PC start niet meer op... wat is er kapot?

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Sinds dat ik heb gekeken, hoever mijn FSB over te clocken was, freeze-de mijn PC als ik veel over het netwerk kopieerde... de NIC was dus een beetje gaar geworden... geen punt, da's het risico wat je loopt... >:)

Gisteren heb ik er een nieuwe in gedaan, maar toen starte mijn PC niet meer volledig op... bij het boot-progress-schermpje van WinXP gaat het progressbar-tje nog 2 slagen door na het initialiseren vd video kaart en dan freezed hij volledig... ook zonder netwerkkaart... |:(
Zelfs onder Windows 98 SE freezed hij ergens en blijft slechts de cursor (dos) op het beeld knipperen... hardware dus... :(

Ik heb alle kabels en jumpers nagelopen en alles zit goed vast... mijn vermoede is dan ook dat tijdens het op zijn kant leggen, één van de HD's kapot is gegaan ofzo... :?

Tis wel de beruchte 60GXP van IBM... maar hij had die dag nog niet aangestaan... ik heb er 2 in RAID 0 zitten, dus ik ben er nogal voorzichtig mee... als ik hem in een andere PC hang en het blijkt dat ie niet stuk was, ben ik nog alles kwijt... ;(... :'(

Verwijderd

ik neem aan dat je je pc weer op normale snelheid hebt gezet om te kijken of hij dan wel goed wilde opstarten?!?!

vind het ook wel knap dat een hdd kapot gaat van op z'n kant leggen :?
er hoeft natuurlijk maar iets te gebeuren en het kan al kapot gaan, maar je wil niet weten hoe zo'n hdd vanuit taiwan naar nederland is gekomen :)
maar weet je nou zeker dat die hdd kapot is of niet?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 19:43
heb je ook al je kaarten al uit je pc gehaald want het kan ook een irq conflict zijn op je videokaart na natuurlijk

• baskabas
ik neem aan dat je je pc weer op normale snelheid hebt gezet om te kijken of hij dan wel goed wilde opstarten?!?!
Ik heb idd alles op default gezet.
vind het ook wel knap dat een hdd kapot gaat van op z'n kant leggen :?
er hoeft natuurlijk maar iets te gebeuren en het kan al kapot gaan, maar je wil niet weten hoe zo'n hdd vanuit taiwan naar nederland is gekomen :)
maar weet je nou zeker dat die hdd kapot is of niet?
Ja, daar zit wat in... ik weet idd niet zeker of ie echt kapot is... hij leest natuurlijk wel iets... ik zal eens opstarten met een diskette en wat tests doen...
heb je ook al je kaarten al uit je pc gehaald want het kan ook een irq conflict zijn op je videokaart na natuurlijk
Zal ik idd eens proberen, maar tis toch raar, want ik heb verder niets veranderd... en zonder nic start hij ook niet op he... heel vreemd...

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan misschien zijn dat je geheugen brak is??
Had ik ook een keer; ik bouw een writer in en Win98 start niet meer op, bleek mijn geheugen kaduuk :? Ik ben er niet eens aan gekomen |:(

• baskabas
Tis gelukt!

Ik heb alles los/weg-gehaald en 1 voor 1 teruggezet... weg probleem... wellicht een bugje in het mobo...

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Op dinsdag 28 mei 2002 15:28 schreef TeknoGecko het volgende:
Tis gelukt!

Ik heb alles los/weg-gehaald en 1 voor 1 teruggezet... weg probleem... wellicht een bugje in het mobo...
Klinkt inderdaad als iets dat niet goed vast zat. De basis voor "leuke" effecten" en heel veel hoofdpijn. |:(
Pagina: 1