Toon posts:

[car] welk merk voorspeakers en 3 weg speakers??

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal ik heb een aantal dagen terug mijn audio in mijn auto gebouwd lekker een mtx versterker 4X55watt RMS!!

echt zuiver geluid komt er uit ik heb er ook al een mooi basskistje bij gekocht van phase 12 inch" echt een goede strakke bass komt er uit(maar eigenlijk net ietsje te groot had beter 10" kunnen pakken) verder nog een clarion radio.
4 volt uitgangen dus das allemaal wel lekker .

maar nu het volgende ik probeer dus allemaal vrij goed spul te kopen zodat ik een beetje fatsoenlijk geluid heb maar nu zoek ik dus nog mooie voor speakers en tweeters en nog misschien een achterset 3weg set 6x9" maar ik zou niet weten van welk merk ik daar goede speakers in kan vinden het hoeft echt niet meteen de bekende merken te zijn bedoel te zeggen zoals axton die is helemaal niet zo bekend maar gaat toch over best veel goede merken heen. weten jullie nog meer van die merken of ook bekende merken waar je goede ervaring mee hebt laat het weten :)

alvast bedankt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Twee zaken.

-Je moet 't halen (winkel dichtbij is prettiger);
-Je moet 't eigenlijk even beluisteren.

Muziekbeleving is voor een groot deel subjectief. De een houdt van de bassige weergave van JBL, de ander van sprankelend mid van Infinity en zo kan je doorgaan. Als het allemaal nog blanco voor je is, zou ik gewoon 2 favoriete cd's pakken (een house en een "echte" muziek) en eens wat winkels aflopen. Jouw oren beslissen wat het voor jou wordt. Een eenduidig advies geven of het brullen van wat merknamen is eigenlijk niet op zijn plaats.

Verwijderd

Kun je ook even aangeven wat je budget is? Ik kan je wel een Polk Momo setje aanbevelen voor €600, maar wie weet wil je er helemaal niet zoveel uitgeven.

Ik neem aan dat je 2 kanalen gebrugd heb voor je sub? Dan heb je nog 2 kanalen over, die zou ik gebruiken voor de voorspeakers. Eventuele achterspeakers zou je dan aan kunnen sluiten op de HU.

Merken waar je naar zou kunnen kijken zijn:

- MTX ( www.mtxaudio.com )
- Ground Zero ( www.hifipoint.nl )
- Helix ( www.audiotec-fischer.com )
- Rockford Fosgate ( www.rockfordfosgate.com )
- JBL ( www.jbl.com )
- DLS
- Infinity
- Polk ( www.polkaudio.com )

Dit zijn allemaal kwalitatief goeie merken, er zijn er nog veel meer maar ik noem een paar die ik ken. Merken die ik je niet zou aanbevelen zijn Boschman en Climax, dit is allemaal bagger. Voor merken die je gezien hebt en je weet niet of het wat is post het dan hier ff. Suc6.

Tip: Meld je even aan op www.showyoursound.nl deze lui weten er veel vanaf en post dit berichtje ook even op het forum.

Verwijderd

Topicstarter
wekkel bedankt van je vorige reply ik heb er echt wat aan gehad en ben nu ook meer bezig om het accoustiek te krijgen dan in plaats van de eerste beste boomcar van te maken.

de radio heb ik denk ik wel goed gekozen een

clarion dxz718r

versterker de

mtx blue thunder 4x50 watt rms

ja en de woofer een 12" phase

en nu dus nog de voor boxen en misschien nog een 2 of 3 weg set voor achter.

ps. antwoord op je vraag ja ik heb er 1 gebrugd en heb er nog 2 over nou ja ik heb ze nu even op die brakke 6x9" aangesloten voor zolang. en mijn budget jah wat zal ik zeggen had speakers voor voorin gezien die waren 270 euro zo iets dus dan denk ik dat de prijs niet echt veel meer uit maakt denk dat je daar overal wel een setje voorspeakers voor hebt.

en achter mag het ook wel wat kosten hoor ook wel iets van een 200 a 300 euro

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

www.bostonacoustics.com

Boston, klinkt errug lekker

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een merk gevonden waarvan ik niet weet of het iets is rodek en of spectron en em-phaser is dat wat of is dat allemaal soortelijke climax troep?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:19 schreef kingdingeling001 het volgende:
ja ik heb een merk gevonden waarvan ik niet weet of het iets is rodek en of spectron en em-phaser is dat wat of is dat allemaal soortelijke climax troep?
Rodek = wel aardig goed meen ik
Spectron = zegt me niks
Emphaser = goed spul, maar ook niet goedkoop meen ik...

