[OC] Hoe kan ik verder Overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:14
Ik heb een P4 1,6ghz, 256MB DDR 333MHZ Kingston Mem en een Epox 4BDA2+ moederbord.

Ben zelf al aan het proberen geweest en kwam tot max 2320 Mhz (FSB=145, stabiel) en 2400 mhz (FSB=150, onstabiel) nou is mijn vraag wat kan ik doen om nog verder te overclocken?

Ik heb de Vcore ook al omhoog gegooid maar het maakt geen verschil hij blijft onstabiel op 2400 mhz :(

De temps komen niet hoger dan 40 graden dus daar zal het niet aan liggen.

Verwijderd

Ik denk dat je met je 2320 Mhz al erg tevreden mag zijn hoor!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Das toch mooi ? Verder kan je waarschijnlijk niet. Ben je niet tevreden ofzo?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• JokerLash
Ja ok maar ik wil echt het maximale eruit halen snap je.......

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 07:30 schreef JokerLash het volgende:
Ja ok maar ik wil echt het maximale eruit halen snap je.......
je kan alleen maar je fsb omhoog gooien, en aangezien de temp. niet hoog is, zit je waarschijnlijk op z'n max.

• JokerLash
En trouwens op 2320MHZ komt de monitor niet meer uit standby als ik reboot. Zet ik hem gewoon aan via de power knop boot hij wel gewoon :'(

• JokerLash
Dat ik niet verder kan overclocken ligt dat aan de CPU of aan een ander component?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

4bda2+? Moet ver komen is volgfens insiders beter dan de 4sda+ die ik heb. Ik kreeg mijn 1.8 tot 2.71 :) (nu verkocht vandaar kreeg)
Wat te doen?
Het kan zijn dat je 1.8 niet verder wil van zich zelf. Dit is wanneer je 1.8 uit Costa-Rica komt, kun je dit voor mij checken?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• JokerLash
het is een 1.6 en dit staat op de CPU of staat dat ook op het doosje van de cpu?

• JokerLash
Ik heb net ff men doos gechecked en hij komt uit Costa Rica..........:(

Dus men CPU kan niet hoger.....

Als je een CPU hebt die ergens anders geproduceerd is kan die dan wel verder?? :P

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

Op vrijdag 24 mei 2002 08:15 schreef JokerLash het volgende:
Ik heb net ff men doos gechecked en hij komt uit Costa Rica..........:(

Dus men CPU kan niet hoger.....

Als je een CPU hebt die ergens anders geproduceerd is kan die dan wel verder?? :P
dat lijkt me hoogst onwaarscijnlijk
het gaat volgens mij om de core stapping als jij de oude hebt dan kan hij gewoon niet verder
de nieuwe zou hebben dan heb je meer kans dat hij verder zou gaan

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 17:06

thaMini

Tool !!

Misschien werkt je ram tegen. Ga es spelen met je vmem of gebruik lossere timings, dat wil nog wel eens helpen.
En trouwens 45% OC is heel netjes.

Be small, act BIG.

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
kijk dat is nu weer het fijne van de nieuwe p4 is duidelijk hoger te klokken als mijn AMD moet toch maar eens gaan na denken over een overstap?

maar ik denk dat jou proc toch aan zijn max zit. Aan alles komt een einde of je moet wel heel veel dure spullen gaan kopen voor een paar extra's MHZ-jes

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

Op vrijdag 24 mei 2002 08:32 schreef pouw0174 het volgende:
kijk dat is nu weer het fijne van de nieuwe p4 is duidelijk hoger te klokken als mijn AMD moet toch maar eens gaan na denken over een overstap?

maar ik denk dat jou proc toch aan zijn max zit. Aan alles komt een einde of je moet wel heel veel dure spullen gaan kopen voor een paar extra's MHZ-jes
je kan ze verder oc'en ja maar ze presteren minder per mhz dus wat heb je er dan aan :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Spice

Spice

1.6A uit Costa-Rica?
Dat zijn buitengewone goede oc'ers!
1.6 en 1.8 maakt hier wel degelijk een groot verschil.
2.4 moet lukken vind ik (50 procent oc). We (of ik) ga je ff verder coachen.
Hoeveel volt staat de vcore?
welke divider gebruik je voor je geheugen en welke instellingen gebruik je voor je geheugen?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• JokerLash
Ik heb mijn CPU pas een maand geleden gekocht, dus ik denk dat ik geen oude core heb.

Als ik thuis kom zal ik wel eens wat gaan spelen met de mem timings.

Maar weet misschien iemand waardoor men monitor niet meer uit de stand-by komt als ik men CPU op 2320 mhz zet????

