Heb je de search gebruik?
dit onderwerp is al zo vaak voor gekomen
dit onderwerp is al zo vaak voor gekomen
The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-
Toevallig een 300watt voeding of lager? Wat je hebt, trekt nogal wat. Ik had zelf ook spontane resets. Deze heb ik opgelost door een voeding van 431 watt en het plaatsen van extra casefans. Mijn problemen zijn verholpen. Of bij mij de spontane resets van de hitte kwam (cpu werd af en toe 74 graden) of doordat mijn 4 hd's, geforce 4, audigy, dvd, plextor, etc. te veel trok.
Voeding is een 300W. Ik had een 235 en had na lezen wel in de gaten dat dat erg weinig was. Naar winkel gegaan, men zegt 300 genoeg, dus blijkbaar niet.
Je xp kan ook te heet worden zodat hij van zelf reboet.....kan je in je bios uitzetten over veranderen.
En je kan in je bios ook zien hoe heet die is/word enz dus daar kan het aanliggen.....en wat ben je aan het doen als ie reboet?? Games films of inet?!
En je kan in je bios ook zien hoe heet die is/word enz dus daar kan het aanliggen.....en wat ben je aan het doen als ie reboet?? Games films of inet?!
als je mijn proc bedoelt, die is gemiddeld 53C. Ik heb nog een lege winxp versie, niks geen progs. Reboot dan spontaan. Kan het ook aan biosversie liggen? Ik lees daar verschillende dingen over. Heb versie 1004.Op dinsdag 28 mei 2002 15:58 schreef Goldhammer het volgende:
Je xp kan ook te heet worden zodat hij van zelf reboet.....kan je in je bios uitzetten over veranderen.
ik denk dat je dan misschien een nieuwere bios versie kan gebruikenOp dinsdag 28 mei 2002 18:23 schreef jogiebeer het volgende:
[..]
als je mijn proc bedoelt, die is gemiddeld 53C. Ik heb nog een lege winxp versie, niks geen progs. Reboot dan spontaan. Kan het ook aan biosversie liggen? Ik lees daar verschillende dingen over. Heb versie 1004.
er zijn er al een hoop in omloop onderhand
je kan de nieuwe krijgen @ ftp.asuscom.de
succes !
Ik zal het gaan uitproberen. Bedankt!Op dinsdag 28 mei 2002 19:02 schreef swipe het volgende:
[..]
ik denk dat je dan misschien een nieuwere bios versie kan gebruiken
er zijn er al een hoop in omloop onderhand
je kan de nieuwe krijgen @ ftp.asuscom.de
succes !
én? is het weer in orde?
Ik ben zelf wel benieuwd, aangezien ik zelf een 300W voeding heb.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Het is niet helemaal oke. Als ik nu opstart, reboot het bij het inloggen in winxp, systeem bevriest, dan moet ik resetten en daarna loopt ie als een zonnentje. Vreemd ...Op woensdag 29 mei 2002 20:41 schreef omitz het volgende:
én? is het weer in orde?
rechter muisknop op My Computer, dan Properties. Tabblad Advanced, en dan klikken op Settings bij Startup & Recovery.
Dan het vinkje weghalen voor Automatically Restart. Dit probleem heb ik veel gehad met MSI borden, vinkje weggehaald en het loopt als een zonnetje, misschien ook voor jou de oplossing
Dan het vinkje weghalen voor Automatically Restart. Dit probleem heb ik veel gehad met MSI borden, vinkje weggehaald en het loopt als een zonnetje, misschien ook voor jou de oplossing
Verwijderd
Volgens mij is de kans dat het aan de voeding ligt niet zo groot. Ik heb ook een 300W voeding, en geen problemen. Toch heb ik er onderstaande configuratie aan hangen.
Ik had dat vinkje al weg gehaald.
Voorheen had ik 235W voeding en toen rebootte het systeem steeds om de zoveel minuten. Dat werd wel wat minder toen ik in xp het vinkje weggehaald voor het herstarten bij fouten, maar na plaatsing van een 300W voeding reboot ie alleen nog aan het begin, bevriest, reset het en dat blijft ie het wel doen.
