[Borland C] en SQL

Pagina: 1
Acties:

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
Ik moet op school een applicatie maken. Ze stellen voor om het met een flat-file database te maken. Maar mijn idee is dat het misschien makkelijker is om het in een database te zetten er draait een SQL (openingres en MySQL database).

Weet iemand een link of misschien een voorbeeld (ODBC driver is waarschijnlijk nodig) om dit voor elkaar te krijgen.. thanks a bunch !!!!

Daniel304

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Daniel304
Ik heb goed gezocht en wat ik vind is een sql geval voor c++builder... Ik heb alleen borland c++ en dat is geheel iets anders. De ene is visueel en de andere compiled alleen DOS'32' programma's

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dan pak je toch gewoon de mysql-c/c++-library ofzo :?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En als je school toch al voorstelt om een flat-file te gebruiken, waarom dan al die moeite doen zodat je SQL kan gaan gebruiken?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Daniel304
Ze hebben een jaar besteed met het ons leren van SQL tot rules en procedures toe. een jaar Pascal en half jaar C en dan alsnog een flat-file database gebruiken terwijl het mogelijk veel makkelijker kan met sql... ;)
Geef mij maar SQL.. daarnaast heb ik genoeg tijd om uit te vinden of het te combineren is !!!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het ligt er maar net aan wat je op moet slaan. Als je bijv. 10 regels tekst op moet slaan, is een flat file "database" veel makkelijker, en veel minder overhead.

Op het moment dat je iets wilt opslaan, betekent het niet dat je altijd voor een database moet kiezen omdat het "beste" is.

In de meeste talen is het veel makkelijker ff een tekstfiletje te openen voor lezen/schrijven dan een complete koppeling te leggen met een DB.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1