Toon posts:

[OC] SL-75KAV wil niet op manual multiplier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst wilde ik mn Athlon TB 1200 eens een beetje gaan overclocken. Nu staat mn Mobo (Soltek SL75KAV kt133a) ingesteld op "auto" hierdoor selecteerd hij zelf de multiplier (9x133). Om handmatig de multiplier aan te passen stond er in de manual dat ik ff een jumpertje om moest zetten. Nadat ik dit gedaan had heb ik de multiplier gewoon op 9 gezet een um eens aangegooid met het idee het even te testen en um dan eens naar 10 te gaan zetten. Helaas! dit ging mooi niet, want als ik de jumper op handmatig zet met gewoon netjes dezelfde multiplier start het systeem niet op..
Ben ik soms iets vergeten in te stellen of werkt het niet zoals ik denk? (search gebruikt, niets gevonden)
Zijn er meer mensen die dit gehad hebben met hun soltek?

Snap er helemaal niks meer van, btw de L1 bruggen zijn vanaf de fabriek nog intact.

:'( iemand ideeen wat dit kan zijn?

Verwijderd

Dus je kunt je multiplyer niet meer op 9 zetten. Maar loopt hij niet op 10 dan. Probeer anders je jumpers weer teug te zetten en start weer overnieuw. misschien toch een foutje gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 09:27 schreef general000 het volgende:
Dus je kunt je multiplyer niet meer op 9 zetten. Maar loopt hij niet op 10 dan. Probeer anders je jumpers weer teug te zetten en start weer overnieuw. misschien toch een foutje gemaakt.
Het gekke is dit...ik zet mn mobo van auto naar manual en neem hierbij exact dezelfde multiplier als dat hij normaal autodetect dus gewoon 9. Veder zet ik niks hoger of lager. en toch wil de pc niet starten.

Verwijderd

Dat is zeker raar. Je zou bijna gaan denken dat hij origineel lager dan 9 zou staan dan.

Verwijderd

wat voor een processor is het.

ik weet namanlijk dat Intel een paar rot truken met hun processor heeft uit gehaald. dat er voor zorgd dat je je multiplier niet kan veranderen.

dit komt omdat er in de tijd van de pentium 1 een heleboel p1 120Mhz zijn verkocht (dit waren opgefokte p90.)
sinds die tijd hebben ze het vast staan.

je moet ff kijken of je voltage kan opschroeven of mischien softsfb gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 13:37 schreef chaosangel het volgende:
wat voor een processor is het.

ik weet namanlijk dat Intel een paar rot truken met hun processor heeft uit gehaald. dat er voor zorgd dat je je multiplier niet kan veranderen.

dit komt omdat er in de tijd van de pentium 1 een heleboel p1 120Mhz zijn verkocht (dit waren opgefokte p90.)
sinds die tijd hebben ze het vast staan.

je moet ff kijken of je voltage kan opschroeven of mischien softsfb gebruiken.
jezus..wat dacht je van ff lezen..er staat toch dat het een ahtlon is...
Pagina: 1