Power led knippert bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 04:32
Weer een leuk probleem.

Als ik de pc aan zet gaat het power ledje knipperen.
Verders gebeurt er helemaal niets... :'(
Weet iemand er iets van???
Mobo+proc. hebben het goed gedaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Weer een leuk post.

bosjesman, als je bij elk probleem voortaan even je volledige computerspecificaties hier post (in ieder geval minstens de relevante zaken zoals in dit geval de mobo), dan kunnen we je sneller helpen. Je kunt ook de signature gebruiken om je specs daarin te zetten. Dat mag van alles zijn, een stukje tekst of een linkje naar een webpage/plaatje. Ik heb zelf een linkje naar een afbeelding met alle specs (BP6) :)

Welnu, ik kan je alleen vertellen dat sommige moederborden de powerled inderdaad laten knipperen als er een probleem optreedt. Dat is vergelijkbaar met het piepen van het speakertje. Aangezien we niet weten om welk moederbord het gaat, kunnen we je ook niet verder helpen.

Je zou ook eens op het handboekje (al dan niet online) van je moederbord kunnen kijken, een zichzelf respecterend moederbordfabrikant zou daarin wel heel wat informatie zetten :)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Even stroom van de voeding halen, 1 minuut wachten, stroom er werp doet. Doet die het vaak wel, ligt waarschijnlijk aan de voeding. Heb ik hier ook gehad.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 04:32
Sorry help ook niet. Ik heb het mobo al in twee verschillende kasten gehad. Zowel gisteren als vandaag

Nog effe de spec's dan.
Asus TX97-E modo+P166MMX
2Mb videokaart+ 16Mb Ram.
Meer niet... o ja misschien dan nog het mobo spook dat er kennelijk bij in zit *D

Verwijderd

(schop) kon nergens antwoord vinden

heb hier een p2b-ds mobo en t wil niet helemaal werekn

Met 1 processor erin (en 1 cpu terminator) gebeurt er weinig: als ik de pc dan aanzet gaat de voeding draaien, power led brand maar geen activiteit. De CPU fan draait ook niet
(1x p2 233 geprobeerd en 1x pIII 550 alletwee zelfde resultaat)

nu heb ik 2x PIII 550 erin en nu als ik de pc aanzet gebeurt er dit: voeding gaat draaien en hij geeft een korte tik tegen de fans (je ziet ze bewegen maar ze stoppen gelijk weer met draaien). En de power led blijft knipperen!

Weet iemand een oplossing?

ohja en bios gereset (batterij eruit) maar hielp niks :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 17:44 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

hmmm, bijna 1 jaar oude topic O-) en als je eerst GOED hebt gezocht in de FAQ, had je beter een nieuwe topic kunnen openen denk ik.

Maar er van uitgaande dat je alles goed hebt aangesloten denk ik dat je voeding niet meer je van het is, dus probeer eens een andere voeding.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1