Kort geleden heb ik een Compaq notebook in m'n handen gedrukt gekregen die van een neefje geweest is. Echte slopertjes daar (je wilt die diskdrive bijvoorbeeld echt niet zien, en ik heb eerst de Chokotoff er maar afgehaald), maar ik wilde hier even wat raad over de bootproblemen.
Bij het opstarten licht het scherm op, alleen veel te helder (hoe aan te passen...???). Door scheef in het scherm te kijken kan ik zien dat het enige dat er op het scherm verschijnt de geheugencheck is, en daarna begint er een gepiep van jewelste.
In > dit MP3'tje < heb ik de geluiden die de notebook uitbrengt vast weten te leggen:
* De eerste klik is het aanschakelen, waarna - afhankelijk van het volume - de HD te horen is bij het opspinnen
* Vervolgens de beeps die onophoudelijk blijven komen
* Tenslotte weer een klik (uitzetten) en een langere beep met lagere toonhoogte
Is er iemand die dit kan verklaren in iets begrijpelijks en misschien zelfs een oplossing weet...?
Ik hoop dat er een Compaq-kenner in de zaal is
P.S. Ligt het aan mij, of zuigt de on-line support van Compaq zwaar, zeker in vergelijking met IBM e.d.???
Bij het opstarten licht het scherm op, alleen veel te helder (hoe aan te passen...???). Door scheef in het scherm te kijken kan ik zien dat het enige dat er op het scherm verschijnt de geheugencheck is, en daarna begint er een gepiep van jewelste.
In > dit MP3'tje < heb ik de geluiden die de notebook uitbrengt vast weten te leggen:
* De eerste klik is het aanschakelen, waarna - afhankelijk van het volume - de HD te horen is bij het opspinnen
* Vervolgens de beeps die onophoudelijk blijven komen
* Tenslotte weer een klik (uitzetten) en een langere beep met lagere toonhoogte
Is er iemand die dit kan verklaren in iets begrijpelijks en misschien zelfs een oplossing weet...?
Ik hoop dat er een Compaq-kenner in de zaal is
P.S. Ligt het aan mij, of zuigt de on-line support van Compaq zwaar, zeker in vergelijking met IBM e.d.???