------------------------------------

edit :

Mn WinXP is upgrdade misschien legt het dan aan :'(

• kleefding
weet je wat er in die foutmelding staat dan? (het blauwe scherm)

daarin staat vaak de oorzaak van de melding

misschien oude drivers? na de upgrade dan

Verwijderd

Topicstarter
Ik er geen screenshot van maken maaar heb een beetje onthouden.... er staat iets van : 0x0000000000c5 en dan nog zo'n paar dingen...is zwaar &^&^&*%^%

Er staat ook dat het ook aan nieuwe hardware kan liggen..of nieuwe geinstallerde software..uhmm ik heb pas als laaste me scanner geinstallerd...en webcam...de instalatie liep niet echt goed kreeg een paar foutmeldingen..bij de scanner instalatie dat de driver misschien niet compatibel met XP zijn...op de site staan de nieuwste drivers die ik ook heb...

• St@m

St@m

@ Your Service

Op vrijdag 24 mei 2002 10:28 schreef Mr Edge het volgende:
Ehhh... Z'n specs staan in z'n sig hoor :)
Net alsof ik iedereen zn sig ga lezen :+
Op vrijdag 24 mei 2002 10:40 schreef delerix het volgende:
IK heb net hele pc gezocht met search en hij heeft die bestand niet gevonden...wat nu??? :(:(
Probeer eens te gaan testen met sisoft, een memtest kan je ook doen
Op vrijdag 24 mei 2002 10:38 schreef kleefding het volgende:
goed kijken waarop die vastloopt en daar wat mee doen.

probeer je pc is op te schonen en de opstartprogrammas uit zetten.
Zie deze mogelijke oplossingen en fout achterhalers, ga eens aan de slag zou ik zeggen, misschien dat je irq van de geluidskaart gedeeld staat met de videokaart, dat kan ook nog weleens

• kleefding
in een van die dingen stat vaak een gedeelte van een woord.

nvid, videokaart
irq, spreekt voor zich

en een geheugenadres waar de fout zat

• MrEdge_
Op vrijdag 24 mei 2002 10:45 schreef kleefding het volgende:
weet je wat er in die foutmelding staat dan? (het blauwe scherm)

daarin staat vaak de oorzaak van de melding

misschien oude drivers? na de upgrade dan
Precies, WAT gaat er fout? Staat meestal ergens bovenaan.
Zoiets als "N4_disp, driver got stuck in an infinite loop".

Zou best wel eens het geval kunnen zijn aangezien je een nVidia kaart hebt icm een VIA chipset.

Verwijderd

Topicstarter
IK weet het niet ik wacht nu maar af of het weer gebeurt en dan zou ik alles opschrijfen..ik ga ff sisoft sandra downloaden en kijken wat die zegt

• kleefding
Op vrijdag 24 mei 2002 10:50 schreef Mr Edge het volgende:

[..]

Precies, WAT gaat er fout? Staat meestal ergens bovenaan.
Zoiets als "N4_disp, driver got stuck in an infinite loop".

Zou best wel eens het geval kunnen zijn aangezien je een nVidia kaart hebt icm een VIA chipset.
ja das een leuke heb ik ook al gehad

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

wat is je system temp. dan??
http://download.com.com/3001-2094-7963984.html
hiermee kan je je cpu temp meten..

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Verwijderd

Topicstarter
Systeem temp is

CPU 54
KAST 45

EN ik weet niets meer over die melding...ik heb net de sisoft sandra benchmark gedaan en alles liep perfect zou ikzeggen nog geen melding gehad..

--------------------------------------------------------
IK was helemaap vergeten te zeggen dat als ik die meldig krijgt me HDD een geluid maakt net zoals die in slaap modus gaat dan reset ik en dan kan me moderboard hem moeilijk vinden...
Dan staat er detecting HDD...dan hoor ik een piep...dan en dan detect ie hem pas..gisteren avond had ie hem na 5 pieps pas detected :(

• kleefding
gooi dr is een andere kabel tussen

Verwijderd

Draai eens een geheugen test op je bankjes, daar zal waarschijnlijk de fout liggen... ze zijn gewoon rot!

