NT opnemen in de NDS

Pagina: 1
Acties:

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Zie boven, maar waar staat dat op de site van Novell, ik kan het niet vinden?

En voor degenen die het gebruiken, werkt het?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmmm, ik denk dat je hier naar zoekt:
webapps.novell.com/cgi-bin/custom/corp/esd/vrtlbox.pl?NOVELL_PID=87000439.01c&TEMPLATE=2000s_en&TEXT=0

Het is voor mij ook al een tijdje geleden, dat ik een NT Server in de NDS heb gehangen. Toenertijd kon je een trail voor 60 dagen downloaden, maar daarna moest je dus weer een ghost van NT terugpoten :(
Verder moet ik wel zeggen, dat NT in de NDS veel lekkerder werkt, dan het nare NT beheer appart... Maar dat is een open deur intrappen in CNE-land! :)
Ik wil wel voor je kijken of ik de oudere 60-dagen trail nog thuis heb. Misschien wil je hem wel per meel ontvangen... Laat het maar weten.

Novell over NT in de NDS:
'We didn't make NT, we just fixed it!' :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

NDS for NT was de ouwe naam. Tegenwoordig word het verkocht onder de naam <a href="http://www.novell.com/products/nds/">NDS eDirectory</a>
Het enigste waar je wel rekening mee moet houden is dat MS dan geen ondersteuning meer levert op NT, omdat er een aantal DLL's vervangen worden. Ik zelf heb ook eens met de eval versie zitten klooien en het werkt echt perfect.
Met NDS eDirectory is het trouwens ook mogelijk om de volgende OS'en lekker in je NDS te hangen:
- Linux
- S390
- RS/6000
- Solaris

Voor een compleet overzicht wat het kan kijk dan effe op de <a href="http://www.novell.com/products/nds/details.html#features">NDS Feature list</a>

edit:

Heb nog effe verder gezocht, maar <a href="http://www.novell.com/download/#NDS">HIER</a> kun je een eval downloaden voor eDirectory voor NT.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Hartelijk dank!

eDirectory, nee dan vind ik het niet... :)

Oja, dank voor het aanbod, maar ik denk dat we het "gelijk" in het echie doen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Over de ondersteuning van MS bij NDS for NT ;

Ik weet niet of het bij eDirectory zo is, maar ten tijde van uitbrengen van NDS for NT werdt het idd niet ondersteund.
Dat komt omdat Novell (o.a.) een DLL vervangt voor de SAM.
Deze DLL emuleert gewoon de SAM en op het moment van wegschrijven wordt alles aan de NDS doorgegeven. Wat er eigenlijk gebeurt (sinel gezegd) er wordt gewoon constant een lege SAM gedraaid, maar zodra er een read of write actie is (wat die DLL dus opvangt en oorspronkelijk door zou moeten passen naar de SAM) wordt 'ie doorgelusd naar de NDS.
Daar was MS niet blij mee en zij dat de security verviel en ondersteunde het niet meer.
Daar zijn ze later duas op terug gekomen (na uitleg van Novell).
Nogmaals .. dat was toen. Weet niet of het met eDirectory ook zo is.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Ik zit me net te bedenken... volgens mij wil ik het andersom, NT in de NDS, kan dat ook?

Verwijderd

Daar is eDirectory ook voor.....als je de NDS in NT wilt hangen heb je een probleem, want dit kan (nog) niet.
Met NT4 kan dit helemaal niet, omdat deze geen active directory ondersteund, maar misschien dat MS binnenkort met een tool komt om je NDS op te nemen in hun Active Directory op Windows 2K (lijkt me sterk, want MS kan geen LDAP compliant software maken in een korte tijd, over AD hebben ze niet voor nik 4 jaar gedaan ;) )
Pagina: 1