Toon posts:

[Flash] beginnen in bepaald frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het volgende mogelijk is:

als ik een bepaalde html pagina open, dan moet daar een flashfilmpje op staan dat begint in (bv) frame 11 ipv frame 0. Ik wil dit via de html pagina aansturen omdat ik veel van die pagina's heb met hetzelfde .swf bestand, maar die allemaal in een ander frame moeten beginnen. Als ik in de flash file opgeef dat ie naar frame 11 moet springen, dan moet ik dus heel veel .swf bestanden maken...

Ik heb via google deze code gevonden, maar dat werkt om de een of andere reden niet:
<PARAM NAME=movie VALUE="propelmenu.swf?initialframe=11">

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

code:
1
2
3
function setVarFlash(waarde){
window.document.flashFileNaam.SetVariable("varInFlash", waarde);
}

swliveconnect=true in je embed zetten.

In flash de var varInFlash af vangen en aan de hand daar van naar een ander frame laten gaan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet helemaal hoe dit werkt. Ik snap dat ik dat stukje in de embed moet zetten. Maar waar moet ik de rest van die code plaatsen en hoe "vang ik die variabele af"?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 07:17 schreef junkie26 het volgende:
Ik heb via google deze code gevonden, maar dat werkt om de een of andere reden niet:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
<PARAM NAME=movie VALUE="propelmenu.swf?initialframe=11">
als je dit gedaan hebt dan is in het swfje initialframe bekend als een variable. In je eerste frame kun je de var dan uitlezen, als waarde komt hier dan dus 11 uit. En je laat hem dan goto frame 11 doen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha. Maar hoe lees is die variabele in m'n eerste frame en geef ik hem dan het commando om naar het betreffende frame te gaan?

Verwijderd

eigenlijk een [F1] dit...

maar ok.
code:
1
_root.gotoAndPlay(initialframe);

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu als volgt gedaan, maar het werkt niet. Ik heb in de html code dit gezet:
code:
1
<EMBED SRC="flash/movie.swf?frame=11"

Vervolgens heb ik in het eerste frame van movie.swf de volgende code bij Actions gezet:
code:
1
2
set ( frame, initialframe );
_root.gotoAndPlay(frame);

Het idee erachter is nu dat hij de variable "frame" uit de html-code haalt met de waarde "initialfame" die gelijk is aan 11 en vervolgens verder speelt naar "frame" (frame 11 dus).

Maar dit werkt dus niet, wat doe ik nu fout?

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:51 schreef junkie26 het volgende:
code:
1

code:
1
2
set ( frame, initialframe );

Het idee erachter is nu dat hij de variable "frame" uit de html-code haalt met de waarde "initialfame" die gelijk is aan 11 en vervolgens verder speelt naar "frame" (frame 11 dus).

Maar dit werkt dus niet, wat doe ik nu fout?
je hoeft die var niet op te halen, als je je swf zo oproept heb je de var al in flash. Dus
code:
1

code:
1

is dan genoeg en zou moeten werken.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het nadeel van deze methode is dat je flash file per html bestand maar naar 1 bepaald frame gaat.
Je moet nu dus iedere keer een ander html bestand openen. Hierdoor zie je iedere keer een overgang. Je kan dit met mijn methode voorkomen.

Heb je een url waar in je dit gaat gebruiken??

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Wat je ook kan doen is in Flash een code instellen waarbij je aangeeft in welke frame de bepaalde key aanspringt! :Z

Verwijderd

Topicstarter
Hm, het werkt nog steeds niet, terwijl ik het precies op bovenstaande manier heb gedaan.
Het nadeel van deze methode is dat je flash file per html bestand maar naar 1 bepaald frame gaat.
Dat maakt voor mij niet uit, want dat is ook de bedoeling...
Heb je een url waar in je dit gaat gebruiken
Ik heb het opzetje even hier gezet: http://www.junkiexl.nl/new/index.html

De bedoeling is dus als volgt: Zodra je op "Pictures" klikt, opent in het onderste frame de pagina pictures.html met als menu pictures.swf. Als je vervolgens in het menu op "The Band" en dan op "gallery 01" opent de pagina pictures_band_01.html in dat frame. Hierop staat datzelfde menu, alleen wil ik dus niet dat het menu weer "inklapt" zoals nu het geval is.

De complete flash file (versie 5) heb ik even hier gezet, is misschien handig: http://www.junkiexl.nl/new/pictures.fla

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 27 mei 2002 16:04 schreef junkie26 het volgende:

De bedoeling is dus als volgt: Zodra je op "Pictures" klikt, opent in het onderste frame de pagina pictures.html met als menu pictures.swf. Als je vervolgens in het menu op "The Band" en dan op "gallery 01" opent de pagina pictures_band_01.html in dat frame. Hierop staat datzelfde menu, alleen wil ik dus niet dat het menu weer "inklapt" zoals nu het geval is.
Niet de oplossing van je probleem, wel veel sneller en makkelijker:

maak gewoon 2 frames, linker en rechter met links nog steeds je menu en rechts de pagina die je wil openen. GetURL incl target en klaar is kees...no need to fuzz around for hours. :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik al een aantal middagen mee bezig geweest. Probleem is echter dat ik het niet voor elkaar krijg om alles onder te verdelen in 3 frames (dus 1 top-frame en 2 "kolommen") met daarbij deze layout. Hij gooit dan alle randen en balkjes door elkaar.

Ik ben het wel met je eens dat het een betere oplossing zou zijn dan die waar ik nu mee bezig ben ;)
Pagina: 1