Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren een MZ-N707 gekocht - erg mooi ding. En naast de mogelijkheid om dingen te uploaden naar de PC (goed, daar is de petitie voor, laten we hopen dat het wat wordt) mis ik vooral een line-out. In de auto heb ik 't ding op maximum volume gezet, maar dan moest ik mijn radio alsnog vrij hard zetten...

Als eerste vroeg ik me af of dit kwaad kon. In grote lijn weet ik niet precies het verschil tussen line-out en headphone. Ik neem aan dat het om impedantie gaat, en vermogen. En in dat eerste geval, weet ik niet hoe de versterking daar mee om gaat. Maar het klinkt best (zij het zacht), dus zal misshcien wel los lopen.
Het moet wel een ander signaal zijn verder, want als je een koptelefoon op je line-out doet (van een ander device ;-)) klinkt het vrij zacht...

Ik vermoed dat ze het ding er uit hebben gehaald omdat de voeding maar 1.5 Volt is, en dan de batterij leeg-slurpt of er voor verstkering meer spanning nodig is misschien. Ik weet het niet.
Maar is hier iets aan te doen? Tussenversterkertje bouwen? (En kan dat in beide gevallen geen kwaad?)

Het stomme is dat op de netmd-site van sony (www.sony.com/netmdsupport) staat in de specs dat er een lineout op zou zitten, maar in de handleiding (overigens ook daar te vinden) staat alleen een headphone out (met 5mW aan beide kanten en 16 ohms impedantie).
Misschien dat de N1 het wel heeft overigens? Die heeft weer een aparte accu (wat hem misschien wel minder handig maakt op vakantie enzo), en daarnaast is deze ook weer (onnodig?) duurder.

Ik hoor graag wat iemand hiervan denkt :-)
Paul