Toon posts:

Fujitsu-Siemens met DVD-Brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een PC privé project kan ik een Fujitsu-Siemens PC aanschaffen waar een DVD+RW drive inzit, andere configuraties met de combinatie van DVD speler en traditionele CD brander zijn echter ook mogelijk. Aangezien de site van de fabrikant alleen spreekt van "DVD+RW drive optional" en geen verdere toelichting geeft deze post!

- Weet iemand welk merk DVD+RW Siemens hier in stopt?
- Is dit al het moment om een systeem met DVD+RW brander te kopen? Ik bedoel is dit al tweede generatie DVD+RW?
- Kun je met een DVD+RW brander ook gewone CD-R's en CD-RW's branden, zodat ik niet nog eens een cd-brander erin moet hangen?

Ik heb de search al gebruikt maar vind weinig recente posts over dit onderwerp of niet al te duidelijke antwoorden op dit soort vragen!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
vaak staat er op die drives gewoon het merk siemens maar weet niet 123 wat voor binnenwerk er in zit wie wel ?

je kan met een dvd brander ook gewonen cds burnen anyway..

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de snelle respons! Oké gewoon CD's burnen kan dus, dat verkleint alvast het risico van de aanschaf. Zou jij ook nu al een DVD+RW drive kopen _MaLa_?

• _MaLa_
Op vrijdag 24 mei 2002 09:28 schreef Vision-450 het volgende:
Thanx voor de snelle respons! Oké gewoon CD's burnen kan dus, dat verkleint alvast het risico van de aanschaf. Zou jij ook nu al een DVD+RW drive kopen _MaLa_?
als er weinig prijs verschil in zit wel maar ik vind de schrijfsnelheid van een dvd brander nog zo laag liggen 2x schrijven ofzo ... dus als je 4 gb wilt branden ben je ook best lang bezig... dus daarom zou ik er niet zo snel voor kiezen...

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 09:30 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

als er weinig prijs verschil in zit wel maar ik vind de schrijfsnelheid van een dvd brander nog zo laag liggen 2x schrijven ofzo ... dus als je 4 gb wilt branden ben je ook best lang bezig... dus daarom zou ik er niet zo snel voor kiezen...
2x branden op dvd snelheid is wel wat anders dan 2x branden op cdr snelheid (voor de mensen die dat niet weten :) )

alleen zijn die dvd schijfjes niet echt goedkoop, waardoor het niet aantrekkelijk is om een dvd te kopieren! het origineel is in de winkel waarschijnlijk goedkoper :)

maar over die dvd-r dingen he... hoeveel gaat daar nou precies op? want ik hoorde laatst een discussie dat er maar 4gig op kon en iemand anders zei 4,7 ofzo...

• _MaLa_
Op vrijdag 24 mei 2002 09:41 schreef Eddo het volgende:

[..]

2x branden op dvd snelheid is wel wat anders dan 2x branden op cdr snelheid (voor de mensen die dat niet weten :) )

alleen zijn die dvd schijfjes niet echt goedkoop, waardoor het niet aantrekkelijk is om een dvd te kopieren! het origineel is in de winkel waarschijnlijk goedkoper :)

maar over die dvd-r dingen he... hoeveel gaat daar nou precies op? want ik hoorde laatst een discussie dat er maar 4gig op kon en iemand anders zei 4,7 ofzo...
hoe snel burn je dan met een 2x speed een 1 gb ongeveer .. :) ?

Verwijderd

Topicstarter
DVD branden is nog niet echt vlot nee, wat dat betreft is het terug naar de Philips 2x tijden maar dan voor DVD. Maar het is toch zo dat een DVD brander CD-R's wel op 12 tot 16 voudige snelheid kan schrijven, wat dus overeenkomt met een acceptabele conventionele cd brand snelheid?

/
Ik ben een beetje traag met typen geloof ik
/

• _MaLa_
Op vrijdag 24 mei 2002 09:44 schreef Vision-450 het volgende:
DVD branden is nog niet echt vlot nee, wat dat betreft is het terug naar de Philips 2x tijden maar dan voor DVD. Maar het is toch zo dat een DVD brander CD-R's wel op 12 tot 16 voudige snelheid kan schrijven, wat dus overeenkomt met een acceptabele conventionele cd brand snelheid?

/
Ik ben een beetje traag met typen geloof ik
/
verder leest hij ook super snel normale cds ?
maar met 2x speed burner op een dvd is dus niet snel ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 09:41 schreef Eddo het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad dit soort opmerkingen als wat gaat er nu precies op? en die DVD RW's zijn duur! die me hevig doen twijfelen of ik niet gewoon dezelfde config moet kopen met een snelle CD brander!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 09:46 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

verder leest hij ook super snel normale cds ?
maar met 2x speed burner op een dvd is dus niet snel ?
Ik heb ergens gelezen dat 1 X DVD zo'n 6 X 360kb per seconde is, wat dus overeen zou komen met 6 voudige snelheid t.o.v. een conventionele brander. 2 x DVD vertaal ik voor het gemak dan maar naar 12 X gewoon, of dit klopt weet ik niet?