Is vreemd. Kan ook verder niets vinden. Heb nog met Sisoft Sandra een 100% CPU stress test gedaan de afgelopen nacht en vanmorgen draaide het nog allemaal. Alleen dus bij een koude start reboot ie en bevriest ie
Voorheen had ik 235W voeding en toen rebootte het systeem steeds om de zoveel minuten. Dat werd wel wat minder toen ik in xp het vinkje weggehaald voor het herstarten bij fouten, maar na plaatsing van een 300W voeding reboot ie alleen nog aan het begin, bevriest, reset het en dat blijft ie het wel doen.
Is vreemd. Kan ook verder niets vinden. Heb nog met Sisoft Sandra een 100% CPU stress test gedaan de afgelopen nacht en vanmorgen draaide het nog allemaal. Alleen dus bij een koude start reboot ie en bevriest ie
:):)Ik toch nog nieuwe bios (1004 en nu 1007) geinstalleerd en sindsdien lijken de problemen weg te zijn.Op donderdag 30 mei 2002 12:29 schreef jogiebeer het volgende:
Ik had dat vinkje al weg gehaald.
Bedankt voor jullie hulp!
Verwijderd
Ik wil niet gaan zitten zeiken (maar doe het toch). Dingen zoals bios flashen, nieuwe drivers etc.. blablabla moet je toch al wel geprobeerd hebben voor je een topic post. Dit had denk ik ook wel in de search gestaan.
No flame intended btw
Iig goed dat je eruit bent nu. Mocht hij nou toch weer crashen, kijk dan ook even naar je voltages (MBM). Dan kun je namelijk zien of het misschien toch je voeding is. Zeker met een goedkope voeding is het niet onwaarschijnlijk (gezien je hardware).
No flame intended btw
Iig goed dat je eruit bent nu. Mocht hij nou toch weer crashen, kijk dan ook even naar je voltages (MBM). Dan kun je namelijk zien of het misschien toch je voeding is. Zeker met een goedkope voeding is het niet onwaarschijnlijk (gezien je hardware).
Verwijderd
Het is de voeding ik heb het ook voorgehad spontane rebooten.
Voeding vervangen van 300 w naar 550 w en nu alles oké
Asus a7v333 : amd xp 2000 ; 2x256Mb 2700PC 333Mhz :Vulcano 7+: Leadtek : 1x 80 gb Maxtor 1 x 40 gb Maxtor : Cd RW / cd DVD
Voeding vervangen van 300 w naar 550 w en nu alles oké
Asus a7v333 : amd xp 2000 ; 2x256Mb 2700PC 333Mhz :Vulcano 7+: Leadtek : 1x 80 gb Maxtor 1 x 40 gb Maxtor : Cd RW / cd DVD
Verwijderd
de meeste noname 300 wattjes kunnen het moeilijk aan wat jij in je pc hebt zittenOp dinsdag 28 mei 2002 15:55 schreef jogiebeer het volgende:
Voeding is een 300W. Ik had een 235 en had na lezen wel in de gaten dat dat erg weinig was. Naar winkel gegaan, men zegt 300 genoeg, dus blijkbaar niet.
ik zeg enermax 430 watt is genoeg
Lijkt er inderdaad op. Ik ben nu een 420 watt voeding geplaatst en de reboots zijn verdwenen. Echter ik word nu verblijd met mooie blauwe BSOD schermen, zoals onderstaande:Op zondag 16 juni 2002 00:55 schreef killerdog het volgende:
[..]
de meeste noname 300 wattjes kunnen het moeilijk aan wat jij in je pc hebt zitten
ik zeg enermax 430 watt is genoeg
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Dan een hoop info wat je kan proberen, zoals software deinstalleren maar dat kan moeilijk als je niet in windows kan komen
Technical information:
*** STOP: 0x000000ED (0x81f5e900, 0xc0000006c 0x0000000, 0x0000000)
\
Ik zal de search raadplegen
Ongelooflijk hoe vaak hier geroepen word dat een 300 Watt niet voldoende is...
300 Watt is meestal ECHT wel voldoende voor een dergelijk systeem! Ik heb altijd al 300 Watt gehad in combinatie met AMD en nog nooit problemen gehad.
Hoe staan de rest van jouw bios instellingen ? Zet je memory timings eens wat tammer en je cpu/mem ratio op 1/1, performance op Optimal ipv Turbo, kijken of dat iets helpt.
300 Watt is meestal ECHT wel voldoende voor een dergelijk systeem! Ik heb altijd al 300 Watt gehad in combinatie met AMD en nog nooit problemen gehad.
