linkjes naar ander frame werken niet?

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb het volgende: http://people.zeelandnet.nl/famkasse/testpage

het menu werkt nu op zich al redelijk (ook met tekst in de statusbar zodra je over de menu items gaat). maar het enige probleem is nog het volgende: zodra ik een link aanklik, dan wordt hij niet goed geopend. ik heb bij alle links als target "Frame12327" opgegeven, maar op de een of andere manier opent 'ie hem in de huidige frame EN Frame12327. wat moet ik er aan veranderen zodat het alleen nog maar in Frame12327 wordt geopend?

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52

Verwijderd

function LmUp(path)
{location.href = path;}

Dit veroorzaakt dat hij de target opent in zijn eigen frame!Deze kan je weg halen, want de <a href="..."> statement zorgt ervoor dat hij in het goede frame komt.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je roept volgens mij zowel bij je functie 'mouseUp' als gewoon in de <A>-tag behorende bij het element de nieuwe pagina aan; de eerste keer laadt die in het linkerframe, de tweede keer in het rechter.

Klik maar eens met je rechtermuisknop op een navigatieitem; er wordt nu, naast de pop-up, alleen iets geladen in het linkerframe! (althans, in Moz).

Nog een opmerking waar je niet om gevragd had: probeer spaties in je urls te vermijden.

Zoef

• efan
  • Niet online
bedankt voor de snelle reacties allemaal! ik ga het zo eens proberen. en over die spaties in de url: waarom zou ik dat beter niet kunnen doen dan?

update: net de {location.href = path;} weggehaald. de pagina's worden nu wel in het goede frame geladen maar hij zegt onderin de statusbar "Fout op pagina". en hij laat dus ook geen beschrijving meer zien zodra ik over de linkjes heenga met muis...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Spaties in url's ??
Waarom je dat beter niet kan doen?
Die zijn verboden in url's! Er is maar een beperkte subset van karakters geldig, zoek de HTTP specificaties er maar op na.

Moved P&W -> W&G

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op vrijdag 24 mei 2002 09:38 schreef ido het volgende:
bedankt voor de snelle reacties allemaal! ik ga het zo eens proberen. en over die spaties in de url: waarom zou ik dat beter niet kunnen doen dan?
Anders kan de browser denken dat je URL bij het eerste woord ophoud bijvoorbeeld

mijn computer.html

dan kan die naar 'mijn' gaan zoeken en dat niet gevonden krijgen, een goede vervanger is om een underscore te gebruiken of pagina's bestaande uit een woord te bedenken

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Over de spaties (ik hoop dat ik het goed uitleg): Op dit moment is het geen probleem, want volgens mij heb je er Of zelf %20 van gemaakt, Of doet de webserver dat voor je. Als je echter verhuist naar een andere host kan dat in het laatste geval problemen opleveren. Niet met IE (die slikt het gewoon) maar wel met browsers die zich wat strikter aan de regels houden.
Zie bv. http://www.blooberry.com/indexdot/html/topics/urlencoding.htm

[edit]
en hij laat dus ook geen beschrijving meer zien zodra ik over de linkjes heenga met muis...
Boeiuh, da's toch alleen maar irritant. Voor ik op een linkje klik wil ik wel graan weten of je me niet toevallig naar goatse.cx stuurt ;-) Da's dus ook de reden dat mijn browser's javascript niet mag meewerken aan die onzin. Bovendien: je 'omschrijvingen' zijn de zelfde teksten als op je buttons!! Maar goed, jij bent de baas natuurlijk...

[edit2]En ACM heeft helemaal gelijk natuurlijk :)
* Zpottr zit te blaten...

Zoef

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 24 mei 2002 09:45 schreef Zpottr het volgende:
Of doet de webserver dat voor je.
De webserver zal dat niet zo gauw doen... Hooguit de browser.

• efan
  • Niet online
Zpottr: die beschrijving daar heb je gelijk in. maakt eigenlijk niet uit, maar de kleurverandering werkt niet meer zie ik. als ik nu over een knop ga, dan wordt 'ie niet meer oranje :( hoe kan dit nu weer?

owh laat maar. ik had alleen {location.href = path;}weggehaald maar dat function LmUp(path) moest blijkbaar ook weg. sorry....... en thx!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb niet echt veel tijd om je te helpen, maar volgens mij heb je nu je hele LmUp-functie eruit geknikkerd. Dat was niet de bedoeling; je moet het alleen zo aanpassen dat LmUp geen andere pagina meer ophaalt.

Zoef

Pagina: 1