• kleefding
Op vrijdag 24 mei 2002 11:03 schreef fleut het volgende:
Draai eens een geheugen test op je bankjes, daar zal waarschijnlijk de fout liggen... ze zijn gewoon rot!
dus een foutmelding kan niet door een fout in windows komen?

daar zou ik eerst naar kijken en anders ff memtest86 downloaden en het geheugen testen

Verwijderd

Topicstarter
IK denk misschien dat het aan de hdd ligt..ik zou een andere kabel dr tussen zetten..eerst een vriend bellen want ik heb zelf geen :(..

• kleefding
je kan er ook een langzame tussen zetten (cdrom)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb helemaal geen andere kabels in huis....en die hdd is een UDA100..of misschien is me kabel los en kapot? ik zou ff kijken

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 16:25

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn PC'tje net nieuw, (PVI 2,4, P4PE, 512DDR 333Mhz, 80GB(8mb) asus V8420) elk spel wat ik opstart gaat aanvankelijk goed maar als ik een tijdje (minuut of 5) aan het spelen ben loopt die ook vast met die minidump foutmelding, ik heb de temps gechecked, sandra gedraait die vind nix, opnieuw geinstalleerd (XP prof) PQmagic alles, geformatteerd, werkt niet, ik denk dat het wel es een gehueugen probleem kan zijn maar ik wil wel ff zeker weten dat dat het probleem is voordat ik trug ga naar MyCom, ik heb geen idee hoe ik eraachter moet komen waar het probleem ligt. Nergens echt problemen te vinden, suggesties?? Ik word nl. 8)7

Verwijderd

Mmm, ik heb ook wel eens kapot geheugen gehad, maar i.t.t. W98 is Xp heel critisch op kapot geheugen. Ik kreeg toen meteen na het opstarten (en soms wel eens tijdens) meldingen. Ik kon in XP helemaal nix meer omdat het kapot was en in windows 98 wel. Ik herinner me die meldingen niet meer, dus kan je daarbij niet helpen, maar volgens mij is het niet hetzelfde.

http://www.memtest86.com/ kan je een memory test halen om te checken.

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
yahooo, heb ik dus ook sinds kort. En ik verdenk mijn GeForce2MX ervan de boosdoener te zijn.

Systeem: MSI K7Tpro2, AthlonXP1.8 (draait niet op volle snelheid omdat mobo geen KT133a is) 320MB ram, MSI GF2mx gemod tot Quadro2MXR. Maxtor 15 & 40GB HD's en Toshiba DVD en Plextor 12x writer, Realtec 10/100.

Dit systeem met deze config draait al zo'n 2 jaar zonder grote problemen. Maar sinds kort heb ik SW jedi knight2 en gisteren crashte het ineens. En sinds dan zijn de problemen begonnen. Ook minidump en in eventlog iets van de NV... driver in een oneindige loop. Nu gebeurt dit dus ook als ik gewoon surf.
Soms wil hij zelf niet doorstarten, als hij winXP aan het laden is dan ineens een hoop chinees over het beeld en dat was het dan. Ook begint ie soms te booten zonder scherm, dus scherm blijft in stand-by en ik hoor em toch opstarten, soms zelfs tot in windows (als er onderweg niets mis gaat :P )

Ik ga vanavond nog de nieuwste detonators installeren en als dat niet helpt, dan ga ik eens zien of ik een ATI 9.5kpro te pakken kan krijgen.

Ik heb memtest86 gedraaid en die heeft 1 foutje gehad in 6 passes, denk niet dat dit het probleem kan zijn, wel?

Temperatuur kan het niet zijn, want D'er zit 1x12cm, 2x8cm, 2x4cm en dan nog eens een chipsetcooler en een Alpha PAL ..... (weet niet meer wat voor 1 juist :P )

Speed is nothing without control, but who cares

Pagina: 1