Upgrade suggestie?

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een vraagje. Ik heb een financiele meevaller laten we maar zeggen van een kleine 1000,-. Nu wil ik dat geld aan mijn pc besteden. Ik heb momenteel het volgende:

Celeron 400 @ 500 (PPGA dus)
Abit BE6 (rev 1)
128MB PC133 geheugen en 64MB PC100 geheugen
IBM DJNA 20GB HD ATA 66
AOpen 48x CDROM
Creative SB Live Platinum + Livedrive II
Miro PCTV Pro
Asus V7100/T 32MB

dat was het geloof ik wel. Nu is mijn vraag: Ik ga (waarschijnlijk) een P3 700 of 750 kopen, zodra die volgende maand goedkoper worden (?). Is het verstandig om daar ook een nieuw mobo bij te kopen (ivm overclocken dacht ik aan een Abit met Softmenu 3) of is dat een overbodige investering? En wat zijn jullie ervaringen met de verschillende Abit mobo's? Een huisgenoot van me (IRBaboon) zei dat de Abit BX133 Raid wel wat voor mij was... Misschien wel ja?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als je een P3 gaat kopen, moeten die wel errug snel en veel goedkoper worden, om de overstap naar een Sockel A niet te rechtvaardigen. Een P3 is namelijk zo duur, dat er in dat budget makkelijk een Duron of Tbird inzit met mobo erbij. Da's evenveel geld met betere prestaties. Daar kan geen Intel tegenop qua prijs. Vooral omdat je zelf al aangeeft misschien een nieuw mobo aan te schaffen, wordt de overgang voor jouw naar een Socket A systeem wel heel erg logisch. Kan je meteen iets leuks doen met je overblijvende slot 1 systeem..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:10
Ik zou voor het volgende gaan:
Duron 600 @ 1000 (200 piek)
Abit KG-7 DDR mobo (400 piek)
reepje 128MB DDR (400 piek)

totaal 1000 piek. Moet je alleen ff wachten tot de KG-7 op de markt komt. Waarschijnlijk december dit jaar. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Duron 600 @ 1000 [/quote]Sure.. dat haalt elke duron ook wel

Verwijderd

hmm wat ik nu al vaak tegenkom
van dat de duron sneller is dan de p3
not dus
komt niet eens in de buurt vooral niet hoe een p3 op een bx bordje presteert maarja omdat jullie er zelf een hebben dan zou ik het ook zeggen eh ?:P
als je is ff de reviews op tomshardware of
anandtech leest dan zie je dat wel,

maarja
Rene je moest een antwoord op je vraag

je hebt een Abit be6 daar kan je ene p3 700 op plakken maar zijn wel duur maar je had 1000 piek over en die p3 700 kan je meestal ver overclocken
3vd4x wel ik zou voor dat gaan persoonlijk!
maarja ieder zijn eigen mening

• Grrrrrene
  • Niet online
Tja, dat duron verhaal snap ik ook niet echt, bovendien is een P3 (veel) beter te overclocken. Daarbij komt nog dat ik errug veel problemen hoor met die Via chipsets, niet stabiel enzo... Maar ik vroeg om advies en dus moet ik niet zeiken :)

Bedankt voor de tips, maar als er nog wat ervaringen met de BX133 neer worden gegooid... Graag :)

Oh ja, 256MB PC133 geheugen in totaal??? Heeft dat werkelijk zin? Ik merk het verschil tussen 128MB en 192MB al niet eens :)

Oh ja, die P3 gaat zeker snel goedkoper worden, aangezien de P4 binnenkort wordt geïntroduceerd.

• digifun
  • Niet online

digifun

Harde schijven in raid zetten.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hhmm, ik had ook 128Mb 133Mhz + 64Mb 100Mhz en merkte ook weinig verschil, ik heb die 64Mb erweer uit gehaald en ga hem waarschijnlijk verpatsen in Q3 geen enkel verschil sinds ik hem uit mijn bord heb gehaald !! DDR zit er voor jou voorlopig niet in als je voor Intel kiest..Ik ben wel benieuwd als die DDR Moederborden met geheugen uitkomen ;). Verder zou ik net als jij nu kiezen voor Intel, ik vraag me alleen af of dat over drie maanden nog mijn mening is. Kijk nog effe goed naar het verschil in prijs en overclockbaarheid van die P3/700 tov P3/750.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Met UT en W2Ks merkte ik erg veel verschil tussen 128 en 256KB: kaal is W2Ks als iets van 90MB kwijt en dan heb je nog maar 38MB voor UT....

Na m'n upgrade liep UT stukken beter. draai je W98 dan kan het idd zijn dat je misschien weinig merkt van >128mb

*insert signature here

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoewel ik een grote AMD fan ben zou ik met een BE-6 plankje denken aan een tweedehands PIII-650/700/750E (CU@100FSB dus). Evt. met FCPGA adapter in je slot1 (PPGA converter doet't niet), ben je 350,- kwijt voor de CPU (als ik vraag&aanbod goed lees), 30,- voor de slotket. Dan dus 620,- voor andere zooi. 128MB ram: doen! Zeker nu de prijzen weer zakken. Zaterdag op de beurs zag ik 128MB PC133 (Hyundai) voor 325,-. Hou je nog 295,- over voor andere zooi- of een goed etentje.

Oslik, blyat! Oslik!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zag nadat ik het bericht had gepost dat de P3's enorm aan het zakken zijn in prijs, dus de P3 750 komt binnen bereik :). Heeft idd een betere multiplier, hoewel dat met softmenu 3 minder uit zou moeten maken.

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh ja, wat is een beetje een snelle ATA100 schijf? Ik heb de Maxtor DiamondMax 40+ op het oog. 7200 rpm/2MB cache en goedkoop. Of zijn er voor een paar tientjes meer betere schijven te koop? Blijkt in ieder geval niet uit de pricewatch. Staat er ergens toevallig nog een review van?

Verwijderd

hehe je kan beter een IBMmetje nemen die zijn lekker snel :)
30 gig ofz0 ?
ik dacht dat ie 500 piek was

Verwijderd

Als je een nieuw moederbord koopt. Zou ik een moederbord met een duron erop aanschaffen. Ze zijn op normale snelheid iets slomer als p3. Maar Als je je duron overclockt. Is ie zeker wel altijd sneller dan p3. Op lagere snelheid. Bij mpeg4 encoding is duron op de zelfde snelheid zowiezo sneller dan p3. maar dat is misschien niet zo interessant.

• Grrrrrene
  • Niet online
En dat noemen we eerlijk? Een duron 700 overclocken en dan vergelijken met een Pentium3 700 die je niet overclockt? Bovendien heb ik al gezegd dat ik niet voor AMD ga, nog niet echt betrouwbaar genoeg. De ene keer is het de via chipset weer die het niet helemaal goed doet, dan weer een GF2 die er niet op loopt... Bovendien is het natuurlijk zo dat als ik ga overclocken de BX133 met softmenu III wel zo lekker is.
I.c.m. een P3 750 heb je de perfecte (toch?) overclock combi. :)

Wat ik eigenlijk wilde weten was of er nog andere BX borden zijn met een raid controller. Maar dat softmenu 3 is wel leuk.

Pagina: 1