broekafzak draad [nee geen move naar TMF]

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws/21907

wat krijgen we nu! Dit hoort niet thuis op de FP.
Ahem ander info?
Review cards are likely to be sent out in early June. WOOHOO!!! Final retail boards will likely be out in late June/early July.
bron: www.nvnews.net
En vraag me af of jullie onderling communiceren. Daniel weet allicht meer over release tijdstippen/momenten.

Het gaat me niet om wie er gelijk heeft, misschien klopt het wel wat ze bij hardware.info zeggen maar check* eerst wat bronnen, bijv: [topic=494606/14/25]
En maak er geen artikel van a.u.b.

*edit: Hello,
Thank you for your enquiry about the Parhelia-512. The launch on Tuesday 14th May was a chip launch and not a board launch. We are expecting to have boards available during early Summer. Board SKUs and pricing should be available at about that time. You can sign up at the link below to be notified by email of board availability once they are announced:

http://www.matrox.com/mga/products/parhelia512/availability.cfm

This will keep you informed about the Parhelia board situation.

Should you require further assistance please don't hesitate to get in contact.

Kind Regards,

Graphics Sales UK
Sefton Park,
Stoke Poges,
Buckinghamshire
SL2 4JS, UK.
Presales Line +44 (0)1753 665544
(OPEN 10.00 - 13.00 Monday, Wednesday and Friday and 14.00 - 17.00 Tuesdays and Thursdays.)
Email to: graphic.info.uk@matrox.com

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Wat is precies je probleeem, dat het bericht mogelijk niet klopt? Dat lijkt me altijd het geval te zijn met geruchten, daarom staat er zelfs een vraagteken in de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Nou Hieko het overnemen van 2 regels, wat een gerucht is hoort gewoon niet thuis op de FP imho en hebben jullie het aan Daniel gevraagd?

en dit http://www.tweakers.net/nieuws/21880
die stond allang op GoT.
Ik bedoel maar, neus even rond in je eigen keuken of zeg ik nou iets stoms?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11:54
Waarom zou dit niet op de frontpage horen? Als het waar zou zijn dan is het zeker interessant, en de lengte van een nieuwsbericht heeft niks te maken met de nieuwswaarde. Of Bram ook ff aan Daniel heeft gevraagd wat hij er van weet, weet ik niet, maar dat maakt waarschijnlijk ook weinig uit: Daniel weet waarschijnlijk ook niet meer dan wat Matrox heeft verteld op die presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Zucht dit wordt weer een oeverloze discussie dit wordt dus mijn laatste bijdrage.
les 1 journalistiek:
wie? hoe? wat? waar? en waarom?
1 t/m 4 ok, daar kan je mee wegkomen. Waarom? Ja dat zeggen bronnen in de computerhandel |:(
Dit is peuterniveau, journalistiek van een likmevestje aangevuld met alle cliches die betrekking hebben op 'waardeloos'.
(Dit is een persoonlijke mening niet meer en niet minder)
edit: TFF: Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande onze uitmuntende Tweakers.net Frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Goh...

Lekker positieve insteek.
De nieuwsposters hier hebben, itt jou (?), geen journalistiek diploma op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 18:15

Plux

Team KVM

Ik hoopte er wel in geslaagd te zijn middels een cynische ondertoon ('uitgebreide lap tekst'/Hieronder het hele artikel), vraagteken in de titel, duidelijk te maken dat t hier om vage geruchten ging, en dat de bron ('vage bronnen') discutabel was. Maar misschien niet genoeg voor Spice..

FYI: Ik heb niets specifieks aan Daniel hierover gevraagd. Kan je me uitleggen waarom hij hier meer over zou weten dan enig ander? Dat heb ik dan gemist blijkbaar.

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 10:54 schreef Plux het volgende:
FYI: Ik heb niets specifieks aan Daniel hierover gevraagd. Kan je me uitleggen waarom hij hier meer over zou weten dan enig ander? Dat heb ik dan gemist blijkbaar.
Ik denk omdat Daniel een NDA heeft mogen tekenen voor Matrox. Maar volgens mij ging dit alleen maar op tot de 14de. (en zo niet zal ie het ook niet tegen de crew zeggen want dat zal vast wel niet mogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:58

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het NDA dat ik getekend heb ging om de chip-launch van de Parhelia zelf, en liep dus tot 14 mei. Wat de beschikbaarheid van de daadwerkelijke kaarten weet ik niets meer dan wat Matrox mij heeft verteld: namelijk dat men hoopt begin juni de eerste samples beschikbaar te hebben.

