Ik ben me al een tijdje aan het afvragen waarom het niet mogelijk is om rechtstreeks tussen windows en unix te communiceren met ODBC zonder een ODBC-bridge op te zetten tussen beide omgevingen. Ik heb eens gezocht maar het wordt me niet duidelijk waarom een dergelijke constructie nodig is terwijl ODBC toch een standaard is.
ik geloof dat dat komt omdat unix geen native odbc kent?
Er is, meen ik, ondertussen wel een of andere ODBCunix package beschikbaar die geen bridge meer is, maar het is voor mij ook nog erg onduidelijke materie
Er is, meen ik, ondertussen wel een of andere ODBCunix package beschikbaar die geen bridge meer is, maar het is voor mij ook nog erg onduidelijke materie
Wat ik dus niet snap is dat ODBC een standaard is. Iederd db is praktisch voorzien van ODBC. Communicatie met ODBC op eenzelfde platform is wel mogelijk maar zodra het tussen verschillende platforms gaat komen van die ellendige constructies kijken. Aangezien ik er niet zo veel verstand heb om ODBC te configureren is het voor mij een hel. En als het een standaard is waarom van die moeilijke constructies met een ODBC-bridge, het zou toch eigenlijk rechtsreeks moeten kunnen