Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Euh nee alleen mijn modem dus. En ik moet idd iets op mijn router / switch instellen, maar geen idee watOp vrijdag 24 mei 2002 00:46 schreef BachW het volgende:
andere pc's op 10.0.0.XXX ??? of moet je iets op je router instellen?
Ip tables werkt dus niet, zoals ik al zei.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verwijderd
Je kan je router toch ip-adressen laten uitdelen die in de range van 10.0.0.x zitten. (DHCP) dus
Ten tweede kan ik dus niet zowel de buitenrange op 10.0.0.x zetten als de binnenrange. Dat lukt gewoon niet, dit had ik al uitgeprobeerd.
Volgens mij moet je iets doen met je ip routing table.
Ik kan nl wel dit invoeren :
(Static Route)
Remote IP adress XXX XXX XXX XXX
Remote Network mask XXX XXX XXX XXX
--
Gateway XXX XXX XXX XXX
Alleen wat moet waar
Als ik nl Remote IP dus 10.0.0.138 zeg, zegt ie 'adress already in use' . ( en dat leek me het meest logisch ) .
Verwijderd
Dat komt omdat je modem die gebruikt. Ik denk dat je het beste niet ip routing table kan moet gebruiken maar gewoon al je pc's in 10.0.0.x kan zetten, want dan ben je van het probleem af.Op vrijdag 24 mei 2002 11:55 schreef Basszje het volgende:
Als ik nl Remote IP dus 10.0.0.138 zeg, zegt ie 'adress already in use' . ( en dat leek me het meest logisch ) .
Dan moet je natuurlijk ook in je router veranderen dat hij internet naar 10.0.0.x doorsluist. Als je dit doet, dan zit je in de zelfde range als je modem. Dus kan je erin
Ik heb nl bij de interface Ip/ DHCP een private IP address staan. Dat is het IP adres waarop de router zit.
als ik die probeer veranderen naar de range van mijn modem geeft ie een fout in de trant van dat private nummer niet als public gedefinieerd kunnen worden oid ?
M.a.w. daar heeft ie dus geen zin in .
Hm ik wist niet dat dat kon. Dat kan ik idd dan wel eens even proberenOp vrijdag 24 mei 2002 12:55 schreef kroegtijger het volgende:
Verander het IP van je modem dan naar de 192.168.x.x range....weet niet of dat ook met een standaard-modem kan, maar met een getweakte alcatel speedtouch home kan dit zeker........d8 dat het ook met een niet-getweakte versie mogelijk was.
Kijk voor meer info hierover even in het voetboek van je modemOp vrijdag 24 mei 2002 12:59 schreef Basszje het volgende:
[..]
Hm ik wist niet dat dat kon. Dat kan ik idd dan wel eens even proberen
Verwijderd
Dat van kroegtijger is ook wel een goed idee
Wist trouwens niet dat kon met je modem.