Daadwerkelijke beschikbaarheid in de winkels kan dan nog wel een paar maanden duren. Ik heb, gezien de ervaringen met de G400-serie nog uitdrukkelijk nagevraagd of ze nog leveringsproblemen verwachten, maar daar werd uiteraard nogal ontwijkend op geantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 13:06
Ik moet zeggen dat de bron wel heeeel erg vaag is in dit geval, en 2 regels tekst is ook een beetje krapjes. plus dan nog de wel honderd quotes van E3 waar men in juli de boel al op de markt wil hebben, maakt mij toch een beetje twijfelachtig over de postwaardigheid van dit item. Ik heb wel vaker ongegronde geruchten gepost over G800 destijds en Parhelia nu waar veel meer details in stonden, die werden ook niet gepost.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Er zijn indertijd ook diverse geruchten en speculaties omtrend de "G800" geplaatst. Waarom er nu zoveel ophef gemaakt moet worden over dit geruchtje, is mij onduidelijk. Wij nemen nieuws en nieuwtjes, soms ook geruchten over van andere sites en geven duidelijk aan waar het vandaan komt en of het om feiten of geruchten gaat. Gezien de grote aandacht voor de Parhelia, willen we de lezers deze melding niet onthouden. Iedere lezer kan vervolgens heel goed voor zichzelf uitmaken wat hij van dit berichtje vindt. Als er nog shorts waren, was het welicht daarin terecht gekomen. De berichten over uitkomen Parhelia in juni zijn net zo zeer speculaties en zoals Daniel terecht aangeeft: eventueel verschijnen kaart is nog lang niet hetzelfde als overal in de schappen liggen.

Draadjes op GoT zijn iig niet een standaard nieuwsbron voor de FP en gaan we niet dagelijks doorspitten op nieuwswaardigheden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Wij spitten wel alle forums af en posten onze resultaten in de draad @ GoT. misschien interessant voor jullie, aangezien er meer info dan discussie staat in de Parhelia topic (en dat wil ik ook graag zo houden eerlijk gezegd)

Waarom ik niet zo blij ben met het posten van deze info, is dat het tegen alle andere info in gaat. En dat wordt er niet bij gezet ofzo, beetje misleidend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Even een paar dingen op een rijtje zetten hoor.
Dit hoort niet thuis op de FP. [...] het overnemen van 2 regels, wat een gerucht is hoort gewoon niet thuis op de FP imho
Aangezien het succes van Parhelia als high-end kaart ontzettend afhankelijk is van het feit of ze hem al dan niet voor R300 en NV30 op de markt kunnen krijgen lijkt me dat deze informatie wel op de frontpage thuishoort. Geruchten worden vaak genoeg geplaatst, omdat er altijd wel een kern van waarheid inzit. Hoe lang het artikel is maakt niet uit, want zoveel valt er gewoon niet te schrijven over zo'n item.
Review cards are likely to be sent out in early June. WOOHOO!!! Final retail boards will likely be out in late June/early July.
bron: www.nvnews.net
En van welke datum was dat? En waar hadden hun het van gehoord? Waarschijnlijk van Matrox zelf, en die gaan echt niet opscheppen over vertragingen.
En vraag me af of jullie onderling communiceren. Daniel weet allicht meer over release tijdstippen/momenten. [...] en hebben jullie het aan Daniel gevraagd?
Daniel weet wat Matrox hem verteld heeft. Net als Hardware.info trouwens. Het zou een beetje stom zijn om blindelings te vertrouwen op de propaganda van de fabrikant, vind je ook niet?
en dit http://www.tweakers.net/nieuws/21880 die stond allang op GoT. Ik bedoel maar, neus even rond in je eigen keuken of zeg ik nou iets stoms?
De redactie gebruikt GoT niet als nieuwsbron en heeft ook geen intentie om daarmee te beginnen. Daarvoor is de nieuwsubmit.
Waarom? Ja dat zeggen bronnen in de computerhandel |:(
En dat zijn allemaal vuile leugenaars waarvan bekend is dat ze altijd de boel oplichten ofzo? |:(. Wat is jouw probleem zeg? Kun je er niet tegen dat iemand aan de reputatie van 'jouw' Parhelia zit?
Dit is peuterniveau, journalistiek van een likmevestje aangevuld met alle cliches die betrekking hebben op 'waardeloos'.
Nog zo'n flame en je hebt er een OW bij. Dit hoeven we niet te tolereren. Ik weet dat je het goed bedoeld, maar dit zijn geen aardige opmerkingen voor ons.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kennelijk horen bepaalde mensen liever niet dat de Parhelia mogelijk erg laat op de markt komen, waardoor ze dan maar de messenger pogen te killen.

Het zou mij, gezien de reputatie van Matrox op dit gebied, totaal niet verbazen als de Parhelia pas in augustus verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Blijkbaar leren ze van hun fouten en dit keer hebben ze de launch niet vastgezet maar alleen een indicatie gegeven.

De G400MAX is 3 jaar geleden, ander produktieproces etc etc. Om daar nog steeds op te gaan lopen zeiken vind ik nutteloos. (hetzelfde met de OpenGL drivers destijds overigens)

Wat je met die info kunt is het in acht nemen en niet al te teleurgesteld zijn mocht de kaart een maand later zijn. Ik ga ook niet zeuren omdat de 4200 serie te laat is, en zeggen 'zie je wel, met de tnt waren ze ook al zo laat'.

Pagina: 1