Hoe staan de rest van jouw bios instellingen ? Zet je memory timings eens wat tammer en je cpu/mem ratio op 1/1, performance op Optimal ipv Turbo, kijken of dat iets helpt.
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
het is inderdaad bijna zeker je voeding. Het gaat er niet eens zozeer om hoeveel watt hij is, hij is waarschijnlijk gewoon verrot. Probeer eerst eens een andere voeding en kijk dan eens wat je bevindingen zijn. 300 Watt zal wel voldoende zijn, alleen ik hou er zelf wel als niet minimaal voorzien wordt. Je kan componenten zoals je voeding beter niet maximaal laten gaan, dat gaat vaak ten koste van je stabiliteit.
Ik heb het zelf ook bij een systeempje gehad, Sisoft Sandra Burn-in voor een uurtje of wat, nix aan de hand, maar wel nog steeds spontane reboots op de meest vreemde momenten, of zoals bij mij, gewoon reboot en ermee stoppen. Ik heb een andere voeding gekocht (een iets zwaardere) en nu werkt het allemaal perfect. Succes ermee
Ik heb het zelf ook bij een systeempje gehad, Sisoft Sandra Burn-in voor een uurtje of wat, nix aan de hand, maar wel nog steeds spontane reboots op de meest vreemde momenten, of zoals bij mij, gewoon reboot en ermee stoppen. Ik heb een andere voeding gekocht (een iets zwaardere) en nu werkt het allemaal perfect. Succes ermee
Ik heb ook een andere voeding gekocht, 420W, een externe ISDN via USB modem en ik heb een andere videokaart erin gezet, Geforce 4200 van Creative met de laatste nvidia-drivers. Het rebooten en de BSOD zijn weg, alles draait als een zonnentje, echter wanneer ik koud opstart blijft de pc in de bios hangen en hoor je niet het piepje, reset en dan gaat ie wel verder. Snap het niet meer ....Op maandag 01 juli 2002 14:10 schreef WaaEeZ het volgende:
het is inderdaad bijna zeker je voeding. Het gaat er niet eens zozeer om hoeveel watt hij is, hij is waarschijnlijk gewoon verrot. Probeer eerst eens een andere voeding en kijk dan eens wat je bevindingen zijn. 300 Watt zal wel voldoende zijn, alleen ik hou er zelf wel als niet minimaal voorzien wordt. Je kan componenten zoals je voeding beter niet maximaal laten gaan, dat gaat vaak ten koste van je stabiliteit.
300W niet voldoende???
Ik heb bijna hetzelde systeem;
XP2000+
a7v333
2x256mb 2700
1xibm 120Gb 7200rpm
1xpioneer DVD
1xPhilips CDRW
msi gf4 ti4600
1x NIC
1x 1394 firewire
1x adaptec scsi
1x modem
en het draait als een zonnetje op een noname 250w voeding.!
Ik heb bijna hetzelde systeem;
XP2000+
a7v333
2x256mb 2700
1xibm 120Gb 7200rpm
1xpioneer DVD
1xPhilips CDRW
msi gf4 ti4600
1x NIC
1x 1394 firewire
1x adaptec scsi
1x modem
en het draait als een zonnetje op een noname 250w voeding.!
300W leidde tot reboots en sinds ik een een 420 heb is dat weg. Dat bevriezen aan het begin had ik niet bij de 300W. maar ik denk niet dat het iets met elkaar te maken heeft. Wellicht dat dat iets met het mobo te maken heeft, maar eigenlijk heb ik geen idee. Behalve de voeding was ook de Dynalink interne ISDN kaart een stoorzender. Die heb ik vervangen door een externe USB versie en dat werkt beter.
Updateje: Heb biosversie 1008 nu geinstalleerd, bevriezing lijkt wegOp dinsdag 09 juli 2002 18:45 schreef jogiebeer het volgende:
300W leidde tot reboots en sinds ik een een 420 heb is dat weg. Dat bevriezen aan het begin had ik niet bij de 300W. maar ik denk niet dat het iets met elkaar te maken heeft. Wellicht dat dat iets met het mobo te maken heeft, maar eigenlijk heb ik geen idee. Behalve de voeding was ook de Dynalink interne ISDN kaart een stoorzender. Die heb ik vervangen door een externe USB versie en dat werkt beter.
Pagina: 1