Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Ik heb thuis een projectie tv staan en een playstation2. OK, leuk denken jullie nu. Maar nu heb ik een vraagje. Is het mogelijk om zo'n lasergun van de PS2 te gebruiken op zo'n tv? Alvast bedankt

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Denk ut niet

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 16:56
[edit] want wat ik wilde zeggen had ik niet echt duidelijk neergezet.

[edit]

De guns voor de diverse consoles werken bijna allemaal volgens hetzelfde princiepe en daardoor alleen op de standaard 50 CRT beeldbuizen. (of 60Hz NTSC)
Dus net op LCD, niet op 100Hz TV's en niet op projectieschermen. Dit komt doordat de guns werken met de electronen die van het scherm afkomen.

Op het moment dat je de trigger overhaald wordt er één frame een ander afbeelding gestuurd naar je TV met daarop hotspots waar de targets zijn. op die plek op je scherm komt er dus ook meer elektronen uit je beeldbuis. Je gun vangt die alleen op als je op die plek richt.
Alles wat dus niet volgens het CRT princiepe werkt valt nu dus al af. (LCD, projectorschermen, beamers).

100Hz is een ander verhaal. Deze werken niet door een timingsprobleem door de 2x zo hoge resolutie.
Meer technische uitleg over de preciese werking kan je zelf wel vinden met google.

Verwijderd

dus pronline?

ze werken nergens op??

ze moeten weer het simpele principe toepassen van de nintendo gun uit '85. geen extra kastje nodig, en die werkt zeker op doek en etc,

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
PROnline bedoelt alleen 50 Hz TV met beeldbuis. Maar volgens mij heeft hij geen gelijk:

Ik heb een gun bij mijn CDi |:( die werkt met een ontvangerkastje, en IR stralen. Het maakt dus niet uit wat voor scherm je gebruikt.

Een lightpen die ik vroeger bij mijn commodore 64 had, werkte anders, die "voelde" de electronenbundel op het scherm, en kon aan de hand daarvan de plaats op het scherm bepalen, ik denk niet dat ze dat soort techniek in een gun gebruiken, omdat je te ver van het scherm zit.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm jammers. heb je zo'n asogrote tv. kan je niet eens op levensgroot formaat mensjes killen :'(
Dit is echt weer balen maar ja. Nix aan te doen vrees ik

Verwijderd

ik wil wel ruilen hoor, tegen mij mooie 50hz tvtje

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 19:03 schreef mightyspawn het volgende:
ik wil wel ruilen hoor, tegen mij mooie 50hz tvtje
Jah heb zelf ook nog wel een 50hz tv-tje staan. Maar die heeft maar een beelddiagonaal van 37 cm :r

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op vrijdag 24 mei 2002 13:52 schreef mightyspawn het volgende:
ze moeten weer het simpele principe toepassen van de nintendo gun uit '85. geen extra kastje nodig, en die werkt zeker op doek en etc,
Jah, die werkte ook als je simpelweg op een wit papiertje schoot, dan raakte je altijd alles.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 24 mei 2002 19:19 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Jah, die werkte ook als je simpelweg op een wit papiertje schoot, dan raakte je altijd alles.
Is dat zo? :D LoL :D

Specs

• Dr C
  • Laatst online: 05-03 18:50

Dr C

met C en CK

ik geloof dat het principe als volgt was: Als je schoot kwam er heel snel een wit vlakje om de 'hotpsots' bv. de duck. wit weerkaatst alles terug in primcipe en dus ook infrarood. Correct if i'm wrong. Nou, aangezien wit ook wit is op een projectorscherm moet het kunnen, me dunkt :)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je een projectie TV hebt kan het best nog wel eens lukken. Die dingen werken doorgaans niet met LCD's maar met projectiebuizen. Die geven net als een CRT gewoon 50 frames per seconde. Maar ik zou zeggen: probeer het gewoon eens uit.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 16:56
Die guns met een ontvangkastje met IR die kende ik nog niet.
Kan we voorstellen dat je daarmee de hoeken van je scherm kan caliberen. Dan maakt het type beeldbuis niet uit.

Voor die nintendo gums uit 85 geldt vooral dat ze niet werken met andere schermen anders dan 50Hz CRT.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-03 08:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op vrijdag 24 mei 2002 12:39 schreef PROnline het volgende:
De guns voor de diverse consoles werken bijna allemaal volgens hetzelfde princiepe en daardoor alleen op de standaard 50 CRT beeldbuizen. (of 60Hz NTSC)
Dus net op LCD, niet op 100Hz TV's en niet op projectieschermen. Dit komt doordat de guns werken met de electronen die van het scherm afkomen.

Op het moment dat je de trigger overhaald wordt er één frame een ander afbeelding gestuurd naar je TV met daarop hotspots waar de targets zijn. op die plek op je scherm komt er dus ook meer elektronen uit je beeldbuis. Je gun vangt die alleen op als je op die plek richt.
Alles wat dus niet volgens het CRT princiepe werkt valt nu dus al af. (LCD, projectorschermen, beamers).

