Toon posts:

Video CD in Sony DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren met het programma VCD Easy een Video CD gemaakt en gebrand in Nero 5.

Kan iemand mij vertellen of ik bepaalde settings in Nero in moet stellen om gebrande cd/vcd te lezen in mijn DVD speler. Ik heb dit probleem met zowel CD's and DVD's.

Ik heb dit probleem al eeder gehad en toen moest ik de Jitter correctie uitzetten maar die optie kan ik nu in Nero niet vinden.

Alvast bedankt,

Verwijderd

Topicstarter
Het merk van mijn DVD speler is: DVP-S535D

Merk brander: CDX-E100?

Beide van Sony

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op vrijdag 24 mei 2002 09:45 schreef pslager het volgende:
Het merk van mijn DVD speler is: DVP-S535D

Merk brander: CDX-E100?

Beide van Sony
Op zich moet hij gewoon werken.
In Nero het video-cd formaat selecteren.
Bij mij moet ik trouwens een cdrw (TDK) gebruiken.
Want bij een cdr (TDK) zegt hij "No disk"
Ik heb een Sony DVP-S725

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Sony staat er om bekend dat hun dvd-spelers soms moeite hebben met het lezen van cd-r en cd-rw. Het kan dus zijn dat je video cd opzich wel goed gebrand is, maar dat je dvd-speler het cd-tje niet pakt of herkent.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klopt, dat laatste is hoogstwaarschijnlijk het dilemma :(

Klik hier maar eens op en lees het slechte niwues. Staan ook goede tips over merken die eventueel wel werken:
[search=sony dvd cdr]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of ik bepaalde settings in Nero in moet stellen om gebrande cd/vcd te lezen in mijn DVD speler. Ik heb dit probleem met zowel CD's and DVD's.
Goedkope Sony spelers lezen alleen bepaalde merken CD-R(W). Vaak sony wel, toeval?

Voor SVCD moet je in Nero onder het 'compatibility' tabblad van MPEG2 (standard) naar MPEGAV overschakelen en van ENTRYVCD (standard) naar ENTRYSVD. Anders zegt die van mij 'cannot play this disc'. De alternatieve instellingen heten ook wel de 'japanse' standaard, zegt genoeg lijkt me.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op vrijdag 24 mei 2002 13:08 schreef Asclepius het volgende:
Sony staat er om bekend dat hun dvd-spelers soms moeite hebben met het lezen van cd-r en cd-rw. Het kan dus zijn dat je video cd opzich wel goed gebrand is, maar dat je dvd-speler het cd-tje niet pakt of herkent.
CDRW werkt wel.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39

Freak187

geen

Bepaalde sony's zijn bewust niet compatible met CDR's.
En ze zijn inderdaad nogal kritisch betreffende het merk CDRW's.
Mede daardoor heb ik niet voor een Sony gekozen.

Kia Niro-EV 2024

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

mno

Op vrijdag 24 mei 2002 11:17 schreef cjdijk het volgende:
Op zich moet hij gewoon werken.
In Nero het video-cd formaat selecteren.
Dat laatste moet hij *niet* doen want hij heeft zijn Video-CD gemaakt met VCDEasy. En dan heb je dus een kant-en-klare VCD-image. Als je die al met Nero zou willen branden moet je kiezen voor Burn Image.

Maar beter is om het te branden met de bij VCDEasy ingebouwde CDRDAO of bijvoorbeeld CDRWin of Fireburner. Ik heb begrepen dat Nero niet zo goed is met images.

Gewoon rösti

Verwijderd

Dat laatste moet hij *niet* doen want hij heeft zijn Video-CD gemaakt met VCDEasy.
Ow shit, lezen is ook een vak...

Bij VCDEasy moet je in Settings -> (S)VCD Player onder SVCD 'Use MPEGAV instead of MPEG2 (for non compliant DVD players)' aanvinken.
Pagina: 1