[ADSL] Netwerk -> Router/Switch -> Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Ik loop alweer een tijdje te rondzoeken, maar hier kom ik niet uit.

Ik heb een netwerk met een server en een Unex Router / Switch geval met een 4tal lokale poorten en een outbound port voor de modem. Daaraan hangt dus ook een ADSL modem.

Nu wil ik graag (via telnet ) vanuit mijn netwerk de modem bereiken. Dit lukt direct natuurlijk niet, omdat lokaal met netwerk 192.168.x.x heet en mijn modem 10.0.0.138 .

Hoe kan ik nu op een of andere manier toch mijn modem bereiken?

Ik heb het geprobeerd met de IP routing table , maar die hapt 10.0.0.138 dus niet omdat die 'al bestaat' :?

Verder ben ik niet zo'n hele expert, ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

andere pc's op 10.0.0.XXX ??? of moet je iets op je router instellen?

BOINC stats

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 00:46 schreef BachW het volgende:
andere pc's op 10.0.0.XXX ??? of moet je iets op je router instellen?
Euh nee alleen mijn modem dus. En ik moet idd iets op mijn router / switch instellen, maar geen idee wat :? .
Ip tables werkt dus niet, zoals ik al zei.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Lijkt me meer iets voor [forum=19] :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Je moet de andere pc wel in 10.0.0.x neerzetten. Je kan anders nooit bij je modem. Want als je pc's in de 192.168.x.x. houd krijgt hij nooit verbinding omdat je modem dan in een ander subnetmask zit.

Je kan je router toch ip-adressen laten uitdelen die in de range van 10.0.0.x zitten. (DHCP) dus

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Euh DHCP wil ik niet aan , want ik wil statische ip adressen voor mijn pc's.

Ten tweede kan ik dus niet zowel de buitenrange op 10.0.0.x zetten als de binnenrange. Dat lukt gewoon niet, dit had ik al uitgeprobeerd.

Volgens mij moet je iets doen met je ip routing table.
Ik kan nl wel dit invoeren :

(Static Route)
Remote IP adress XXX XXX XXX XXX
Remote Network mask XXX XXX XXX XXX

--

Gateway XXX XXX XXX XXX

Alleen wat moet waar :? :P .
Als ik nl Remote IP dus 10.0.0.138 zeg, zegt ie 'adress already in use' . ( en dat leek me het meest logisch ) .

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:55 schreef Basszje het volgende:
Als ik nl Remote IP dus 10.0.0.138 zeg, zegt ie 'adress already in use' . ( en dat leek me het meest logisch ) .
Dat komt omdat je modem die gebruikt. Ik denk dat je het beste niet ip routing table kan moet gebruiken maar gewoon al je pc's in 10.0.0.x kan zetten, want dan ben je van het probleem af.
Dan moet je natuurlijk ook in je router veranderen dat hij internet naar 10.0.0.x doorsluist. Als je dit doet, dan zit je in de zelfde range als je modem. Dus kan je erin

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Uhm dat dacht ik inderdaad al (en al geprobeerd ), maar dat werkt dus niet .

Ik heb nl bij de interface Ip/ DHCP een private IP address staan. Dat is het IP adres waarop de router zit.

als ik die probeer veranderen naar de range van mijn modem geeft ie een fout in de trant van dat private nummer niet als public gedefinieerd kunnen worden oid ?
M.a.w. daar heeft ie dus geen zin in .

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Verander het IP van je modem dan naar de 192.168.x.x range....weet niet of dat ook met een standaard-modem kan, maar met een getweakte alcatel speedtouch home kan dit zeker........d8 dat het ook met een niet-getweakte versie mogelijk was.

iRacing Profiel

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 12:55 schreef kroegtijger het volgende:
Verander het IP van je modem dan naar de 192.168.x.x range....weet niet of dat ook met een standaard-modem kan, maar met een getweakte alcatel speedtouch home kan dit zeker........d8 dat het ook met een niet-getweakte versie mogelijk was.
Hm ik wist niet dat dat kon. Dat kan ik idd dan wel eens even proberen :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 24 mei 2002 12:59 schreef Basszje het volgende:

[..]

Hm ik wist niet dat dat kon. Dat kan ik idd dan wel eens even proberen :)
Kijk voor meer info hierover even in het voetboek van je modem

iRacing Profiel

Verwijderd

Dan weet ik het ook niet meer.

Dat van kroegtijger is ook wel een goed idee
Wist trouwens niet dat kon met je modem.
Pagina: 1