Verwijderd

Topicstarter
axton is toch ook wel redelijk niet?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 12:14 schreef kingdingeling001 het volgende:
axton is toch ook wel redelijk niet?
Ja, volgens mij is Axton ook nog wel een goed merk, heb er zelf geen ervaring mee.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op vrijdag 24 mei 2002 12:19 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is Axton ook nog wel een goed merk, heb er zelf geen ervaring mee.
Ik heb zelf een Axton 16 cm composet van een aantal jaren terug. Spotprijs van NLG 250 maar kwam zeer goed uit vergelijkende testen. Helaas is de werkomgeving een Nissan Micra uit 1994. Deuren zijn niet dicht, maar afgedicht door een stukje plastic binnenbekleding dat dus als de hel meeklappert met muziek. Dat heb ik enigszins op kunnen vangen door de deur alsnog provisorich dicht te maken met platen MDF. Niet genoeg voor een enigzins redelijke bas, maar 't valt in ieder geval niet tegen.. Die bas pakt de JBL GT12 wel over >:)

Verwijderd

Welke maat speakers kunnen er voorin je wagen?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het niet weten ik heb een opel astra f kan ook niet na kijken op internet omdat ik maar op een aantal sites kan via mijn werk. deze is er 1 van.

ik moest volgens de winkelier toch echt opbouw maken voorin omdat het origineel niet in de deur past. omdat de meeste boxen te diep zijn ja of ik zou accoord moeten gaan dat mijn raam nog maar voor de helft open gaat en dat wil ik dus niet.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kickpanels :9 ?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:37 schreef Wekkel het volgende:
Kickpanels :9 ?
Idd goeie optie, en klankmatig beter dan de standaard plaatsen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ja die opbouw platen zijn dat dat wil ik ook gaan maken of kopen

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:11
Je moet ook eens kijken naar de Caliber CSC 6 Compo set klinkt zeker goed voor een setje binnen jouw budget,
En dat tipje van Boston Accoustics is ook geen verkeerde (heb ik zelf ook). Maar koop nooit speakers die je niet gehoord hebt met je eigen muziek. Elke muziek soort heeft zo zijn eigen speakers. De muziek die jij vaak luisterd moet bepalen hoe een speaker voor jouw klinkt. En let even op jij hebt al een sub dus die speakers die jij koopt hoeven niet van af 20 Hz te beginnen dit kan makkelijk 80 of 100 Hz zijn.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Astra? Volgens mij kunnen daar in de deuren 16Cm's.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het echt niet weten ze zien er best diep uit moet ik zeggen maar ik zat er aan te denken om best wel goede en dikke speakers in te zetten

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Op vrijdag 24 mei 2002 15:28 schreef GaMeOvEr het volgende:
Astra? Volgens mij kunnen daar in de deuren 16Cm's.
't gaat niet om de diameter, gaat meer om de inbouwdiepte...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:10 schreef beschuitfluiter het volgende:
www.bostonacoustics.com

Boston, klinkt errug lekker
Mee eens! Duidelijk Boston! Als je ze hoort koop je ze! Afhankelijk van je budget Rally's of Pro's nemen. Een vriend van mij heeft de Rally 520 (13cm) in zn VW corrado. Man dat klinkt!

Anders kun je ook Focal nemen. Zijn ook erg goed, maar niet zo goed als die bostons. Bostons zijn dan ook lekker duur en kunnen veel, heel veel vermogen aan. Die speakers lachen iig om die MTX van je.

Edit:Ow en die 6x9 heb je helemaal niet nodig hoor. Gewoon 2 midrange drivers achterin is voldoende. Of je moet zeggen van ik _WIL_ die 6x9 achterin, dan heb je ze wel nodig :9 Beter is midrange iig. Maar met bostons op die MTX kwijl je voorlopig wel ff denk ik :9~

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 00:50 schreef Fewture het volgende:

[..]

Mee eens! Duidelijk Boston! Als je ze hoort koop je ze! Afhankelijk van je budget Rally's of Pro's nemen. Een vriend van mij heeft de Rally 520 (13cm) in zn VW corrado. Man dat klinkt!

Anders kun je ook Focal nemen. Zijn ook erg goed, maar niet zo goed als die bostons. Bostons zijn dan ook lekker duur en kunnen veel, heel veel vermogen aan. Die speakers lachen iig om die MTX van je.

Edit:Ow en die 6x9 heb je helemaal niet nodig hoor. Gewoon 2 midrange drivers achterin is voldoende. Of je moet zeggen van ik _WIL_ die 6x9 achterin, dan heb je ze wel nodig :9 Beter is midrange iig. Maar met bostons op die MTX kwijl je voorlopig wel ff denk ik :9~
Ben het bijna helemaal eens met je, alleen vind ik Boston niet beter klinken dan Focal ;)
Pagina: 1