Toon posts:

100 mbps switched netwerk met 10 mbps printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Stel, je hebt een netwerk die op 100 mbps draait. Heel het netwerk hangt aan een switched hub (voor 10/100mbps). Nou krijg je een printer met een eigen interface kaart die je aan het netwerk kan hangen. De printer kan maar op 10mbps communiceren met de rest. Nou komt het, je wilt vanaf een willekeurige computer (met 100 mbps) een printopdracht naar de printer (die op 10 mbps is aangesloten). Werkt deze opstelling? :?

Verwijderd

ja tuurlijk alleen op 10mbps naar de printer toe,
naar andere pc's 100mbps

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
zolang jij het over een switch hebt wel het zou dan moeten werken probeer het eens

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08
switch wel .. die set 100 naar 10 om.

hubjuh nie..

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op vrijdag 24 mei 2002 01:06 schreef sarcast het volgende:
switch wel .. die set 100 naar 10 om.

hubjuh nie..
Geldt niet voor alle switchen. Ook bij de goedkopere lijn van 3Com zouden 7 100Mbps computers terug gaan naar 10Mbps als op port 8 een printer op 10Mbps wordt aangesloten.

iaw: ligt echt aan de specs van je switch ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je met een switched hub bedoelt dat ie autosensing is, dus dat hij zelf voelt of ie op 10 of 100 Mbit moet draaien, dan zal je hele netwerk naar 10Mbit terugvallen, als het een echte switch is dan kan die voor elke utp aansluiting beslissen of die op 10 of 100 Mbit draait, en verkeer tussen de segmenten overbrengen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Er zijn wel degelijk switching hubs die gewoon met de pc's op 100mbit en met de printer op 10mbit kunnen praten.

Zonder dat de rest van het netwerk er last van heeft.

Maar dat heeft inderdaad met de kwaliteit van je apparatuur te maken

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Nu ik dit zo lees, ik heb laatst een 3COM superstack 3 Baselione 10/100 Switch 12-port besteld.

Het netwerk moet op 100mbit gaan werken maar er hangt een 10mbit Cisco routertje aan? Ik hoop toch dat gewoon op 100mbit gaat lopen mijn netwerkje? Iemand die uitsluitsel kan geven?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op vrijdag 24 mei 2002 09:10 schreef intert0y het volgende:
Nu ik dit zo lees, ik heb laatst een 3COM superstack 3 Baselione 10/100 Switch 12-port besteld.

Het netwerk moet op 100mbit gaan werken maar er hangt een 10mbit Cisco routertje aan? Ik hoop toch dat gewoon op 100mbit gaat lopen mijn netwerkje? Iemand die uitsluitsel kan geven?
zo te zien een goeie switch, volgens mij levert het bij jou geen problemen op :)

Maak je eigen poll

• Bergen
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Maar als de switch dan constant 100 mbit/s krijgt aangeleverd en maar weg kan sturen met 10 mbit/s dan raakt die buffer toch wel erg vlug vol denk je niet? :P

Ik dacht dat de netwerkkaart van de sturende pc terugviel naar een verzendsnelheid van 10 mbit. Maar bij nader inzien zit ik te denken.. zit er iets in het protocol ingebouwd waarmee de switch aan de netwerkkaart kan vertellen dat ie op 10 mbit moet lopen ipv 100 mbit?? Nee toch?

Hoe werkt het dan? Die buffer is natuurlijk na x seconden vol. Stuurt ie daarna gewoon ICMP-pakketjes terug naar de sender?

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op vrijdag 24 mei 2002 09:13 schreef GerbenW het volgende:
Maar als de switch dan constant 100 mbit/s krijgt aangeleverd en maar weg kan sturen met 10 mbit/s dan raakt die buffer toch wel erg vlug vol denk je niet? :P

Ik dacht dat de netwerkkaart van de sturende pc terugviel naar een verzendsnelheid van 10 mbit. Maar bij nader inzien zit ik te denken.. zit er iets in het protocol ingebouwd waarmee de switch aan de netwerkkaart kan vertellen dat ie op 10 mbit moet lopen ipv 100 mbit?? Nee toch?

Hoe werkt het dan? Die buffer is natuurlijk na x seconden vol. Stuurt ie daarna gewoon ICMP-pakketjes terug naar de sender?
hij dropt dan gewoon de pakketjes waar ie geen ruimte meer voor heeft, die worden dan vanzelf opnieuw gestuurd (bij tcp tenminste wel)

Maak je eigen poll

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op vrijdag 24 mei 2002 09:13 schreef GerbenW het volgende:

TCP/IP gebruikt een sliding-window met hold-off, en als de buffer volloopt worden de pakketjes niet meer bevestigd, waarna het protocol de pakketjes langzamer verzendt, totdat er weer meer ruimte is. De snelheid van de poort wordt hierbij niet beinvloed.

Voor deze discussie moet je je eerst eens afvragen hoeveel printers de op 10 Mbps binnenkomende data kunnen verwerken. Daar heb je al een probleem.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is echt een switch. Ik heb een Draytek Vigor 2200E. Eentje die ADSL kan verdelen over de computers in huis. Deze kan switchen tussen 10/100mbps. Ik kan de constructie nog niet uitproberen omdat ik die kaart niet heb. Als heel het netwerk qua snelheid terugvalt naar 10 mbps, alleen omdat de printer maar op 10 mbps kan werken, is het wel zonde. Als alleen die ene computer terugvalt is het ander verhaal.
Pagina: 1