[Debian] LILO checksum error

Pagina: 1
Acties:

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
sinds een paar dagen debian geinstallerd met 2.4.18 kernel (debian sid)n de nieuwe xfree86 systeem draaide perfect tot gisteravond toen ik hem uitzette en vanmorgen weer wou booten, komt LILO met het volgende:

LILO descritper checksum error

nu las ik op google.com dat er iets mis is met de bestanden waar lilo probeerd in te komen???
ik heb debian geboot met de cd's nu maar dan krijg ik:
/lib/modules/2.2.20/ is missing modprobe error
een paar honderd keer en ook X starten is er niet bij LILO configureren maakte ook nix uit hij blijft zelfde error geven.
mensen help :(

get rich or die try'in

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
*kick*

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Probeer lilo te HERinstalleren en daarna lilo te runnen.
En haal eens een hardisk test over je HD, lilo gaat niet zo erg vaak vanzelf stuk ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Op vrijdag 24 mei 2002 15:57 schreef RonaldH het volgende:
Probeer lilo te HERinstalleren en daarna lilo te runnen.
En haal eens een hardisk test over je HD, lilo gaat niet zo erg vaak vanzelf stuk ;)
beide gedaan maar maakte nix uit, en ik heb 100% nix veranderd aan me lilo config file dat weet ik zeker, ook geen nieuwe dingen geinstalled gewoon uitgezet en opgestart en toen lag LILO eruit.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Tja je draait sid, da's op eigen risico.
Heb je toevallig een dagelijks upgrade scriptje runnen? Misschien is er een nieuwere lilo geinstalleerd.