Toon posts:

PC loopt volledig vast (freezed)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand me helpen met mijn probleem, ik tracht al een hele tijd win XP of win ME te installeren en alles lijkt heel goed te gaan, de installatie van al de hardware verloopt prima tot ik met die pc aan het werk ga. Als ik dan nog iets wil installeren dan loopt de PC vollegig vast. De muiscursor beweegt niet meer en het enige dat ik dan nog kan doen is de pc rebooten. :?

Heeft er iemand enig idee waar dit aan ligt want ik ben al weken aan het proberen mijn pc aan de praat te krijgen. :'(

Dit is mijn configuratie:

Asus A7V mobo (via133), athlon thunderbird 1 Ghz., Geforce3, 640 MB SDRam, Quantum fireball 30Gb 7200Rpm, Quantum fireball 13,6 Gb 7200 Rpm, Pioneer DVD105/115 en 40x cd-rom

DJ ;(

Verwijderd

9 van de 10 keer brak geheugen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

probeer eens effe al je mem er uit te halen op een stip na en dan nog eens proberen
zolang je maar GEEN WIN ME instaleerd dan is het goe :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik heb ook zo eens iets gehad, da was omda ik de geluidskaart op mijn mobo had uitgeschakeld met die jumper en er dan een andere in een pci slotje had geplugd.
gevolg -->> xp en Me kenden die kaart en installeerden die automatisch wat enorm vastliep dus

kweetni of het da bij u is, maar als ge da ook gedaan hebt is de kans wel groot....

enfin, veel suc6 nog

Bart

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 08:26 schreef Shunt het volgende:
probeer eens effe al je mem er uit te halen op een stip na en dan nog eens proberen
zolang je maar GEEN WIN ME instaleerd dan is het goe :+
Amaai zo snel al reacties op mijn topic, dat had ik niet verwacht. :D Alvast heel erg bedankt...

Waarom mag ik geen Win ME installeren, mijn configuratie heeft namelijk gedurende een heel jaar probleemloos met ME gedraaid (wat op zich niet zo evident is), helaas had ik een tijdje terug een stevige crash en nu krijg ik niets meer geïnstalleerd.

Ik zal het eens proberen met die geheugenlatjes er uit te halen en ze één voor één eens te testen, bedankt voor de tip.

DJ :)

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Vertel eens over die crash .. kunnen we er mischien achter komen wat er aan de hand is. Beetje raar dat precies het zelfde systeem eerst we goed gelopen heeft.

Windows ME zit borden vol bugs en problemen, gewoon Windows XP erop, veel stabieler en verbeterd :)

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Volgens mij heb je een aantal verschillende geheugen reepjes erin hangen (iets van uh 3* 128 mb en 1x 256 mb??? (ik doe maar een gok..) De kans is in ieder geval groot dat 1 of meerder reepjes aan 't ruzien zijn waardoor je pc crasht |:( Probeer anders eens een hardware test te doen met een test progje....Suc6 in ieder geval...

Humor moet je serieus nemen

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

dit had ik eerst ook altijd tot m'n bios is geflasht :)

Twitter

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Draai anders ff memtest86 (searche maar :P)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 08:45 schreef TA2 het volgende:
Vertel eens over die crash .. kunnen we er mischien achter komen wat er aan de hand is. Beetje raar dat precies het zelfde systeem eerst we goed gelopen heeft.

Windows ME zit borden vol bugs en problemen, gewoon Windows XP erop, veel stabieler en verbeterd :)
Mijn systeem werd na een jaar probleemloos draaien op ME stilletjes aan nogal traag en een bepaalde dag starte de pc gewoon niet meer op, ik heb dan mijn harde schijven één voor één in mijn tweede pc gestopt en de nodige backups genomen van mijn files. En daarna heb ik mijn PC opgestart met de XP cd en dan heb ik een FDISK gedaan via het opstartmenu van XP van de beide schijven, ik heb allebei de schijven ingedeeld als Fat32 en heb ze dan ook via XP laten formatteren alvorens XP te installeren. Alles ging blijkbaar perfect, al de hardware werd goed gedetecteerd. Toen ik echter met de PC ging werken ging het mis, ik kreeg constant freezes en kon dan niets anders doen als rebooten, ik heb een aantal keren opnieuw heel dit installatieproces uitgevoerd alvorens ik het opgaf en terug ME wilde installeren maar ook daarmee kreeg ik de freezes. En sindsdien lukt het niet meer om XP of ME te installeren zonder problemen, dus vermoed ik dat er een hardwareprobleem is. :?

DJ

Verwijderd

Het ligt aan je geheugen, controleer je geheugen even. Haal 1 module eruit, probeer het dan. Als het weer vastloopt, doe er een ander module in en haal de eerste module eruit en probeer het nog een keer. heb je anders geen andere module waarvan je zeker weet dat het werkt>

Verwijderd

ga eens met je geheugen spelen??? in de pc dan :P gewoon ff eentje eruittrekken of anders ff aan buurman vragen!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je processor niet goed contact maakt ofzo. Dit had ik ook, steeds als ik de computerkast bewoog, liep ie vast. Ook was ooit mijn videokaart onstabiel met het zelfde freeze effect..

Maar omdat dit bij installeren gebeurt zal het wel aan het geheugen liggen.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
*D JOEPIE....

Mijn computertje draait weer picobello... het lag niet aan het geheugen blijkbaar, ik heb geprobeerd met de drie latjes afzonderlijk en ik kreeg nog steeds als resultaat dat de pc vastliep.

Toen heb ik al mijn flatcables (naar harde schijven, cd-rom, dvd en diskdrive) er uit gehaald en ze allemaal vervangen door nieuwe flatcables en ja hoor de pc werkt zonder problemen, aangezien ik nu niet weet welke flatcable deze problemen veroorzaakte heb ik ze maar allemaal in de vuilbak gekieperd, voor hetgeen die dingen maar kosten kan je niet sukkelen...

Bedankt allemaal en de groetjes,
DJ Scorpio

:+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan inderdaad ook de oorzaak zijn (misschien die andere van de 10 keer zoals door MREn genoemd :? :+ )

Enne, voordat je er een gewoonte van maakt: [topic=309815/1/100] ;)
Pagina: 1