Op vrijdag 24 mei 2002 12:39 schreef PROnline het volgende:
De guns voor de diverse consoles werken bijna allemaal volgens hetzelfde princiepe en daardoor alleen op de standaard 50 CRT beeldbuizen. (of 60Hz NTSC)
Dus net op LCD, niet op 100Hz TV's en niet op projectieschermen. Dit komt doordat de guns werken met de electronen die van het scherm afkomen.
Op het moment dat je de trigger overhaald wordt er één frame een ander afbeelding gestuurd naar je TV met daarop hotspots waar de targets zijn. op die plek op je scherm komt er dus ook meer elektronen uit je beeldbuis. Je gun vangt die alleen op als je op die plek richt.
Alles wat dus niet volgens het CRT princiepe werkt valt nu dus al af. (LCD, projectorschermen, beamers).
100Hz is een ander verhaal. Deze werken niet door een timingsprobleem door de 2x zo hoge resolutie.
Meer technische uitleg over de preciese werking kan je zelf wel vinden met google.
Kweenie hoor, maar dit lijkt me een beetje onzin. Die electronen komen toch nooit zo ver door de lucht heen? Waarom denk je dat een TV buis vacuum is? Omdat die electronen niet zo goed tegen botsingen met andere deeltjes kunnen. Dan verliezen ze hun energie een beetje snel.
Bovendien, maak zo'n ding eens open. Daar zit een optische sensor in. Zeker geen electronen-detector. Die zijn ook een stuk duurder.
Volgens mij vangen die guns allemaal het lichtbundeltje op. En waar dat lichtje vandaan komt maakt niet veel uit. Ik denk dus dat het ook prima met een projectiescherm zou werken, maar dan moet je wel een krachtige projector hebben.
Maar ik kan er natuulrijk ook naast zitten, ben geen natuurkundige
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.