Toon posts:

radeon 7500 bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dolgraag mijn bios flashen van mijn Jetway 7500 vidokaartje,maar het wil niet erg vlotten.De enige die ik na uren googlen gevonden heb is er een op ati-news.de de 7500_pal maar met atiflash krijg ik deze er niet in.Waarschijnlijk komt het door de grootte ervan mijn backup bios is maar 48kb en die nieuwere bios is 65kb.
Wie kan mij verder helpen.

De opzet om de bios te flashen is omdat er slechts 2 drivers willen werken de de 6.13.10-6015 van december 2001 en de 6.13.10-3276 van september 2001.

Heel soms na uren kloten kan ik de omega 6058 draaiend krijgen of de 6043 reference van Ati zelf.Maar dan wordt al gauw windows instabiel na enkele reboots.

Verwijderd

Topicstarter
Voor geintreseerden ik heb hem geflasht met de nieuwste bios die te vinden is op de website van powercolor.
Is wel ander merk maar ik dacht laat ik het gewoon proberen,en het lukte en nu werkt ie met alle drivers zowel met de laatste ATI als met de laatste OMEGA drivers.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een Jupiter radeon 7500, daar kan ik onder win2k alleen de drivers installeren die er bij zaten. Andere lukt met geen mogelijkheid. Ik heb alleen een LE versie zou die ook werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die bios versie is geschikt voor de 7500 en de 7500LE.Ik zal hem vanavond wel inclusief flash tool en beschijving ter download aanbieden op de Site in mijn signature,onder het menu "LINKS".

Om het je makkelijk te maken.

Verwijderd

Waarom van jou site hier is hij te downloaden van de officiele site http://210.62.129.189/driver/bios/rv2s/rv2s0514.rom en hier alles in een http://210.62.129.189/driver/bios/atiflash/atiflash.exe

Verwijderd

Mijn advies wees voorzivhtig want mijn bios flash was geslaagd stond er. Daarna reset en alleen zwart beeld. |:(
Moet nu weer ff een pci videokaartje regelen!!! :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet in beeld gekregen dat de Flash geslaagd was.Ik had alleen deze maal is een keer geen error melding.Na het rebooten bleek bij eigenschappen van de kaart dat er een ander bios ID stond en een ander bios nummer(7.008) en de bios datum was veranderd van 19-3-02.
En het belangrijkste was dat ik direct drivers kon gebruiken waarmee ik voor de flash geeneens kon booten.

Het enige vreemde is dat ie herkend word als AIW 7500.

Verwijderd

precies dat heb ik nu ook. Hij is nu goed geflashed en geeft nu aan dat het een AIW 7500 is. En de drivers onder win2k werken perfect. Het enige nadeel is dat de kloksnelheden niet kloppen maar dat is met powerstrip zo gecorrigeerd.

Verwijderd

Ik zal voor de geinteresseerden wel ff een nieuwe bios maken want van de AIW bios klopt niks. hij geeft sdram aan de mhz-en kloppen ook niet. Core 250 ram 166. Ik zal ff een getweakte bios maken en deze dan ff uploaden. Let op dit is dan wel voor 7500Le versies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit erg in clocksnelheden van mijn grafische kaarten verdiept.
Nu loopt iep op 166mhz memory en 250mhz Core
Dat zou inderdaad 200 memory clock bij 270 coreclock moeten zijn.

AIW 7500 geeft ie alleen aan met de omega-plutonium drivers,met de ati drivers waar die omega ook op gebaseerd is staat gewoon radeon 7500-7500LE.

Ik heb trouwens geen id wat verschil is tussen de 7500 en de 7500LE

Op de Site van Jetway staan trouwens ook 2 bios versies van deze kaarten.
Pagina: 1