Ik ben er een tijdje uit met het tweaken, draai nu nog met een Celeron 667@1000mhz icm een 80watt Peltier @ 15v en waterkoeling. Nou hoor ik van een maat van mij dat die 1000mhz Celerons met Tualatin core makkelijk op 1600mhz kunnen lopen met de opstelling die ik heb. Is dit ook zo met 1300mhz? Deze kost maar €13 meer dan de 1000mhz. Alvast bedankt.
Ik heb op mijn werk een 1200@1500 draaien met de standaard koeler. Wel het voltage iets verhoogd en dat gaat prima. Lijkt me alleen dat je er nooit vanuit moet gaan dat je 1600 haalt. Verder zou ik iig voor de 1300 gaan, aangezien het prijsverschil minimaal is. Misschien dat er uit die 1300 net 100Mhz extra uit te persen is.
Maargoed, niemand kan je garanderen wat voor snelheid je haalt, omdat elke setup anders is en elke cpu ook. Dat weet je zelf ook wel, maargoed.
Iig veel suc6 met je nieuwe projectje en als je over de 1600 komt gelijk posten die hap
Maargoed, niemand kan je garanderen wat voor snelheid je haalt, omdat elke setup anders is en elke cpu ook. Dat weet je zelf ook wel, maargoed.
Iig veel suc6 met je nieuwe projectje en als je over de 1600 komt gelijk posten die hap
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Bedankt voor je reactie Mol. Ik zat namelijk ook te twijvelen om een kleine upgrade door te voeren met een XP1800+, nieuw mobo en nieuw geheugen. Ik weet alleen niet of ik mijn peltier dan nog wel kan gebruiken? Ik denk het haast niet.
Uit ervaring:
Ik had (is nu dood) een tusl2c met een cel 1200 en een 172W op 12V ipv 24V. Dus dat zou een 172/2=86W peltier zijn, grofweg. Ding werd watergekoeld.
Daarmee kreeg ik m'n 1200 makkelijk op 1600, en zelfs nog iets hoger, 1632 of zo.
En de proc bleef volgens mbm5 zo rond het vriespunt hangen.
Dus ja, het kan. Tenminste, bij mij wel.
Ik had (is nu dood) een tusl2c met een cel 1200 en een 172W op 12V ipv 24V. Dus dat zou een 172/2=86W peltier zijn, grofweg. Ding werd watergekoeld.
Daarmee kreeg ik m'n 1200 makkelijk op 1600, en zelfs nog iets hoger, 1632 of zo.
Kijk daar hoopte ik op. Ik heb dus een 80watter en die houd mijn proc nu op ongeveer -20 idle en ongeveer 8 na 1 uur GTA3én. Zo'n Celeron is natuurlijk gewoon een budgetoplossing om je pc wat sneller te maken. Alleen moet ik volgens mij ook een nieuw moederbord... Heb nu een MSI BXMASTER.Op vrijdag 24 mei 2002 11:06 schreef _Evert_ het volgende:
Uit ervaring:
Umm, ja, je moet een chipset hebben die de tualatin core ondersteunt. Dus met een 815E chipset bijvoorbeeld. Er is ook een via chipset voor deze core, de tuv4x heeft zo eentje.Op vrijdag 24 mei 2002 11:10 schreef Celeron_clocker het volgende:
Alleen moet ik volgens mij ook een nieuw moederbord... Heb nu een MSI BXMASTER.
Of je kan zo'n powerleap adapter regelen. Die blijken ook te werken, alleen heb ik daar weinig info over.
Nieuw mobo+nieuwe cpu? Is dat nog budget of niet meer?
Ik zit ook te kijken naar iets nieuws. Maar het enige voordeel wat je hebt met de celeron-upgrade is dat je je geheugen kan houden.
Volgens mij kan je beter een leuk XP sysje kopen. Mobo's zijn niet meer duur, procs zelf ook niet echt veel duurder als de celerons. Maar je moet dan wel nieuw mem kopen.
Dan ben je misschien wel wat duurder uit, maar heb je wel weer een goed systeem. Met de celeron kom je niet echt ver mee.
Enige "nadeel" nog is dat je je tec niet kan gebruiken, maar alleen waterkoeling op een XP is al goed zat voor een leuke overklok. (ervan uitgaande dat je WC hebt)
edit: ik zie dat je WC hebt.....en 512 mb Corsair 150mhz Cas2 wat je waarschijnlijk nog wel wilt gebruiken.
Verwijderd
Hmm i know....Op vrijdag 24 mei 2002 11:06 schreef _Evert_ het volgende:
Uit ervaring:
Mijn Tualatin 1000Mhz draait nu op 1450Mhz met een heatsink van een server erop zonder cooler (de lucht wordt afgezogen door de fan van de voeding) en er zit nu ook een 120mm fan in mijn kastje... processor wordt ongeveer 42C.
Evert heb je misschien nog een keertje tijd voor nieuwe pics als ik me kastje heb gespoten ?
Voor een XP 1800+ heb jke minimaal een 156 watt peltier nodigOp vrijdag 24 mei 2002 10:32 schreef Celeron_clocker het volgende:
Bedankt voor je reactie Mol. Ik zat namelijk ook te twijvelen om een kleine upgrade door te voeren met een XP1800+, nieuw mobo en nieuw geheugen. Ik weet alleen niet of ik mijn peltier dan nog wel kan gebruiken? Ik denk het haast niet.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
tuurlijk, mail me maar een keer als het zover is.Evert heb je misschien nog een keertje tijd voor nieuwe pics als ik me kastje heb gespoten ?