• _MaLa_
Op vrijdag 24 mei 2002 09:47 schreef Vision-450 het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad dit soort opmerkingen als wat gaat er nu precies op? en die DVD RW's zijn duur! die me hevig doen twijfelen of ik niet gewoon dezelfde config moet kopen met een snelle CD brander!
maar als je je zelf red met de capaciteit van een cd dan is er nix aan de hand.. maar wat wil je er precies mee doen ??? niet nodig zeker niet doen.. er is nog veel in ontwikkeling in die richting.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Zelfde pc die appie een tijdje geleden verkocht toch?!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 09:52 schreef PWA het volgende:
Zelfde pc die appie een tijdje geleden verkocht toch?!
Yep, Appie verkoopt nog steeds een aantal van dit soort machines alleen niet meer de variant met de DVD brander. Maar de tent waar mijn werkgever afspraken mee heeft gemaakt (en waar ik dus verplicht ben te kopen :'( )heeft deze nog wel staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 09:51 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

maar als je je zelf red met de capaciteit van een cd dan is er nix aan de hand.. maar wat wil je er precies mee doen ??? niet nodig zeker niet doen.. er is nog veel in ontwikkeling in die richting.
Ik doe ook video montage, vandaar dat ik de voordelen wel zie van DVD, maar niet als er na 2 maanden een nieuwe standaard ligt en ik dus in feite de CDi speler onder de DVD branders heb gekocht. Ik hoop dat iemand me nog wat wijzer kan maken over de schrijfsnelheid van een DVD burner in vergelijking tot een cd brander bij het bakken van gewone CD's?

Verwijderd

Een DVD+rw brnder schrijft een DVD van 4,7 GB in ongeveer 20 minuten op 2,4x Dit is 22x CD speed.

Een DVD-RW brand "Pioneer" brand een dvd-rw op 1 dvd-speed
dat is dan 22 / 2,4 = 9x cd speed.

Het formateren van een DVD+RW wordt gedaan in de helft van de tijd als bij een dvd-rw.

Maar als je een DVD+rw wilt aanschaffen zorg dan dat hij ook de +r aan kan.

Vraag dit dus even aan de leverancier.
http://www.dvdplusrw.org/pc/overview_dvdplusr.html
Hier kun je kijken of het type dat ze aanbieden erbij staat.

// Ik ga een Philips DVD228 halen :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 11:56 schreef terryvisser het volgende:
Een DVD+rw brnder schrijft een DVD van 4,7 GB in ongeveer 20 minuten op 2,4x Dit is 22x CD speed.

Een DVD-RW brand "Pioneer" brand een dvd-rw op 1 dvd-speed
dat is dan 22 / 2,4 = 9x cd speed.

Het formateren van een DVD+RW wordt gedaan in de helft van de tijd als bij een dvd-rw.

Maar als je een DVD+rw wilt aanschaffen zorg dan dat hij ook de +r aan kan.

Vraag dit dus even aan de leverancier.
http://www.dvdplusrw.org/pc/overview_dvdplusr.html
Hier kun je kijken of het type dat ze aanbieden erbij staat.

// Ik ga een Philips DVD228 halen :9~
Ok. Mag ik uit jouw antwoord concluderen dat ik met een DVD brander dus een CD-r op zo'n 16 tot 18 voudige snelheid zou kunnen beschrijven?

Ik zie op de site van Fijutsu-Siemens trouwens support files staan voor zowat alle merken die er zijn, dus mijn idee is dat Fujitsu erin gooit wat op dat moment goedkoop is. De verkoper in de zaak waar ik moet kopen kon me ook niet wijzer maken over het merk DVD brander wat erin zit, laat staan of het ook de +r aankan!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry terryvisser het tabelletje waar je naar linkte is helder op dit gebied. Nu alleen nog kijken of Siemens of RAF me wijzer kunnen maken over het merk en type DVD-brander wat erin zit. Iemand daar moet dat toch weten lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is toch de Fujitsu Siemens geworden inclusief de DVD brander. Het blijkt dat er een Philips DVD brander inzit die met 12 voudige snelheid CD rommetjes kan fikken en met 2,4 voudige snelheid DVD's! Systeempje is best oké 512 mb'tjes DDR erin en 80 gig harde schijf. Hij gaat gebruikt worden als dedicated montage PC! :)

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De specs van de DVD+RW brander (van Philips) in de Fujitsu PCs:
CDR: 12x schrijven, 10x herschrijven op CDRW en 32x elzen.
DVD+RW schrijven aan 2,4x DVD (=22x CD speed).
Mocht het een andere DVD+RW drive zijn, dan heeft die dezelfde specificaties want alle DVD+RW drives worden door Ricoh gemaakt.
Pagina: 1