100Hz is een ander verhaal. Deze werken niet door een timingsprobleem door de 2x zo hoge resolutie.
Meer technische uitleg over de preciese werking kan je zelf wel vinden met google.
Kweenie hoor, maar dit lijkt me een beetje onzin. Die electronen komen toch nooit zo ver door de lucht heen? Waarom denk je dat een TV buis vacuum is? Omdat die electronen niet zo goed tegen botsingen met andere deeltjes kunnen. Dan verliezen ze hun energie een beetje snel.

Bovendien, maak zo'n ding eens open. Daar zit een optische sensor in. Zeker geen electronen-detector. Die zijn ook een stuk duurder.

Volgens mij vangen die guns allemaal het lichtbundeltje op. En waar dat lichtje vandaan komt maakt niet veel uit. Ik denk dus dat het ook prima met een projectiescherm zou werken, maar dan moet je wel een krachtige projector hebben.

Maar ik kan er natuulrijk ook naast zitten, ben geen natuurkundige :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 25 mei 2002 11:38 schreef Boss het volgende:

[..]

Kweenie hoor, maar dit lijkt me een beetje onzin. Die electronen komen toch nooit zo ver door de lucht heen? Waarom denk je dat een TV buis vacuum is? Omdat die electronen niet zo goed tegen botsingen met andere deeltjes kunnen. Dan verliezen ze hun energie een beetje snel.

Bovendien, maak zo'n ding eens open. Daar zit een optische sensor in. Zeker geen electronen-detector. Die zijn ook een stuk duurder.

Volgens mij vangen die guns allemaal het lichtbundeltje op. En waar dat lichtje vandaan komt maakt niet veel uit. Ik denk dus dat het ook prima met een projectiescherm zou werken, maar dan moet je wel een krachtige projector hebben.

Maar ik kan er natuulrijk ook naast zitten, ben geen natuurkundige :)
Hij werkt ook niet met elektronen, maar met fotonen. Licht dus. Doorgaans maken ze gebruik van het feit dat de elektronenstraal altijd maar op *een* plek tegelijk op het scherm is. Als hij langskomt op de plek waar je op richt krijgt de fotocel een lichtpulsje binnen. Hierdoor weet de computer op welk deel van het scherm je het pistool gericht houdt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik denk dat ik het toch maar gewoon eens moet proberen.
Niet geschoten, .......... :D
Ik laat wel weten hoe het ging

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Denk niet dat het lukt, ik heb het ook met mijn 100 htz Sony geprobeerd en dat werkte niet eens.
Jammer, maar helaas...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 16:44 schreef ViNcE het volgende:
Denk niet dat het lukt, ik heb het ook met mijn 100 htz Sony geprobeerd en dat werkte niet eens.
Jammer, maar helaas...
Jah maar als het inderdaad volgens het oude nintendo principe werkt... (met dat witte vlakje).
That reminds me of something!
Ik heb gewoon nog zo'n oude lasergun liggen van nintendo. dat ga ik eerst maar eens proberen...

Verwijderd

Jammer, maar helaas...
Ik weet niet hoe het met Sony zit maar met de Toshiba (117cm breedbeeld) kan ik hem ook van de 100htz afhalen. Maar goed, aangezien ik een projectie tv heb kan ik ook niet schieten :(

GT3 op zo'n scherm maakt veel goed gelukkig :P

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Jammer, maar helaas...
Met 100 Hz zal het zeker niet lukken. De positie van de elektronenstraal op het scherm is dan anders dan waar de computer denkt dat hij is, dus dan lukt het niet meer.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 29 mei 2002 19:10 schreef dopy het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met Sony zit maar met de Toshiba (117cm breedbeeld) kan ik hem ook van de 100htz afhalen. Maar goed, aangezien ik een projectie tv heb kan ik ook niet schieten :(
Heb je het al geprobeerd? Zoals ik eerder in dit topic heb uitgelegd kan het wel met sommige projectie tv's.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
sorry hoor maar de nieuwe ps2 guns werken dus wel met 100mhz tv's.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:17 schreef polaris het volgende:

[..]

Heb je het al geprobeerd? Zoals ik eerder in dit topic heb uitgelegd kan het wel met sommige projectie tv's.
Nou dan zal ik het wel een keer aan een winkel vragen. Geen zin om de ps2 te verplaatsen naar een klein tv-tje mocht ik willen knallen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 19:17 schreef polaris het volgende:

[..]

Ik ga het dadelijk proberen. Aangezien ik eerder nog geen tijd heb gehad. Ik laat morgen wel weten of het me gelukt is.

• Dr C
  • Laatst online: 05-03 18:50

Dr C

met C en CK

Op woensdag 29 mei 2002 23:13 schreef Maximus83 het volgende:

[..]

Ik ga het dadelijk proberen. Aangezien ik eerder nog geen tijd heb gehad. Ik laat morgen wel weten of het me gelukt is.
Nou,ik ben eingelijk wel benieuwd.....

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 15:35
Het moet WEL kunnen... Weleens in een amusementshal gelopen? De meeste schietspellen die je vindt werken met zo'n projectietv... Die bevatten namelijk 3 CRT's (rood, groen en blauw). Misschien nieuwere types niet meer... Probeer eens in je handleiding te zoeken, of typ je typenummer uit in google en vind misschien...
Pagina: 1