IBM Thinkpad 760ED bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Eindelijk heb ik dan een diskdrive gevonden voor mijn Thinkpad 760ED om het bios te updaten. (Zonder die update kan Win98 namelijk niet geïnstalleerd worden, met dank aan meneer IBM :()

Wat blijkt nu? Diskdrive werkt als een zonnetje, maar het update-programma eist dat er én een adapter aangesloten is, én een volgeladen accu in de notebook zit, voordat de update doorgevoerd wordt! *(!#$*!^%$!!! Daar komen de problemen. De accu wil niet meer - niet zo gek voor een oude P1 - en dat maakte mij in eerste instantie eigenlijk niet uit omdat ik het ding toch altijd met adapter zou gaan gebruiken.

Een nieuwe / opgeknapte accu kost me, omdat het eigenlijk voor éénmalig gebruik is, véél te veel en die accu's zijn bovendien eigenlijk alleen in amerika te krijgen voor zover ik ze gevonden heb. :'(

Dus mijn verzoek: is er misschien iemand met een IBM Thinkpad uit de 760 serie waarvan de accu nog wel werkt? Als ik de accu 5 minuutjes zou mogen gebruiken ben ik namelijk weer helemaal het heertje. :7

Woon zelf in Alkmaar en werk in Amsterdam, maar zou er graag een reisje voor maken...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
BIOS update is risicovol, spanningsuitval = bios verneukt

blijkbaar verplichten ze je dus een accu als backup :)

[omzeil-tweaker-modus]
Pak een regelbare voeding, sluit die ff als batterij aan en gaan.. laptop krijgt spanning, denkt dat ie accu en voeding heeft, flashed bios, hoppa, voeding eraf, en gaan :)
[/omzeil-tweaker-modus]

Ander idee:
HOE brak is die oude accu? Kun je die niet gewoon opladen, en als jan-lul erin zetten? ook al doet ie het nog maar 5min (moet toch lukken lijkt mij)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Hij zit er nu voor Jan Lul in, maar opladen doet hij niet, en werken al helemaal niet... :)

Aan een voeding of andere batterij heb ik gedacht, maar er zitten een stuk of 4 / 5 contactjes aan de accu, dus ik neem eigenlijk aan dat er wel een soort power-check in zit...? :?

Ik heb zelf eerlijk gezegd niet zo heel veel verstand van dit soort accu's, misschien is er iemand die zeker weet of dit wel werkt of niet...?

edit:

Ik snap BtW de reden wel dat ze dit zo doen, maar toch blijft het lullig ;)

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Stond ergens op tweakers dat je de battery
weer goed kan maken door hem 24 uur in de
koelkast neer te leggen? Mischien lukt dat
bij die van jou ook? >:) .. Maarja.. Die
batterys voor die machines worden nog veel
verhandelt op markt sites. Zoals marktplaats
enzo. Betaal je ongeveer 60€ voor ofzo
dacht ik. Ik heb hier ook hetzelfde probleem
alleen heb ik een thinkpad 770. En daar zijn
die batteryen dus bijna niet voor te krijgen.
Tja .. kan der 1 kopen bij IBM voor bijna 200$
Zo ziek ben ik ook weer niet. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 01:51 schreef DutchMan het volgende:
Stond ergens op tweakers dat je de battery
weer goed kan maken door hem 24 uur in de
koelkast neer te leggen? Mischien lukt dat
bij die van jou ook? >:) .. Maarja.. Die
batterys voor die machines worden nog veel
verhandelt op markt sites. Zoals marktplaats
enzo. Betaal je ongeveer 60€ voor ofzo
dacht ik. Ik heb hier ook hetzelfde probleem
alleen heb ik een thinkpad 770. En daar zijn
die batteryen dus bijna niet voor te krijgen.
Tja .. kan der 1 kopen bij IBM voor bijna 200$
Zo ziek ben ik ook weer niet. :)
Jep, alleen ging de baterij niet in de koelkast maar in de vriezer :). Zie daarvoor [topic=404037]. Wellicht helpt helpt het hier, alleen ik vind het nog wat te risky om het te proberen.

Oproepen doe je trouwens niet hier.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Volgens mij kan dit beter in ergens anders (v&a?) neerzetten, hier is dit forum niet voor bedoeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.