Toon posts:

Videobewerking, wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik nodig om digital-8 videomontages te kunnen maken en te bewerken (beeld veranderen, kleur wijzigen, titels en effecten toevoegen.
Heb ik daar speciale hardware en software voor nodig?
Zoja, welke (moet goedkoop zijn).

Verwijderd

beginnen maar eens met een videocapturekaart van 500 gulden, DV10 ofzo, daar zit de software bij, berg kabeltjes en een hoop geduld.

En dan hopelijk een snelle pc?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Goede software is duur :)

Ik heb hier thuis Vegas Video van Sonic Foundry :) Een erg goed pakket en de prijs ligt rond de €500 volgens mij :)

Je kan er titels mee maken bewerken fades, muziek en van alles :)

Kijk maar op de site van Sonic Foundry

Benodigdheden:
Camera die op pc kan worden aangesloten :)
Snelle pc voor het renderen :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op vrijdag 24 mei 2002 07:55 schreef MREn het volgende:
beginnen maar eens met een videocapturekaart van 500 gulden, DV10 ofzo, daar zit de software bij, berg kabeltjes en een hoop geduld.

En dan hopelijk een snelle pc?
Voor duidelijkheid:

- DC10+ heeft alleen analoge aansluitingen (225 ex. btw)
- DV/DV+ hebben alleen digitale aansluitingen (225 ex. btw)
- DV500+ heeft zowel analoge als digitale aansluitingen (stuk duurder, weet prijs ff niet uit me hoofd)

Ik heb het hier natuurlijk over de Pinnacle kaartjes ;) Ook heeft sitecom voor 49 ex. btw een leuk firewire (I-link) kaartje waarbij MGI Videowave III wordt geleverd. Overigens worden bij de bovengenoemde paketten Pinnacle Studio 7 geleverd, behalve bij de DV500+, daar wordt adobe premiere bij geleverd :9.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
als je camera (digital 8) een firewire (i-link) aansluiting heeft, dan zou ik ook voor het goedkoopste firewire kaartje gaan, ben je meteen klaar. tja, dan nog de software, maar idd zit die er vaak al bij. met windows movie maker kom je ook al een eind...

Verwijderd

Video! En een search optie!
Pagina: 1