Armada 1570D boot-probs

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Kort geleden heb ik een Compaq notebook in m'n handen gedrukt gekregen die van een neefje geweest is. Echte slopertjes daar (je wilt die diskdrive bijvoorbeeld echt niet zien, en ik heb eerst de Chokotoff er maar afgehaald), maar ik wilde hier even wat raad over de bootproblemen.

Bij het opstarten licht het scherm op, alleen veel te helder (hoe aan te passen...???). Door scheef in het scherm te kijken kan ik zien dat het enige dat er op het scherm verschijnt de geheugencheck is, en daarna begint er een gepiep van jewelste.

In > dit MP3'tje < heb ik de geluiden die de notebook uitbrengt vast weten te leggen:

* De eerste klik is het aanschakelen, waarna - afhankelijk van het volume - de HD te horen is bij het opspinnen
* Vervolgens de beeps die onophoudelijk blijven komen
* Tenslotte weer een klik (uitzetten) en een langere beep met lagere toonhoogte

Is er iemand die dit kan verklaren in iets begrijpelijks en misschien zelfs een oplossing weet...? :D
Ik hoop dat er een Compaq-kenner in de zaal is ;)

P.S. Ligt het aan mij, of zuigt de on-line support van Compaq zwaar, zeker in vergelijking met IBM e.d.???

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Instellingen van de monitor is softwarematig.
Dat zal dus pas lukken als de laptop is opgestart.
Meestal is het een toetsencombi van FN en F9 of F10.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• ESteg
Op vrijdag 24 mei 2002 08:51 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Instellingen van de monitor is softwarematig.
Dat zal dus pas lukken als de laptop is opgestart.
Meestal is het een toetsencombi van FN en F9 of F10.
Nou dat kan ik voorlopig dus even vergeten :)

Verder ook niet zo'n probleem trouwens, ik ben eerder erg benieuwd of de beeps ergens op duiden...

Erg slechte support trouwens, van Compaq. Het kan aan mij liggen, maar bij IBM kun je gewoon gebruikershandleidingen uit die tijd downloaden, en op compaq.com support staat de 1570 niet eens vermeld :(

• ESteg
Subtiel schopje, vergezeld van een korte update:

De Compaq helpdesk kon er geen kaas van maken, en suggereerde dat er misschien een toets vast zou zitten. Nou weet ik niet veel van de Compaq error-codes, maar het lijkt me logisch dat er in dat geval een andere foutcode / -tekst op het scherm zou verschijnen.

Doordat ik geprobeerd heb om het probleem te verhelpen door de CMOS-batterij los te koppelen, verschijnt nu de melding:

162 - System options not set

Maar dat is logisch en normaal te verhelpen door in setup te gaan met F10 of de nieuwe instellingen op te slaan met F1. Helaas werkt dat allebei niet: na de memory-count en deze foutcode komt hetzelfde piepjes-salvo als in de mp3 in de start-post.

Hebben de Compaq technici geen weekend, nu...? ;)

Verwijderd

Ik heb nog wel een aantal telefoonnummers voor je waar ik klanten regelmatig naar verwijs als ik er zelf niet uitkom. In dit geval kan ikzelf je helaas ook niet helpen, die Armada die je hebt is redelijk oud ;)

09001681616 is de helplijn hier in NL voor bijna alle Compaq spullen , en anders kan je de internationale helplijn nog proberen op 0018806526672.

Succes

• ESteg
De compaq help-lijn heb ik al geprobeerd, maar ben daar weinig wijzer geworden. Blijkbaar is het niet zo'n vaak voorkomend probleem :)

Hem laten repareren lijkt me een gevalletje total-loss, dus ik hoop erop dat iemand die met Compaqs gewerkt heeft hier rondstruint.

Ondertussen heb ik al wat met het toetsenbord, de harde schijf en de diskdrive geprobeerd, maar ik kan er niks vreemds aan ontdekken en de verschillende dingen die ik uitgeprobeerd heb halen ok niks uit. Een extern toetsenbord is ook geen oplossing, trouwens...

Wie biedt...? :'(

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Ja hier is een compaq kenner .. lol >:)
Lijkt er op dat je toetsenboard niet goed
is want dat gepiep heb je als er een toets
blijft hangen. Effe je toetsenboard loshalen
dus. Dit kan je doen door de battery en de
floppydrive er uit te halen. Daar zitten
dus 2 schoeven onder. (met een pijltje als
het goed is) en onder in het midde van je
laptopje zit er ook nog 1. Toetsenboard
kan je gewoon los rukken. Effe externe
toetsenboard aansluiten en klooien maar :)
En dat je scherm zo helder is.. Tja.. das
DSTN .. Is in te stellen via het toetsenboard.
(van de laptop) :P

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• ESteg
Wat ik geprobeerd heb is ongeveer precies wat jij zegt: TB eraf, flatcable loskoppelen en met een extern TB proberen te booten, maar helaas blijft het probleem. Ook zonder extern TB, trouwens... :'(

Ik ben een 2e hands Armada-TB tegengekomen (hoe toevallig!), voor redelijk weinig, dus dat kan ik gaan proberen. Maar gezien deze ervaringen ben ik een beetje sceptisch.

De beeps uit de MP3 kunnen volgens jou dus eigenlijk alleen maar op een defect TB duiden?

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Nou als ik mijn notebook aan zet (acer) en ik houd een toets ingedrukt dan gaat die ook als een gek piepen.Als jij het toetsenboard er al een keer af heb gehaald en hij piept nog steeds dan denk ik dat de toetsenboard controller op je mobo defect is. Is er niet een keer een plens vloeistof ofzo overheen gevallen ?? Of ligt er niet heel toevallig een schoefje ofzo los in de machine? .. Mischien kan je proberen om de hele machine uit elkaar te halen .. en 1 voor 1 alles weer aansluiten zonder hem in de onderste behuizing te doen. Gewoon beetje experimenteren dus. :)

• ESteg
Ik had eigenlijk gehoopt op een iets simpeler oplossing, als je begrijpt wat ik bedoel... :)

Hm, mocht echt niemand een andere oplossing aandragen, dan zal ik het ding nog wel een keertje helemaal uit elkaar halen... baat het niet, dan schaadt het niet, zullen we maar zeggen ;)

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Tja .. je mag dat ding ook gewoon naar mij opsturen hoor .. >:) Ik heb nog genoeg van die dingen op mijn werk staan(scrap) om hem weer in orde te maken. :7 >:)

• ESteg
Hm... als jij die dingen op jouw werk nu naar mij toestuurt... ;)

Ach ja... ik heb iemand gevonden met een hele voorraad toetsenborden voor Armada's, iets van 50 schijnt, in vershillende talen... :9~ Wat een walhalla...

Het valt me trouwens wel een beetje tegen dat verder niemand reageert op dit topic... :+
Pagina: 1