Toon posts:

versterker te hard

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een versterker aan mn pc, maar deze kan ik amper regelen. als ik het volume schuifje op 0.5 zet is de interne radio al hard genoeg zegmaar, verder dan 2 a 3 op de schaal van 10 kan t echt niet meer want dan gaat ie veel te hard.

heb dit probleem al vaker gehad met versterkers, maar heb geen idee waarom dit zo is, heeft het te maken met de aangesloten boxen ofzo? al lijkt me dat ook niet logisch omdat ik er al verschillende setjes op heb gehad.

het is wel allemaal wat "ouder" materiaal, volgens mij +- een jaar of 10.

wie heeft hier een oplossing voor?

Verwijderd

volume van je pc lager zetten

Verwijderd

Topicstarter
das dus niet t probleem, want de ingebouwde radio staat ook "te" hard

Verwijderd

dan zou ik er wat zwaardere speakers aanhangen.

Verwijderd

bij de oude set van m'n pa heb ik dit ook, het zou kunnen zijn dat als je er zwaardere boxen aanhangt het probleem opgelost is.

hm, misschien is het ook wel gewoon opschepperij van de fabrikant, want handig is het iig niet :?

Verwijderd

Je ziet dit wel vaker bij versterkers. Vaak is het begin erg gevoelig, en wordt dat minder naar mate je hem harder zet. Dit heeft te maken met de logaritmische karakterestiek van je gehoor.
Om je volumeknop minder gevoelig te maken, kun je hem bijvoorbeeld halveren, door een weerstand van de zelfde waarde als de potmeter zelf, in serie te zetten aan de ingang. Je maximale volume wordt dan de helft.
Je moet natuurlijk wel even uitvogelen welke draad dat is en waar die loopt.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

gewoon een zwakkere versterker, of luidsprkers met een minder hoog redement.

Op mijn amp zit een knop met -20 dB zo kan ik het geluid ook heel nauwkurig regelen, dna is't ook opgelost :D
Pagina: 1