• JokerLash
Op vrijdag 24 mei 2002 08:51 schreef Spice het volgende:
1.6A uit Costa-Rica?
Dat zijn buitengewone goede oc'ers!
1.6 en 1.8 maakt hier wel degelijk een groot verschil.
2.4 moet lukken vind ik (50 procent oc). We (of ik) ga je ff verder coachen.
Hoeveel volt staat de vcore?
welke divider gebruik je voor je geheugen en welke instellingen gebruik je voor je geheugen?
Jah het is een 1,6A uit costa rica zijn deze echt zo goed te overclocken?

Men Vcore staat op 1,75V
Wat bedoel je met divider?
Men geheugen staat standaard ingesteld (als ik thuis kom zal ik wel ff de timings posten deze weet ik niet uit men hoofd)

• Spice

Spice

Wat bedoel je met divider?
Staat in je bios, waar de fsb insteld, zal wel 1:1 staan, dit houdt in dat het geheugen met dezelfde fsb draait (1:1)
Maar kan (en moet want je hebt ddr333 toch) hoger, maat ik wil het weten ivm te volgen stappen.

• JokerLash
jah ik kan de verhouding van geheugen fsb instellen in de bios dit is of 200 of 266 als ik men fsb op 145 heb staan moet ik deze op 200 instellen anders kan men geheugen het niet aan.

Bij 2320 mhz loopt men geheugen op 290 mhz (200x1,45 van de FSB)dit werkt wel goed (als ik het geheugen op 266 zet (266x1,45) dan kan men geheugen het niet aan.)

• Spice

Spice

290 mhz (200x1,45 van de FSB)dit werkt wel goed (als ik het geheugen op 266 zet (266x1,45) dan kan men geheugen het niet aan.
dat zou je willen 100*1,45 = 145 en 133*1,45= 193.
Das nie zo hoog, dat 193 niet haalt voor kingston 333 (lees 166)valt mij tegen.
Eh probeer het voltage van de geheugenbankjes op te hogen op fsb 145 en geheugen op 266. Als je dat lukt dan ben je met de fsb van 145 al een stuk sneller.
Maar je wilt hoger, dus geheugen dan voorlopig op 1:1 houden (fsb=fsbgeheugen).

Ja, je memory-timings, minder agressief zetten.
Voltage van 1.75 kan ook nog hoger, bij mijn liep de 1.8@2.71 op 2.05 volt. Dat was een beetje overdreven, ik zou als max bij gewoon gebruik 1.85 of 1.90 hanteren.

• JokerLash
men geheugen loopt serieus bij 2320 mhz op 290 mhz
(ik kan het in men bios instellen op 200 of op 266)dus....

• JokerLash
ik heb ook al een hoger voltage gebruikt maar dat wou ook niet helpen :(

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 08:32 schreef pouw0174 het volgende:

Een 50% overklock met een P4 is ongeveer net zo effectief als een 25% overklock mer een AMD

Verwijderd

Ik denk dat het probleem niet je mem is maar je AGP bus, op welke snelheid draait die? (Ook omdat je monitor niet meer uit de standby komt)

Als je gaat testen moet je proberen om alle hardware uit je pc te gooien en de AGP bus laag proberen te houden (hdd mag blijven zitten hoor, en ook je fdd en je DVD speler) Als dat niet stabiel draait je mem zo traag mogelijk maken, daarna gaan proberen steeds verder omhoog totdat je denk dat je zo hoog mogelijk zit, daarna je agp bus hetzelfde en dan pas een voor een de hardware erin gooien en testen tussendoor.

Je PC is meer als je proc alleen en daar moet je bij het oc'en rekening mee houden

• JokerLash
ik kan men AGP bus en PCI locken op 66/33, dat heb ik ook gedaan.

Verwijderd

en als je die eens niet lockt??

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 21:00

HENNEP

Just Someone

Zet jij je Computer of monitor op Standby??? Wat is dat? :? :P

Gewoon aanlaten man. ;)

Verwijderd

Kan natuurlijk ook zo zijn dat je toevallig een gare core hebt die niet hoger wil.

Verwijderd

de 1.6A moet op 2.8gig zijn te krijgen!

Verwijderd

Tja, Intel heeft hem getest en als 1.6Ghz gerate.

Dan draai je hem daar dus al ruim 700Mhz boven... Alleen omdat sommige mensen het geluk hebben dat ze er een Ghz boven komen hoeft niet te betekenen dat dat bij elke core kan. Wees blij met wat je hebt.

Het kan natuurlijk ook altijd slechter. (zie mijn specs) |:(

[edit] 700, niet 800...
Pagina: 1