Klopt. Maar met alleen waterkoeling, wat Celeron_clocker dus al heeft, kan je ook heel ver komen.Voor een XP 1800+ heb jke minimaal een 156 watt peltier nodig
En zo'n XP is toch wel wat leuker als een celeron. Dus als ik Celeron_clocker zou zijn....effe doorsparen en gelijk iets beters kopen dan een celeron. Misschien zo'n fijne t-bred?
Oeps, dan moet je natuurlijk wel je nick veranderen he! T-bred_Clocker?
Hehe dat d8 ik alOp vrijdag 24 mei 2002 11:50 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Voor een XP 1800+ heb jke minimaal een 156 watt peltier nodig
Nou, als ik dan voor een nieuwe celeron ook een nieuw mobo moet halen dan kan ik beter gelijk voor iets meer uitgeven voor bv. een XP1800+ met nieuw mobo en DDR geheugen. Levert meer snelheid op dan een nieuwe celeron. Alleen jammer dat ik mijn mooie, prijswinnende, kast er voor op moet geven. Iemand nog belang bij een 80watt Peltier met bijbehorende voeding?
Hoe heb je je kast dan gemod dat er geen XP in zou passen!?Op vrijdag 24 mei 2002 12:17 schreef Celeron_clocker het volgende:
[..]
Hehe dat d8 ik al
Nou, als ik dan voor een nieuwe celeron ook een nieuw mobo moet halen dan kan ik beter gelijk voor iets meer uitgeven voor bv. een XP1800+ met nieuw mobo en DDR geheugen. Levert meer snelheid op dan een nieuwe celeron. Alleen jammer dat ik mijn mooie, prijswinnende, kast er voor op moet geven. Iemand nog belang bij een 80watt Peltier met bijbehorende voeding?
[patsermodus]
Ennuh, ik heb hier nadat ik m'n 172W tec heb verneukt, nog 2 van die BADBOYS liggen, hehe.
[/patsermodus]
Ik heb allemaal gaten in me kast gezaagd, en er een 2e voeding bijgezet. Als ik die peltier dan niet meer nodig heb dan kan die voeding er ook uit. Dikke krater achterin me kast
Kan ik beter een klein HQ45 kastje halen ofzo. Verkoop ik me waterkoeling denk ik ook maar aangezien dat niet in de HQ45 gaat passen. Iemand belang bij?
Je waterkoeling gewoon houden man! Lekker op die XP zetten, dan kan je best goed overklokken. Die XP's worden al zo heet, dan is WC echt geen luxe.
Koop een kassie waar je ook je WC in kwijt kan, of zorg dat je geen gapend gat in je huidige kast heb zitten.
TEC kan je anders ook op je videokaart zetten. Of laat anders gewoon die TEC voeding erin zitten, zolang je er geen last van hebt.
Nieuwe kast kopen lijkt me wat onzinnig, en zeker als daar je WC niet in past!
Koop een kassie waar je ook je WC in kwijt kan, of zorg dat je geen gapend gat in je huidige kast heb zitten.
TEC kan je anders ook op je videokaart zetten. Of laat anders gewoon die TEC voeding erin zitten, zolang je er geen last van hebt.
Nieuwe kast kopen lijkt me wat onzinnig, en zeker als daar je WC niet in past!
Tja het probleem is dat ik een beetje tweak-af ben, ik nu een paar andere hobbies gevonden, vandaar dat ik er weinig zin meer aan heb om te gaan zagen enzo. Tevens functioneerd mijn pomp niet echt goed meer, hij wil moeilijk starten. Het mooie is wel als straks die andere voeding eruit dat ie wel aardig stil is. Tevens is mijn kast ook aan de maat ( HX08 van Aopen ), ik zou hier in princiepe ook wel een kleiner kastje voor hebben, die ik dan zo op mijn bureau kan zetten. Want met een LAN is die kast een gezeul van niks. Een hele boel wensen heb ik nog, maar goed zo hou je nog wat over om te wensen
Mag ik vragen op hoeveel volt dat was. Klinkt namelijk wel interessant om dat een 80/90w pletier aan te schaffen. Momenteel draai ik mijn 1200@1600@1,85volt.Op vrijdag 24 mei 2002 11:06 schreef _Evert_ het volgende:
Uit ervaring:
LezenOp vrijdag 24 mei 2002 23:15 schreef memendo het volgende:
[..]
Mag ik vragen op hoeveel volt dat was. Klinkt namelijk wel interessant om dat een 80/90w pletier aan te schaffen. Momenteel draai ik mijn 1200@1600@1,85volt.
Je quote me zelf.....12V ipv 24V waarop de tec is rated.
Maar je kan ook gewoon een 172W/24V tec kopen en die op 12V draaien, en de mogelijkheid hebben om hem later op 24V te gebruiken.
Doe ik ook.
En nu slapen....
Ja ga jij maar snel slapen want ik bedoelde op wat voor voltage jij je CPU had lopenOp zaterdag 25 mei 2002 02:13 schreef _Evert_ het volgende:
[..]
Lezen
Je quote me zelf.....12V ipv 24V waarop de tec is rated.
Maar je kan ook gewoon een 172W/24V tec kopen en die op 12V draaien, en de mogelijkheid hebben om hem later op 24V te gebruiken.
Doe ik ook.
En nu slapen....![]()
![]()
![]()
Hehe, mijn vaut.
dat was op 1.85V volgens mij. met V-mod (wire-trick)
dat was op 1.85V volgens mij. met V-mod (wire-trick)
Pagina: 1