4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Met dat ringetje moet je hem aan de kast vastmaken, en dient voor koeling schijnt het. Maar ik hang het zaakje gewoon voor de fan, wordt ie door de luchtstroom ook wel gekoeld.Op vrijdag 24 mei 2002 09:11 schreef almightyarjen het volgende:
Waaruh, dient dat ringetje voor, links in het plaatje? Ik neem aan dat dat geval rechts de PTC/NTC is... Of is dit een condensator? En kan je hem ook zo instellen dat de ventilater NIET draait, bij bijvoorbeeld 30 graden?
Voor een regeling waarbij je meer invloed hebt, moet je de 998729-89 nemen. Hier kan je het minimale toerental instellen. Kost wel € 16.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Waarom niet gewoon 1 schakeling per fan? Zo'n beetje alle fans zitten onder de 500mA, dus dat is geen probleem. Om met 1 schakeling een hele lading fans te sturen is m.i. vragen om problemen. En over hoeveel fans hebben we het? In principe alleen de blow fans, en dat zijn er meestal maar 2 of 3.Op vrijdag 24 mei 2002 09:27 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Kun je, als je meer vermogen wil schakelen, niet een relais gebruiken icm deze unit?
Dank je voor het advies, maar voor 16 Euro flans ik zelf wel wat in elkaar...Op vrijdag 24 mei 2002 09:17 schreef Microkid het volgende:
[..]
Met dat ringetje moet je hem aan de kast vastmaken, en dient voor koeling schijnt het. Maar ik hang het zaakje gewoon voor de fan, wordt ie door de luchtstroom ook wel gekoeld.
Voor een regeling waarbij je meer invloed hebt, moet je de 998729-89 nemen. Hier kan je het minimale toerental instellen. Kost wel € 16.
Schema wat ik hoer boven heb gepost daarvan kost de ic, maar 3 of 4 (sch)euroOp vrijdag 24 mei 2002 09:35 schreef almightyarjen het volgende:
[..]
Dank je voor het advies, maar voor 16 Euro flans ik zelf wel wat in elkaar...
Ja, ga ik zeker gebruiken ziet erOp vrijdag 24 mei 2002 09:37 schreef fleppuhstein het volgende:
[..]
Schema wat ik hoer boven heb gepost daarvan kost de ic, maar 3 of 4 (sch)euro
Njah, voor 2 euro meer heb je het hele zaakje al compleet in elkaar gezet bij Conrad dus.Op vrijdag 24 mei 2002 11:07 schreef almightyarjen het volgende:
[..]
Ja, ga ik zeker gebruiken ziet eruit. En vooral simpel.
hey cewl, das mijn scanOp vrijdag 24 mei 2002 09:30 schreef fleppuhstein het volgende:
Ik heb hier laats een artikel over gelzen, met twee opties, waarbij je bij een meer kan trekken. Ik heb het artikel ff in gescant:
[afbeelding]
ik draai zelf al bijna een jaar met 2 van deze schakelingen, in mn server, 1 voor de fan in de voeding en 1 voor de cpu fan, en werkt als een tiet, nu kan ik teminste lekker rustig slapen, en mocht de bak een hoge load krijgen wordt ie toch niet te warm
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Verwijderd
Dat is natuurlijk een raar argument, immers als de koeler zelf niet goed zit heb je ook een geroosterde CPUOp vrijdag 24 mei 2002 12:26 schreef Microkid het volgende:
Is dat niet link om de CPU fan te regelen via de temp? Als de voeler niet goed zit ofzo, draait de fan te langzaam en heb je een geroosterde CPU
Verwijderd
Het gaat om het idee. En heb nog een berg fan's liggen, van 25x25 tot 120x120 van 12 en 220 voltOp vrijdag 24 mei 2002 14:20 schreef Jiver het volgende:
mensen bij www.perfect-systems.nl kun je tempgestuurde fans kopen voor € 6,74 per stuk. 80x80. dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Precies, als je dure Papst fans hebt liggen is het natuurlijkOp vrijdag 24 mei 2002 14:29 schreef Roman het volgende:
[..]
Het gaat om het idee. En heb nog een berg fan's liggen, van 25x25 tot 120x120 van 12 en 220 volt
Verwijderd
mwah, voedings fan kan makkelijk op 7 volt hoor, alleen 5 volt of helemaal geen fan, da zou ik nie doenOp vrijdag 24 mei 2002 16:03 schreef Thorry het volgende:
Ik denk dat ik dit ook maar ff in mijn servertje gaat zetten, want er zit alleen nog maar een fan in de voeding maar ik durf em eigenlijk niet op 7v te zetten omdat ie 24/7 draait en mocht ie er dan mee kappen is het niet zo lekker
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Dat pielen maakt je juist een uiterste tweaker.Op vrijdag 24 mei 2002 12:20 schreef Microkid het volgende:
[..]
Njah, voor 2 euro meer heb je het hele zaakje al compleet in elkaar gezet bij Conrad dus.Dan ga ik echt niet zelf zitten pielen
Ik heb zo'n temperatuurregeling in de voeding van mijn pc ingebouwd en de fan vervangen door een stiller exemplaar. Deze combinatie scheelt een ongelooflijke bak herrie.
Een goede grap mag vrienden kosten.