Toon posts:

OC @ Tails

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yow ik heb een p3 1 GHZ met een ASUS TUV4-X mobo nu is het probleem ik heb hem nu op 150 FSB Draaien dus proc op 1125 MHZ hij draait nu goed alleen ik had hem eerst op 160 FSB en de proc kwam op 1,2 GHZ uit en liep mn PC onstabiel.

Nu wou ik dus mijn Vcore iets verhogen er staat zoiets in de BIOS maar deze is vast ingesteld op 1.7 V ovso iets.

Mn vraag is dus hoe kan ik mijn FSB op 160 krijgen en toch stabiel draaien ?

May The Source Be With You, Nerull

Verwijderd

een voltmod :?
misschien crasht je pc wel omdat de andere hardware het niet bijhoudt, dan maakt die Vcore natuurlijk niets meer uit.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 24 mei 2002 10:06 schreef Nerull het volgende:
Yow ik heb een p3 1 GHZ met een ASUS TUV4-X mobo nu is het probleem ik heb hem nu op 150 FSB Draaien dus proc op 1125 MHZ hij draait nu goed alleen ik had hem eerst op 160 FSB en de proc kwam op 1,2 GHZ uit en liep mn PC onstabiel.

Nu wou ik dus mijn Vcore iets verhogen er staat zoiets in de BIOS maar deze is vast ingesteld op 1.7 V ovso iets.

Mn vraag is dus hoe kan ik mijn FSB op 160 krijgen en toch stabiel draaien ?

May The Source Be With You, Nerull
Je kan je Vcore verhogen tot 1.80 volgens mij (ben amd gewend weet het van intel niet meer uit me hoofd, wel voor p4 :) ).

Verder is het niet altijd zo dat je je fsb zomaar op 160 kan zetten. Niet alleen je cpu moet het aankunnen, maar ook je geheugen. Als je bijvoorbeeld 133Mhz cas 2 geheugen hebt, dan zou ik hem op 160 cas 3 proberen, kan ook op 120 geloof ik, dan wel cas 2.

Verder welkom op Got, lees de faq eens. Verder zijn greets onder posts ook niet welkom hier. Maargoed, dat zal je in de faq wel kunnen zien.

Verder, zet de specs van je pc in je sig, dat is erg makkelijk voor anderen als ze je willen helpen of wat dan ok. Anders moet je in elk topic wat je opent weer gaan vertellen wat voor systeem je hebt enzo. Kijk maar hoe ik het heb gedaan...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

wat voorn andere hardware heb je er allemaal inzitten?

Verwijderd

Topicstarter
ASUS V7100 pro Gforce 2 MX-400 AGP
NIC 3com PCI
SB 128 PCI

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zal niet hoger moeten gaan dan 150 FSB ?
En het gaat erom dat ik de Vcore niet in kan stellen in de BIOS :'( :|(

Verwijderd

Soms kan je hardware ook problemen geven, maar dat kun je alleen testen door die kaarten er een voor een uit te halen en dan te testen. Mijn PIII 800 haalt een fsb van 170, maar dan moet ik het geheugen wel in snelheid terug zetten naar 137Mhz. Mijn geheugen kan die snelheid niet meer aan. Verder beginnen mijn HDD wel een beetje raar te doen op die snelheid, maar dat komt volgens mij ook door de klok. Mijn ervaring is dat je het beste gewoon met hardware kan gaan proberen en kijken of het iets uitmaakt.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 24 mei 2002 10:30 schreef Nerull het volgende:
Dus ik zal niet hoger moeten gaan dan 150 FSB ?
En het gaat erom dat ik de Vcore niet in kan stellen in de BIOS :'( :|(
Kijk in de handleiding van je moederbord, misschien gaat dat met jumpersettings..

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Zie de FAQ en de Search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.