DLT drive dood, waar onderdelen te koop?

Pagina: 1
Acties:

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:41

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Door een nogal rare samenloop van omstandigheden is mijn Quantum/Compaq DLT2000XT 15/30 GB electronisch gezien overleden. Daarbij mijn brander in het proces meegenomen. De brander leeft inmiddels weer door een andere printplaat.

Nu wil ik hetzelfde proberen door de printplaat van de DLT te vervangen. De vraag is echter hoe kom ik aan zo'n printplaat. In de VS kan je dergelijke printplaten kopen voor 125 dollar. Maar incl. verzendkosten word me dat toch te duur.
Ik ben niet zo bekend met reparatiebedrijven. Zijn er ook bedrijven in Nederland die zich daarmee bezig houden en eventueel een losse printplaat kunnen leveren?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Dat ligt er aan war er mee gebeurd is, kan een kwestie zijn van een paar condensatoren vervangen, dat kan je nog zelf.

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Nou ik heb het printje eens bekeken en die zit vol met ICs. Allemaal SMD spul.

Ik denk niet dat ik ga uitvinden waar er kortsluiting geweest is. Dan moet ik IC voor IC gaan doormeten. Alle datasheets opzoeken. En dan hopen dat ik de betreffende IC nog ergens kan krijgen. Dan hopen dat het er niet een is met 244 pootjes. Ik denk dat ik dat maar moet vergeten.

Dus de enige mogelijkheid is het vervangen van de gehele printplaat.

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Niemand?

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
:'( nou dan word het wachten tot dat ik iemand heb gevonden die een defect model heeft staan.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Plaats anders wat berichten in de tweakers vraag&aanbod. Misschien heeft er iemand een defecte staan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 20:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, voor DLT drives zal dit wel lastig worden, en gezien de nieuwprijs vind ik die 125 dollar niet eens zo absurd veel, alleen zou idd die verzendkosten het nogal duur maken...

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Op zich is het niet zo duur. Alleen ik weet niet hoe lang de rest van de drive nog leeft.
Het is een beetje zonde om 200 piek uit te geven en dan een maand later je drive door een mechanisch mankement te moeten weg gooien.

Verwijderd

Je kan het proberen bij:
http://www.sprague-europe.com

(Ik sta op het punt om daar een nieuwe leaderbelt
voor mijn DLT4000 te bestellen.)
Pagina: 1