Toon posts:

TEAC CD540E dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net bij mijn oom geweest, om hem te laten zien hoe met Nero een CD wordt gekopieerd. Dus: CD in de TEAC, de CDR in de Traxdata brander, en kopiëren maar. (Via een imagebestand, niet on-the-fly.) Rond 48% opeens: "Fout bij het lezen van CD". Ik klik op OK, Nero breekt af. Nogeens... helemaal geen TEAC meer. Reboot. TEAC wordt niet gezien, alleen de Traxdata. In Windows ook niks... Toen hebben we de CD ingelezen met de Traxdata, en gebrand, alles is goed, en de cd werkt. Is de TEAC dood? (8 maanden oud.) Als ik daarmee naar de winkel ga, krijg ik dan een andere, wordt hij opgestuurd, of ligt dat aan de winkel?

ASPI: Adaptec 4.60
CD: TEAC CD540E
CDRW: Traxdata 16-10A+

Tot vandaag heeft alles goed gewerkt, de TEAC ook...

Verwijderd

Hoi,

Hier ook een CD-540e owner :)
Heb je voor de zekerheid alle kabels gechecked? Probeer de drive eens als enige apparaat op de ide kabel aan te sluiten om te kijken wat er dan gebeurt (master zetten bijvoorbeeld). Herkent de bios hem dan nog niet (wel alles op auto zetten natuurlijk), dan is het zeer waarschijnlijk een defecte drive.
Op de site van Teac staat dat alle apparaten van voor 1 november 2001 1 jaar garantie hebben, en alle apparaten daarna 2 jaar. Je hebt dus nog garantie op die drive en dus zou je een vervangend exemplaar mee moeten krijgen. Gaat het bedrijf waar de drive gekocht is moeilijk doen, dan kun je altijd bij Teac zelf aankloppen. Hier is de URL: http://www.teac.de/support/english/repair.htm
Succes er mee!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die url.

Ik ga helemaal niks anders aansluiten in die computer. Da's gewoon onzin, IMHO. Die drive heeft maandenlang gewoon gewerkt. TEAC = Master, Traxdata = Slave.

Waarom zou dat opeens anders moeten? :? Hij is waarschijnlijk gewoon kapot.

(btw, 3 dagen geleden heb ik wel de firmware van 1.0 naar 3.0a geflashed; de FW van de TEAC site. Maar dat is gewoon goed gegaan. Ik heb toen nog steeds cd's kunnen lezen, er is ook nog een cd met die TEAC gelezen en gekopieerd. Dus aan de FW ligt het ook niet.)

edit:

Ik was net weer ff bij m'n oom. De TEAC werkt weer. :? :? :?
Er is niks aan het euvel gedaan...
Mijn verwachting is dat de IDE/Stroom kabel los zit, of niet meer helemaal in orde is. Ik zal dit binnenkort eens controleren.