Op vrijdag 24 mei 2002 12:38 schreef Blue_White_Army het volgende:
Voor de zoveelst keer, ik heb het niet over de holocaust, ik heb het over de periode VOOR de oorlog, toen ze begonnen met de rechten te ontnemen van de joden, bijv een restaurantverbod etc etc etc
de Holocaust of Shoah begint op 30 januari 1933, met het moment waarop de NSDAP met hun op rascisme gebaseerde programma in de duitse regering trad, onder Hindenburg. Dus ook nog voor de reichstags-brand-putsch en de dood van Hindenburg (belangrijke tijdstippen voor de feitelijke machtsgreep van de NSDAP)
belangrijk hierin is de uiteindelijke fataliteit in het beleid, het anti-semitisme van de NSDAP kon niet aders dan uitlopen op de uiteindelijke massa-moord.
hiet Toegeven aan de ideeen van de NSDAP was toestemmen in de criminele daden die uit naam van dit beleid werden begaan:
. . . Dort, wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.
HEINRICH HEINE
is een mooie zin van Heine om aan te geven dat de criminaliteit al ingesloten lag in het beleid van de NSDAP. Ook is het een duidelijke definitie van de duits nationale schuld, iets waarop jij lijkt te doelen door mensen aan te spreken op de vergelijking.
bedenk echter ook dat het verbranden van boeken slaat op de onmogelijkheid een discussie te voeren en deze te laten verzanden in verwijzingen naar ultra-zware historische misdaden, danwel persoonlijke beledigingen en flames (de "naief"-belediging van VipTweak en jouw eigen "dom persoon" vind ik beide ook geen hoogtepunt in het voeren van een discussie)
je moet het echter niet vreemd vinden dat je zwaar wordt aangesproken op juist het gebruik van deze argumenten tegen een ideologische tegenstander:
je vergelijkt hem in zekere zin met de NSDAP en dus mag enerzijds verwacht worden dat je zo'n enorm zware belediging goed onderbouwd.
anders loopt het al snel uit in een discussie op zeer laag niveau, zie de afgelopen nederlandse verkiezingsstrijd, maar ook over GaMeOvEr's opmerking dat "die Joden het nou niet verdiend hadden en die marokanen ...eehm.."
(opeens denk ik aan Hans Teeuwen: "Iedereen heeft het nu altijd wel over die joden enzo, maar in WO2 waren de duitsers ook geen lieverdjes")
edit als reactie op GO: die opmerking lijkt me een poging om je mening te verduidelijken, echter doordat de vergelijking met 'Joden' erin blijft staan en de link met wat er vroeger gebeurd is, komt dit heel krom over, eigenlijk, als ik je eerdere posts niet gezien had, zou dit voor mij een enorme belediging zijn en een goedkeuring van het rascistische aspect van het programma van de NSDAP (immers het legt de fout daarin enkel bij het feit dat Joden onschuldig waren). Ik denk niet dat je werkelijk zo denkt, maar dat dit een gevolg is van het verweven van een argument met teveel 'overgewicht' in de discussie
/edit
ik zou ook veel liever zien dat jij ook ingaat op mn eerdere quote die allochtone jongeren specificeert als een extra criminele groep in de samenleving, nog altijd is mn vraag of die volgens jou discrimenrend is?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen